Приходите от продажби на малките градски автомобили продължават да падат, като основната причина за това да новите екологични изисквания. През 2017 г. този тип превозни средства са заемали едва 8% от пазара в Европа и това поставя техните производители в доста тежка ситуация.
По информация на Automotive News Europe, в германската VW Group и френската PSA Group вече са сериозно притеснени относно бъдещето на сегмента на мини-автомобилите. И дори обсъждат възможността за прекратяване на тяхното производство за Стария континент.
Генералният директор на Volkswagen Group - Херберт Дийс, вече публично обяви, че новите екологични правила за вредни емисии, които влизат в сила през 2022 г., ще се окажат огромен проблем за производителите. Той посочи, че за да може напълно да отговаря на нормите през 2030 г., цената на модела VW up! трябва да скочи поне с 3500 евро. Сега мъникът се продава минимум за 11 000 евро.
"Смятам, че нашите клиенти просто няма да могат да си позволят подобно нещо", коментира Дийс.
В концерна PSA Group също има опасения, че ще се наложи спирането на производството на автомобили от този клас, което сега се осъществява съвместно с Toyota в завода в Чехия. Предполага се, че през 2021 г. Toyota ще стане едноличен собственик на фабриката, което ще принуди PSA Group напълно да се откаже от производството на моделите си Peugeot 108 и Citroen C1.
Снимка: Volkswagen