Колко надеждни са употребяваните автомобили? Това е особено ключов въпрос в България, където девет десети от пазара се пада на "втората ръка". Класации като тази на TUV се опитват да дадат някакъв що-годе обективен отговор, но и те мерят само броя на дефектите, без да отчитат колко сериозни са те. Преждевременно скъсаните чистачки или изгорялата лампичка в багажника едва ли имат същата тежест като блокажа на двигателя. Прегледахме половин дузина различни проучвания за най-проблемите мотори и в две поредни публикации ще ви предложим онези, които се срещат във всички от тях.
Най-калпавите двигатели в историята - II част (ГАЛЕРИЯ):
GENERAL MOTORS 2.2 ECOTEC
Този американски двигател с кодово название Z22SE, разработен от Chevrolet, е добре познат и в Европа - в началото на миналото десетилетие го слагаха в три модела на Opel (Astra, Vectra и Zafira), във Fiat Chroma и дори, макар и след доста модификации, в Alfa Romeo 159.
Недостатъчната мощност бе единият му сериозен проблем, а вторият се криеше в рекордно бързо ръждясващите тапи на блока и други подобни компоненти. Всъщност несъвършенствата бяха толкова много, че при разработването на следващото поколение Ecotec през 2006 инженерите започнаха от нула, без да ползват нищичко от стария двигател.
Този американски двигател с кодово название Z22SE, разработен от Chevrolet, е добре познат и в Европа - в началото на миналото десетилетие го слагаха в три модела на Opel (Astra, Vectra и Zafira), във Fiat Chroma и дори, макар и след доста модификации, в Alfa Romeo 159.
Недостатъчната мощност бе единият му сериозен проблем, а вторият се криеше в рекордно бързо ръждясващите тапи на блока и други подобни компоненти. Всъщност несъвършенствата бяха толкова много, че при разработването на следващото поколение Ecotec през 2006 инженерите започнаха от нула, без да ползват нищичко от стария двигател.