Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Защо египтяните спряха да купуват нови коли

Продажбите през януари са спаднали с 42 процента

Защо египтяните спряха да купуват нови коли

Пазарът на нови автомобили в Египет отбеляза драстичен спад с 42 процента през януари, сравнен с декември – от 19 804 бройки на 11 460 коли. Лошите новини за търговците на нови коли в страната са съпроводени от още по-лоши – съпротивата срещу покупката на нова кола ще продължи да расте и продажбите им още ще намаляват.

Защо обаче в Египет има съпротива срещу новите коли? Причината е проста – клиентите смятат, че цените им са твърде високи и ги бойкотират. Става въпрос за инициативата „Да изгние”, началото, на която даде Мохамед Ради през 2017 година.

Населението на Египет е над 98 милиона, но много малко от хората, които работа и прилични доходи могат да си позволят нова кола. Средната цена на най-продаваните коли в Египет е между 200 000 и 300 000 лири (между 11 500 и 20 000 долара), но тази цена е непосилна за огромната част от държавните служители, които получават около 3000 египетски лири на месец.

На 1 януари тази година правителството най-после реагира и премахна митата на колите, идващи от Европа, което доведе до известен спад на цените, но поддръжниците на „Да изгние” смятат, че това не е достатъчно. А името на движението показва какво се надяват поддръжниците му да се случи с новите коли в дилърствата.

Търговията с нови коли в Египет понесе тежък удар през ноември 2016, когато местната лира беше сериозно девалвирана и всички стоки, които са внос рязко поскъпнаха. Малко по-късно египтяните започнаха да се оплакват, че цените на вносните стоки са се повишили неимоверно и това доведе до раждането на „Да изгние”.

В Кайро дилърите намалиха цените на колите от компактния и средния клас с 20 000 до 40 000 лири (1150 - 2300 долара), а при луксозните возила също поевтиняха с от 100 000 до 150 000 лири. В същото време малки дилъри, като Auto Mega на Хоам Хасан Абделатиф отбелязват рязък спад на продажбите. Абделатиф обясни пред агенция Reuters, че преди е продавал по 6 коли на месец, сега максимум стига до 2 или 3. Големите дилърства съобщиха, че също отчитат спад на продажбите, но не толкова драматичен, колкото при по-малките компании.

Огромна част от египтяните, които карат по-стари коли, редовно обявяват, че нямат намерение да си сменят автомобила, просто защото не могат да си го позволят. Малко над 20 процента от новите коли в Египет са внос от Европа, като засега само те поевтиняват.

0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Шакарон ( преди 2 месеца )
    Ако направим бойкот на дъжавата, на данъците, на застрахователите, на горивния картел, на монопола на автомобилния пазар и т.н. Всичко е просто, единството е ключа, но понеже всеки българин е войвода, за това не стават нещата, защото много искат да водят, а никой не е готов да следва.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Да не говорим ... ( преди 2 месеца )
    за т нар. "нови, втора ръка" с пробег до 20 000км ДОКАЗАНИ, от немско представителство и от "големия премиум селекшън избор" в БГ-то! А пък въобще да не говорим за т. нар. "удължена гаранция" в ***, която за некво си A45 AMG стига космическите 7300лв за 2 години, срещу 1850€ Junge Sterne в Германия ...
  • #4
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До по-долния ( преди 2 месеца )
    Примери колко щеш, ама не е за рено, дачия и т.н. ширпотреба от най-ниския сегмент! Ето: - Audi S4 с пакет спорт+, нова: цена в Германия 56250€ с ДДС, цена в порше запад: 63800€; - Mercedes E400, нова: цена в Германия за пакет авангард: 79990€, цена в силвър стар: 89670€] - BMW 530, нова: в Германия 78800€, цена в БГ от 84 до 90000€, според представителството! Още искаш ли?
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Масовите коли на повечето марки в БГ или са по-евтини или на цени равни на тези в централна Европа.. При премиум колите тук е сравнително скъпо. Но не са по-скъпи от Германия на пример
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не цените на колите са високи, а заплатите са им ниски! Това е истината и ако трябва да бойкотират някого не са автомобилните дилъри, а правителството и работодателите. А този под мен да спре да лъже, като дърт швед! Дай пример за кола, която в Германия е с 20% по-евтина отколкото у нас! Чакам да дадеш пример, за да подкрепиш думите си с нещо. Аз пък мога да ти кажа, че точно в БГ повечето автомобили са по-евтини отколкото са в Германия.
  • #1
    4 rate up comment 6 rate down comment
    А в Булгаристан ... ( преди 2 месеца )
    Цените в много от т.нар "официални представителства" надвишават с около 10-20% тези в една Германия да речем! Това важи особено за немските "премиуми"! Но пък нали германците са по-бедни от нас ... За това Ганьо купува от Горубляне и Дупница!