IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрите автомобили до 11 години според TUV

Тук вече разумният избор е да заложите на японското - и да избягвате Mercedes

Ако искате надежден употребяван автомобил, всеки квартален "разбирач" ще ви каже да търсите немско или японско, и да избягвате френско или италианско. Ако се съди от доклада на TUV за 2019 година, това невинаги е факт при по-новите коли. Но при тези на 10-11 годишна възраст до голяма степен съвпада с фактите.

Mazda 2 2007

Компактната Mazda 2 е най-надеждният масов 10-годишен автомобил според TUV

TUV, германската Асоциация за технически инспекции, всяка година класира автомобилите според отчетените при прегледите дефекти. Вече ви представихме резултатите за коли до 3, до 5, до 7 и до 9 години (линкове под статията). Докладът завършва с тези до 11-годишна възраст - може би защото всички по-стари от това вече са в България.

И тук начело си остава Porsche 911 със завидно малките 11.7% автомобили с констатирани дефекти. За отбелязване е обаче, че спортната машина е с много нисък среден пробег - почти три пъти по-малък от класираното в средата на таблицата Audi A6.

Ford Fusion 2007

Произвежданият в Кьолн Ford Fusion е най-предно класираният модел на марката във всички възрастови категории. За съжаление бе спрян от производство през 2012

В челото попадат няколко по-редки и по-спортни модела на германски производители, както и първата производствена серия на VW Tiguan. За сметка на това в Топ 20 са цели 9 масови японски автомобила, а Mazda 2 заема престижното второ място. На 11-а позиция е отдавна спреният от производство Ford Fusion - най-челното класиране за компанията изобщо във всички възрастови групи.

От френските марки най-напред е миниатюрното Peugeot 107, произвеждано съвместно с Toyota Aygo - 26-о. Най-предно класираният кореец е Hyundai Getz (32-и), а от италианските машини в класацията няма нито една, която да е извън "червената" зона на дъното.

Mercedes C-class 2007

Така наречената "четириочка" - C-class W203 - е един от най-нискокачествените автомобили, произвеждани някога от Mercedes

След като в по-младите възрастови категории Mercedes обикновено окупираше върха, тук все още си личат последиците от драстично заниженото качество между 1998 и 2007. Е-класата заема незавидното 65-о място, а С-класата е още по-зле, на 82-о, с повече дефекти от Fiat Punto и Peugeot 307.

В десетката отзад напред известна изненада е присъствието на Nissan Qashqai, при който повреди е имало при почти 36% от случаите. Най-калпавите коли от този период според TUV са Dacia Logan (логично като най-евтин модел на пазара) и Renault Megane (не чак толкова логично).
 

ТОП 15 В ДОКЛАДА НА TUV ЗА 2019:
1. Porsche 911    11.7    77 000
2. Mazda 2    15.7    92 000
3. Audi TT    16.8    112 000
4. Mercedes SLK    18.6    89 000
5. VW Golf Plus    18.9    115 000
6. Toyota Auris    19.1    110 000
7. Toyota Corolla Verso    19.5    140 000
8. Opel Agila    20.9    86 000
9. VW Tiguan    21.6    128 000
10. Mercedes A-classe    21.8    105 000
11. Ford Fusion    21.9    98 000
12. Toyota Yaris    22.3    102 000
13. VW Eos    22.5    117 000
14. Toyota Avensis    22.6    149 000
15. Toyota RAV4    22.8    129 000
В колонките: модел, брой дефекти на сто инспектирани автомобила, среден пробег на тестваните автомобили

КЪДЕ СА НЯКОИ ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ:
21. VW Golf (24.0, 134 000), 22. BMW X3 (24.2, 155 000); 23. Ford Fiesta (24.6, 104 000); 27. Audi A3 (25.2, 142 000); 29. Opel Corsa (25.7, 101 000); 31. VW Touareg (26.0, 175 000); 36. BMW Серия 3 (26.8, 150 000); 39. Mazda 6 (27.0, 144 000); 41. Mercedes M-class (27.4, 170 000); 43. BMW Серия 5 (27.5, 182 000); 45. Audi A6 (28.1, 194 000); 46. Ford Mondeo (28.2, 157 000); 46. Skoda Octavia (28.2, 159 000); 51. Opel Astra (28.9, 129 000); 52. VW Polo (29.0, 111 000); 55. Mazda 3 (29.1, 113 000); 56. Seat Leon (29.3, 140 000); 62. Kia Cee'd (30.0, 123 000); 63. Citroen C3 (30.3, 104 000); 65. Mercedes E-class (30.6, 174 000); 66. Ford Focus (31.2, 132 000); 70. VW Passat (31.8, 185 000); 74. Renault Clio (32.8, 107 000); 75. Kia Sportage (32.9, 116 000); 79. Fiat Punto (33.5, 114 000); 81. Peugeot 307 (33.9, 133 000); 82. Mercedes C-class (34.2, 150 000)

ПОСЛЕДНИТЕ 10:
87. Citroen Berlingo (35.3, 137 000); 87. Renault Kangoo (35.3, 132 000); 89. Citroen C4 (35.7, 122 000); 90. Nissan Qashqai (35.8, 126 000); 91. Peugeot 206 (36.1, 104 000); 92. VW Sharan (37.2, 173 000); 93. Ford Ka (37.7, 89 000); 94. Chevrolet Matiz (38.0, 81 000); 95. Renault Megane (38.3, 139 000); 96. Dacia Logan (40.6, 130 000)


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Пълни глупости. Мерцедес С класа е една от най- добрите коли.
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Порше пак на първо място ;))). Явно не са чели другата статия . Според мен много по-близо до истината е следната класация: reliabilityindex, която е базирана на дефектите които дават автомобилите при експлоатация а не на задължителен технически преглед. Дефектите са разделени по типове. Няма да е лошо от Аутомедия да я публикува и нея.
  • #4
    9 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Хм, имам S-500 2007год., преди това съм сменил, вероятно 15 - 20 автомобила, вкл. японски. Нито един от тях не е даже наполовината на Мерцедеса!!
  • #3
    11 rate up comment 29 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    японските са за хора без капка желание автомобилът им да е вълнуващ или поне прилично изглеждащ... . Вечните грозотили.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    е
  • #1
    19 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Който разбира на японско се спира!