IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

VW и PSA спират най-малките си модели в Европа

Новите екологични изисквания правят тези коли прекалено скъпи

VW и PSA спират най-малките си модели в Европа

Приходите от продажби на малките градски автомобили продължават да падат, като основната причина за това да новите екологични изисквания. През 2017 г. този тип превозни средства са заемали едва 8% от пазара в Европа и това поставя техните производители в доста тежка ситуация.

По информация на  Automotive News Europe, в германската VW Group и френската PSA Group вече са сериозно притеснени относно бъдещето на сегмента на мини-автомобилите. И дори обсъждат възможността за прекратяване на тяхното производство за Стария континент.

Генералният директор на  Volkswagen Group - Херберт Дийс, вече публично обяви, че новите екологични правила за вредни емисии, които влизат в сила през 2022 г., ще се окажат огромен проблем за производителите. Той посочи, че за да може напълно да отговаря на нормите през 2030 г., цената на модела VW up! трябва да скочи поне с 3500 евро. Сега мъникът се продава минимум за 11 000 евро.

"Смятам, че нашите клиенти просто няма да могат да си позволят подобно нещо", коментира Дийс.

В концерна PSA Group също има опасения, че ще се наложи спирането на производството на автомобили от този клас, което сега се осъществява съвместно с Toyota в завода в Чехия. Предполага се, че през 2021 г. Toyota ще стане едноличен собственик на фабриката, което ще принуди PSA Group напълно да се откаже от производството на моделите си  Peugeot 108 и Citroen C1.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Значи заради еко норми, се отказват от най - икономичния (респективно - екологичен) сегмент на пазара... Параграф 22
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ами покарай Логан и Up! по магистралата със 120 км/ч и ще знаеш защо е по-скъп въпреки че е по-малък.
  • #2
    4 rate up comment 8 rate down comment
    sas ( преди 6 месеца )
    - под средното ниво за надеждност - все пак даваш пример с Дачия, която е на дъното на всички класации по надеждност - грозен и пенсионерски дизаин - все пак даваш пример с Дачия, която е на дъното на класациите по дизайн - лъжи с еко нормите - не ги покриват - все пак даваш пример с Дачия, която ползва дизели на Рено, които също цъфнаха със завишени норми - висока цена - все пак даваш пример с Дачия, която е най-евтината марка на пазара с оглед горепосочените теми
  • #1
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Странно, дачия с климатик и 4 врати и т.н. може да се продава за 12-15 000 лв. и да отговаря на нормите, а тази табуретка на VW, за която оборотомера е екстра, както и жабката, струвала минимум 22 000лв. и трябвало да се вдигне цената заради еко нормите? Ако има реална конкУренция без дотации и затваряне на очите за дадени марки, тия да са фалирали. продукцията им е : - под средното ниво за надеждност; - грозен и пенсионерски дизаин; - лъжи с еко нормите - не ги покриват; - висока цена;