Като тийнейджър Джорджето Джуджаро мечтае да бъде художник. Уви, това не са случва - само един поглед към акварелите на младия италианец през 1955 г. води до предложение за работа от Fiat. 44-години по-късно той е обявен за автомобилен дизайнер на века, със забележително портфолио, съдържащо едни от най-емблематичните автомобилни форми, създавани някога. От присъединяването му едва на 21 г. към прочутата дизайнерска къща Bertone, през престоя в Ghia и създаването на собственото студио ItalDesign през 1968 г., кариерата на Джуджаро е поредица от върхове в автомобилната индустрия. Избирането на 10-те му най-добри дизайна не е никак лесно - и има някои модели, които не попаднаха в списък (като Lotus Esprit, BMW M1 и DeLorean DMC 12), но все пак всичко на този свят е субективно.
10 от най-великите модели на Джуджаро (ГАЛЕРИЯ):
Показан по време на автомобилното изложение в Торино през 1970 г., Tapiro отбеляза появата на тема, която ще се превърне в отличителен белег на творчеството на Джуджаро през 70-те: клиновидността. Макар Maserati Boomerang, Lotus Esprit и BMW M1 да са по-известни днес, именно тази концепция на Porsche даде на света първи намек за това какво ще се появи от новосъздаденото студио ItalDesign на Джуджаро: меките криви от 60-те години бяха категорично отблъснати в полза на ъглови геометрични фигури, с четири врати тип "крило на чайка", които могат да се похвалят с огромни прозорци, "увити" в покрива. Бъдещето пристига в зашеметяващ стил, а под този поразителен екстериор се крие способността на VW-Porsche 914/6: неговият 6-цилиндров боксерен двигател, настроен от Bonomelli, е достатъчно добър за максимална мощност от 2230 к.с. при 7800 об/мин. Странно, но след като бляскавата му кариера по подиумите на автомобилните изложения приключи, Tapiro бе продаден на испански индустриалец и впоследствие изгорен от неговите служители.