Колко надеждни са употребяваните автомобили? Това е особено ключов въпрос в България, където девет десети от пазара се пада на "втората ръка". Класации като тази на TUV се опитват да дадат някакъв що-годе обективен отговор, но и те мерят само броя на дефектите, без да отчитат колко сериозни са те. Преждевременно скъсаните чистачки или изгорялата лампичка в багажника едва ли имат същата тежест като блокажа на двигателя. Прегледахме половин дузина различни проучвания за най-проблемите мотори и в две поредни публикации ще ви предложим онези, които се срещат във всички от тях.
Този 2.5-литров бензинов двигател, монтиран миналото десетилетие в X-trail и Murano, а също и в Renault Koleos, е на практика дериват от двулитровия QR20DE, но заради повишените натоварвания е по-податлив на повреди. В първите версии (до 2004) заради недобра работа на електронното управление на блока се стига до твърде бързо разрушаване на каталитичния конвертор, а парченца от него могат да попаднат обратно в мотора. Това причинява нарастващ разход на масло и в крайна сметка - самоунищожение на двигателя. Една по-късна серия от 2006 година също даваше необикновено голяма консумация на масло и в САЩ собствениците бяха предупредени да проверяват често нивото му, за да не се стигне до прегряване и дори самозапалване.
Във II част очаквайте: от многократния "международен двигател на годината" на Ford до агрегата, който завинаги отказа американците от дизела