Всички автомобили ръждясват, но при някои това става по-бързо. Това накара изданието Auto.drom да припомни 10 модела от края на миналия и началото на настоящия век, при които този процес е най-често срещан. Авторите на класацията са се консултирали с търговци на автомобили на старо, както и със сервизи, през които минават голям брой коли. Тези 10 модела са присъствали в повечето случаи. Разпитани са също така специалисти от фирми, които изкупуват коли на старо, както и собственици на автомобили от съответните модели.
Факт е, че класацията е доста субективна и може да предизвика спорове. Затова нейните автори се опитват да подкрепят твърденията си с конкретни примери от практиката.
Първият японски модел в тази класация, като при него Mazda използва идеологията Zoom-Zoom. Въпреки неговата популярност, той също е предразположен към появя на ръжда, която засята праговете и вътрешната страна на калниците. Изгнива също пода на автомобила, особено от страната на пътника до шофьора. Причината е липсата на поцинковане на метала, която освен това е доста тънък. Проблем е и лошата вентилация на кухините, в които се натрупва мръсотия.
"Наскоро имахме случай с ударена в дясната предна врата Mazda 6, при която открихме толкова много ръжда по нейната долна част, както и при праговете, че нямаше никакъв смисъл да се оправя и затова ги заменихме с нови", твърдят от един от сервизите, участвал в проучването и създаването на тази класация.