През 2021 г. PSA и Toyota ще прекратят сътрудничеството си по производството на малолитражните модели Citroen C1, Peugeot 108 и Toyota Aygo, съобщават медиите във Франция.
Тези автомобили се произвеждан в завода в чешкия град Колин, като проектът стартира още през 2002 г., когато японци и французи решиха да обединят усилия по разработката на бюджетни малолитражки за Европа. Така беше създадено съвместното предприятие TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile), като производтството на трите модела започна през 2005 г.
Второто поколение на близнаците Citroen C1, Peugeot 107 и Toyota Aygo беше представено през 2014 г., като Peugeot дори промени името на модела си – от 107 на 108. През тази есен трите автомобила претърпяха фейслифт, като любопитното е, че в Европа най-популярен е Toyota Aygo. От него през 2017 г. бяха продадени 84 588 бройки, докато резултатът на Citroen C1 е 53 292, а на Peugeot 108 – 55 831.
Преди седмица стана ясно, че Citroen готви напълно нов модел от A-сегмент, който трябва са повтори успеха на легендата 2CV. Този автомомобил ще получи версия от Peugeot (а вероятно и от Opel/Vauxhall), което съответно ще извади от проекта Toyota. Според вестник Les Echos, през 2021 г. Groupe PSA ще продаде на Toyota своя дял в TPCA, като не е ясно какво ще правят след това японците с компанията.
Що се касае до сътрудничеството между Groupe PSA и Toyota при лекотоварните автомобили, то не само ще бъде продължено, но и разширено. В момента компаниите произвеждат заедно във Франция и Испания средноразмерните бусове Citroen Jumpy/SpaceTourer, Peugeot Expert/ Traveller, и Toyota ProAce/ProAce Verso.
Снимки: PSA, Toyota