IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

PSA: Екологичните норми застрашават 13 милиона работни места в Европа

Карлош Тавареш призна, че Китай е труден пазар за френския концерн

PSA: Екологичните норми застрашават 13 милиона работни места в Европа

Плановете на Европейския съюз да намали емисиите въглеродни двуокиси, отделяни от автомобили и да притисне автомобилите производители да започнат по-бързо да произвеждат електромобили застрашават 13 милиона работни места и помага на амбициите на азиатските държави. Това обяви шефът на PSA Карлош Тавареш в интервю за френския ежедневник Le Figaro, цитиран от агенция Reuters.

През декември Европейския парламент и държавите-членки на ЕС се договориха за намаляване на тези емисии, отделяни от леките коли с 37,5% до 2030, като за изходно ниво ще се приемат нивата от 2021 година, а при вановете и бусовете намалението ще е 31 процента.

„Това застрашава работните места на 13 милиона души в индустрията и може да дестабилизира някои европейски общества”, обясни Тавареш, който е начело и на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

В същото интервю Тавареш приветства френско-германските планове за подсилване на европейското производство на батерии, като целта е да се намали зависимостта на европейските автомобилни производители от азиатските доставчици. Конкретно, става въпрос за построяването на два нови завода за батерии за електромобили.

Португалецът обаче, който беше №2 в Renault, а след това се зае със спасяването на почти стигналия до фалит концерн PSA, акцентира и върху това, че някои от големите играчи в индустрията, като Bosch са проучвали този проект, но са се отказали, тъй като са сметнали, че той няма да е печеливш. Тавареш призна, че в PSA също са проучвали възможността да се включат в проекта за европейски батерии, но също са се отказали заради големите първоначални разходи и някои европейски ограничения.

„Ако европейските автомобилни производители не продават достатъчно електромобили до 2020, 2025 и 2030 година, те ще бъдат съсипани от глоби – прогнозира Тавареш. – Това ни принуждава да резервираме големи количества батерии при азиатските ни доставчици, които ни очакват с големи усмивки.”

Тавареш допълни, че когато е пристигнал в PSA през 2013 година, в компанията са гледали на китайския пазар като на последна надежда за спасение, но сега 80% от продажбите на концерна са в Европа.

„Китай е много труден пазар за PSA – допълни той. – Трудно ни е да разберем този пазар, какви са очакванията на клиентите, както и начина на мислене на държавните компании, с които работим. Механизмът за взимане на решения в нашите съвместни предприятия в Китай е недопустимо бавен.”

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    А бе другарю тавариш ( преди 5 години )
    само с 1.6литра моторче пазар не се взема!
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Шмъркароне ( преди 5 години )
    Ти па от какво си заумирал..хайде стига с тая партенка че се изтърка.Да то така ще стане,махаме колите и изчезва астмата и прочее..еегати смеха.Много угодно да се лепи всичко на колите.Аз искам самолетите на земята.Който иска да пътува има автобуси и влакове.Един път таа *** да си седне на зад...ика.Камионите също.Има влакове.Квото си произвеждаш в държавата това ше плюскаш.
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    драги съ-европейци, оставете ни моля да ви изтровим за да имате работа. Работата от вас, печалбата разбира се - за нас.
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Шакарон ( преди 5 години )
    13 милиона работни места, а какво ще кажете за въздуха в цяла Европа, който го дишат всички деца, които са повече от 13 милиона, ами и ние, не ми се умираме от рак на дробовете? Ще се намерят други сектори, в които да се наемат работници, ама лечение срещу рака и белодробните болести ще се намери по-трудно. После се чудим защо повече от 50% от децата имат астма, другите пък алергии, айде канцерогените да останат в историята.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    sports_sedan ( преди 5 години )
    Дошо, много ги разбираш клозетите :)
  • #4
    9 rate up comment 5 rate down comment
    sports_sedan ( преди 5 години )
    тея 13 милиона работни места ще започнат да правят ел. коли. Недей се прави на луд, все едно тези ел. коли сами ще се правят. Ревеш защото ви е много удобно със сегашния търговски модел да дерете по 100 кожи като отиде някой в сервиз.
  • #3
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Минаващ ( преди 5 години )
    Е че те половината еколози са платени от немците когато им е угодно ама когато не им е угодно стават екотерористи.Германеца Боду Хомбах спря АЕЦ Козлодуй макар че АЕЦ не отделя въглероден диоксид за да си продават немците панелите и перките те АЕЦ не правят.Ама сега когато еколозите скочиха на доказано замърсяващите дизели станаха еко-терористи.Германия трябва да бъде закрита тия са сбъркани хора там.
  • #2
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Спирайте производството! Нека мрът от глад - като си глупав да вярваш на всякви простотии на платеените еко-терористи така ще е!
  • #1
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Минаващ ( преди 5 години )
    Да му мислят немчугите.Оня ден гледам тука новото Х6 с 500 коня.как покриват нормите 500 коня не се знае.Немците дават яки подкупи на европейските комисии иначе отдавна тяхните производители трябваше да са фалирали.