IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите и най-чупливите коли до 9 години според TUV

Пет коли на Toyota в Топ 25 и малко изненадващо второ място за BMW

Най-здравите и най-чупливите коли до 9 години според TUV

Кои са най-надеждните употребявани автомобили? Огромен брой българи си задават този въпрос всяка година. За съжаление няма универсален отговор. Всички опити да се създадат подобни класации си имат своите недостатъци. Все пак една от най-обективните е тази на TUV, германската Асоциация за технически инспекции. За разлика от повечето други допитвания до клиенти, тя все пак стъпва на реални данни - от стотиците хиляди технически прегледи, които различните й поделения извършват в Германия.

Най-здравите и най-чупливите коли до 9 години според TUV
Първите бройки от компактното Х1 се представят много силно откъм надеждност, поне по данните на TUV

След като ви запознахме с резултатите при 3-годишните, 5-годишните и 7-годишните автомобили, идва време за една категория, далеч по-валидна за пазара в България - на колите между 8- и 9-годишна възраст. Все пак имайте предвид следното: тук става дума за коли, карани и поддържани в Германия. У нас обикновено пристигат само най-евтините бройки - или с тежки щети от катастрофи (които е твърде скъпо да се поправят на Запад и които се закърпват най-често съвсем козметично тук), или с огромен пробег като служебни или рент-а-кар автомобили.

Както и във всяка от предишните възрастови групи, и тук първото място е за Porsche 911. За пръв път обаче в челната тройка влиза модел на BMW - първото поколение на компактния кросоувър Х1. Моделите на Audi и Mercedes по традиция се представят добре, както и две от японските компании - Toyota вкарва пет от шестте си основни модела на европейския пазар в Топ 25, a Honda присъства там със CR-V и Jazz. За сметка на това Mazda 3, която при по-новите коли е неизменно напред, тук се смъква доста надолу.

Най-здравите и най-чупливите коли до 9 години според TUV
Renault Scenic е най-заслужаващият доверие френски автомобил от края на миналото десетилетие

Най-челно класираният френски модел е Renault Scenic, на съвсем приличното 34-о място, но за сметка на това Megane е след средата на таблицата, а Clio и работният Kangoo - в самото й дъно.

Моделите на Ford също се подреждат във втората половина на класацията, с изключение на отлично представилия се Fusion (17-и). От корейците най-добре е Hyundai i20 - 51-и.

Неприятно впечатление прави едва 96-ата позиция на пазарния хит Nissan Qashqai, с повреди при почти всеки трети автомобил.

Най-здравите и най-чупливите коли до 9 години според TUV
Абсолютният пазарен хит Nissan Qashqai е почти на дъното, в компанията на коли като Dacia Sandero и Fiat Punto

На този фон 99-ото място на тройно по-евтината Dacia Sandero изглежда добър резултат. Дори бюджетният Logan тук се е отлепил от дъното, изместен от Renault Kangoo и особено от Chevrolet Matiz, който е рекордьор по дефекти въпреки доста простото си устройство и чувствително по-ниския си среден пробег.

ТОП 15 В ДОКЛАДА НА TUV ЗА 2019:
1. Porsche 911    8.3    64 000
2. BMW X1    11.9    110 000
3. Audi TT    12.2    97 000
4. Toyota Avensis    13.7    116 000
4. VW Golf Plus    13.7    93 000
6. Audi Q5    14.8    133 000
7. Mercedes E-class Coupe    14.9    100 000
8. Mercedes SLK    15.2    74 000
9. Honda Jazz    15.7    87 000
9. Mercedes GLK    15.7    119 000
11. Honda CR-V    16.0    120 000
12. Toyota Yaris    16.5    87 000
12. VW Eos    16.5    100 000
14. Mercedes E-class    16.6    143 000
14. Toyota Auris    16.6    94 000
14. Toyota Corolla Verso    16.6    122 000
В колонките: модел, брой дефекти на сто инспектирани автомобила, среден пробег на тестваните автомобили

КЪДЕ СА НЯКОИ ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 18. VW Golf (16.9, 113 000); 19. Audi A3 (17.3, 117 000), 21. Audi A4/A5 (17.5, 141 000), 22. Toyota RAV4 (17.9, 108 000); 24. Opel Insignia (18.3, 116 000); 32. VW Tiguan (19.5, 117 000); 34. Renault Scenic (19.9, 107 000); 36. BMW X3 (20.2, 131 000); 40. VW Touareg (20.6, 153 000); 43. Honda Civic (20.8, 103 000); 44. Mercedes C-class (21.0, 123 000); 48. BMW Серия 5 (21.4, 164 000), 48. BMW X5 (21.4, 158 000), 52. BMW Серия 3 (21.6, 133 000), 52. Skoda Octavia (21.6, 135 000), 58. Ford Fiesta (21.9, 91 000); 68. Nissan Micra (23.7, 87 000); 69. Hyundai i30 (23.8, 105 000); 71. Opel Zafira (23.9, 123 000); 75. Mercedes M-class (24.6, 154 000); 76. Ford Mondeo (25.1, 150 000); 76. Renault Megane (25.1, 103 000); 79. Kia Sportage (25.6, 107 000); 80. Ford Focus (25.8, 117 000); 81. Peugeot 308 (25.9, 110 000); 82. VW Passat (26.1, 168 000); 84. Kia Ceed (26.4, 109 000); 87. Mazda 3 (26.8, 100 000); 94. Citroen C3 (28.4, 84 000); 96. Nissan Qashqai (29.0, 112 000); 99. Dacia Sandero (29.3, 89 000); 101. Fiat Punto (29.5, 96 000)

ПОСЛЕДНИТЕ 10:
102. Renault Clio (29.6, 91 000); 103. VW Fox (29.8, 87 000); 104. Fiat Panda (30.4, 78 000); 105. Kia Rio (31.3, 93 000); 106. Citroen C4 (31.5, 102 000); 107. VW Sharan (32.9, 153 000); 108. Peugeot 206 (33.8, 86 000); Dacia Logan (34.1, 120 000); 110. Chevrolet Matiz (37.1, 74 000); 110. Renault Kangoo (37.1, 116 000)


 

Тагове: 2019 tüv tüv
0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Абсолютно нищо общо с реалността и реалните разходи не показват тези измислени класации.
  • #12
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Трошев ( преди 5 години )
    Само 8 деветгодипни трошета се явяват на преглед с дефект.За сравнение - поне 100 деветгодишни трошета отдавна са на моргата.Същото важи и за другите марки в тази безмислена класация.
  • #11
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Факт!-тическия... ( преди 5 години )
    дотолкова се е увредил от ползване на рено та явно само той още не знае, че жабарето заемат твърдо последните места във всички класации по качество и надеждност, навсякъде по света!
  • #10
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Немска класация хвали немски кошници.*** *** чете и си бърка у п от кефф.Смех!
  • #9
    14 rate up comment 3 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Е класата поставена на 14 място с еднакъв брой повреди с Ауриса. Обаче Мерца с 50 000 км по-голям пробег което само показва колко е некоректно това класиране. Освен това за какви повреди става дума за изгоряла датчик на казанчето за чистачките или за гръмнал двигател защото разликата е огромна.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Брандо ( преди 5 години )
    Е класа веднага отива на първо място, щом за 143 хил. има 16,6 повреди, то за 64 хил.ще са по малко от 8.3 !
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    ...! ( преди 5 години )
    Тази статия колко пъти ще я четем?Разбрахме, че в никакъв случай НЕ трябва да си купуваме нещо от рено, щото са най-чупливи!
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Предната класация пак беше така Порше най-малко повреди ама и с най-малък пробег. Елементарна задача за 2 клас: Коя кола е по-здрава която се чупи 1 път на 1000 км или 2 пъти на 10 000км? Според класацията по-здрава е първата. Реално как изглеждат нещата Порше с 1 повреда на 7700 км, БМВ Х1 1 повреда на 9200км а ТТ 1/7900 км, Авенсиса 1/8400км. Та Поршето излиза че хич не е най-здравото.
  • #5
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До този под мен ( преди 5 години )
    Порш с най-малко дефекти и с най-малък пробег - страхотна статистика!Ами да но къде са спортните модели на Нисан , Хонда , Лексус , Ламборджини , Ферари ??? Явно трябва да се позамислиш преди да изстреляш някоя глупост
  • #4
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Интересно ( преди 5 години )
    В статистиката виждаме сравнително популярната в Бг Е класа W211. Бърза справка показва че в Германия на подобни километри и базов дизел (200 CDI) започва от 8500 евро. Докато дойде в БГ отива на 19к лв само кола + доставка. като сложиш надценката на автокъщата говорим за 23-25к лв. А нашите любими джамбази започват от 13к за висок двигател. Смятайте какво внасаят.