Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Безпилотните коли се оказаха расисти

Машините не забелязват хората с тъмна кожа

Безпилотните коли се оказаха расисти

Според много експерти от автомобилната индустрия, безпилотните превозни средства са бъдещето на човечеството. И докато технологиите на автономното управление все още са прекалено "сурови" и в процес на развитие, те стават все по-съвършени с всеки изминал ден.

Досега обаче никой не можеше да си представи, че някои от вече използваните автопилотни системи страдат от истински "расизъм". Изследователи от Американския технологичен институт в щата Джорджия успяха да идентифицират този недостатък.

Автопилот-1

При тестване на автопилоти от различни модели беше установено, че някои системи работят много по-зле, ако "срещнат" на пътя пешеходци с тъмна кожа. По време на анализ на видеоматериали, заснети по улиците на Ню Йорк, стана ясно, че системите реагират по различен начин на пешеходците от различни раси и най-лошо на тъмнокожите, особено, ако те са облечени в тъмни дрехи и пресичат пътя в тъмното. По-специално, това се наблюдава при автопилота на моделите на Tesla.

Междувременно, ако сензорите на безпилотното превозно средство не могат да разберат, че обектът е пешеходец, вероятността от сблъсък между колата с човека се увеличава значително. Причината е, че автомобилният компютър и автопилотът не могат да предскажат по-нататъшното поведение на такова "препятствие".

Автопилот-2

Изследователите подчертават обаче, че не всички автопилотни системи страдат от този вид "расизъм". Ако автономното превозно средство използва за ориентация в пространството не само данни от видеокамери, но и различни системи за позициониране и "машинно зрение", хората няма от какво да се страхуват.

Една от най-добрите технологии за осигуряване безопасността на пешеходците са лидарите, чиято работа се основава на ефекта на Доплер. Автопилотът, който получава информация от такова устройство, не се интересува от цвета на кожата и облеклото на пешеходците, както и от интензивността на дневната светлина. Тази система събира данни чрез анализиране на скоростта и посоката на движещия се обект.

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    абе пич като даваш акъл да се чете - прочел ли си ти първо.. инфрачервен датчик Е топлинен датчик.. толко ли не схващаш?!
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това не е вярно, всички найт-вижъни разчитат на инфрачервени детектори, новите имат и топлинен сензор, отвори нета и чети, продават се много камери с инфрачервени детектори и топлинен сензор. Иди да питаш топлофикация които с такива камери с топлинен сензор сканират кой ползва парно.
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 2 седмици )
    ХА ХА Х ХАХА! Това като вица, как се познавало в ЮАР дали е прегазено куче или чернокож. Пред кучето имало следи от спирачки :)
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    night vision-a е базиран на светлина която се усилва, а топлинната (или инфрачервена) камера на излъчвана топлина. Това което казвам е че топлинна и инфрачервена е едно и също. А не както се казва по-долу: "камерата не разчита само на инфрачервените сензори, но разполага и с топлинни сензори" ;)
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Аз нямам представа дали са едно и също, но ти казвам че има огромна разлика от найт вижана на Мерцедеса ми и на Аудито и ти казах, че от Ауди ми казаха, че това се дължи на топлинния сензор. Каква е разликата не знам но предната ми кола Мерцедеса бе с нощно виждане, което предполага инфрачервени лъчи а сегашното ми Ауди е с нощно и топлинно виждане. Хората светят много ярко и се открояват а при нощното виждане на Мерцедеса ми не се открояваха от останалите обекти.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    инфрачервена и топлинна камера е едно и също.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Много правилно са ти го казали от Ауди, има камери за нощно виждане и термовизионни камери, тоест камера с топлинен сензор. Продават се навсякъде, не е ново откритие. Хубавото при тези камери е че не се влияят от дъжд,мъгла, храсти, растителност, дим... и виждат през тях обектите, докато камерите с нощно виждане не могат това. Мерцедеса ти е бил само с нощно виждане а Аудито ти има и топлинен сензор. Правилно си го написал. Човека с приятела да се разрови в гугъл.
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Аз нямам представа, но преди Аудито имах Мерцедес, който беше с нощно виждане, при него всички обекти бяха черно бели, предполагам, че е виждал в тъмното с инфрачервени, при Аудито обаче освен чернобели по-топлите неща исветят по-ярко, примерно като карам зад кола Ауспуха направо свети ярко, гумите по-слабо а самите коли са бледо черно бели. В Ауди ми казаха, че имат топлинни сензори или нещо подобно топлинно не помня точното техническо наименование
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Освен това камерата не разчита само на инфрачервените сензори, но разполага и с топлинни сензори и в тъмното всичко топлокръвно свети ярко, тоест няма значение расата Я обясни разликата между инфрачервен и топлинен сензор. За един преател питам
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    На моето Ауди освен въпросната система pre sence, която сама спира ако на пътя изкочи пешеходец, колоездач кола или нещо друго имам и нощно виждане, което прихваща всички хора които са в полезрението на камерата и ги огражда с правоъгълници с бели линии, ако пешеходеца навлиза в зоната на колата се огражда с червен правоъгълник. Освен това камерата не разчита само на инфрачервените сензори, но разполага и с топлинни сензори и в тъмното всичко топлокръвно свети ярко, тоест няма значение расата