Колко надеждни са употребяваните автомобили? Това е особено ключов въпрос в България, където девет десети от пазара се пада на "втората ръка". Класации като тази на TUV се опитват да дадат някакъв що-годе обективен отговор, но и те мерят само броя на дефектите, без да отчитат колко сериозни са те. Преждевременно скъсаните чистачки или изгорялата лампичка в багажника едва ли имат същата тежест като блокажа на двигателя. Прегледахме половин дузина различни проучвания за най-проблемите мотори и в две поредни публикации ще ви предложим онези, които се срещат във всички от тях.
Най-калпавите двигатели в историята - II част (ГАЛЕРИЯ):
LEXUS 2.5 V6
Никой до момента не се е оплакал от надеждността на този мотор на Toyota, с кодов номер 4GR-FSE. Монтиран в няколко модела на Lexus в средата на миналото десетилетие, както и в лимузината Toyota Crown, той предизвикваше оплаквания само с апатичното си поведение. Заради двойно променливото газоразпределение и относително малкия работен обем на цилиндрите този двигател ви даваше високите разходи за покупка и поддръжка на V6, но със способностите и ускорението на обикновен четирицилиндров двигател. Всъщност динамиката му бе дори по-слаба, отколкото предполагаха 205-те му коня. За следващите генерации японските значително модифицираха мотора и започнаха да го включват в хибридни системи.
Никой до момента не се е оплакал от надеждността на този мотор на Toyota, с кодов номер 4GR-FSE. Монтиран в няколко модела на Lexus в средата на миналото десетилетие, както и в лимузината Toyota Crown, той предизвикваше оплаквания само с апатичното си поведение. Заради двойно променливото газоразпределение и относително малкия работен обем на цилиндрите този двигател ви даваше високите разходи за покупка и поддръжка на V6, но със способностите и ускорението на обикновен четирицилиндров двигател. Всъщност динамиката му бе дори по-слаба, отколкото предполагаха 205-те му коня. За следващите генерации японските значително модифицираха мотора и започнаха да го включват в хибридни системи.