Техническият напредък е нещо чудесно и, ако се вярва на нашумелия историк Ювал Ноа Харари, е и единственият начин човечеството да поддържа сегашния си разгулен начин на живот. Но далеч не всичките му прояви, особено в автомобилния сектор, ни изглеждат смислени и необходими. Постарахме се да подберем десетте най-досадни и безумни тенденции при съвременните коли.
10-те най-дразнещи тенденции при новите коли (ГАЛЕРИЯ):
10. Измишльотините на маркетинга
Много дребни неща са станали големи с правилната реклама, казваше Марк Твен, а Маршал Маклуън наричаше рекламата "най-великото изкуство на ХХ век". Но това, което маркетинг отделите на автомобилните компании говорят на клиентите си днес, идва сякаш от паралелна реалност. Само преди седмица на тест на Kia един мениджър най-сериозно ни каза, че червените елементи по джантите и решетката правят колата "по-спортна". Значи няма нужда вече да се тормозите с неща като двигател, турбини, окачване, аеродинамика. Трябва ви само малко боя.
Или пък маркетолозите на Peugeot, които ни уверяват, че новият им модел е с 40% по-надежден от стария и ще се обезценява по-малко от Passat - и това е казано с уверен тон за кола, която още дори не е излязла от завода!
Това са два съвсем произволни примера. Всички компании го правят. Ако някой беше честен, вероятно нямаше да може да продава. Което само доказва, че публиката просто иска да бъде лъгана.
Много дребни неща са станали големи с правилната реклама, казваше Марк Твен, а Маршал Маклуън наричаше рекламата "най-великото изкуство на ХХ век". Но това, което маркетинг отделите на автомобилните компании говорят на клиентите си днес, идва сякаш от паралелна реалност. Само преди седмица на тест на Kia един мениджър най-сериозно ни каза, че червените елементи по джантите и решетката правят колата "по-спортна". Значи няма нужда вече да се тормозите с неща като двигател, турбини, окачване, аеродинамика. Трябва ви само малко боя.
Или пък маркетолозите на Peugeot, които ни уверяват, че новият им модел е с 40% по-надежден от стария и ще се обезценява по-малко от Passat - и това е казано с уверен тон за кола, която още дори не е излязла от завода!
Това са два съвсем произволни примера. Всички компании го правят. Ако някой беше честен, вероятно нямаше да може да продава. Което само доказва, че публиката просто иска да бъде лъгана.