IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019

За пръв път от години в челната петица има френски автомобил

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019

Седем германски, две японски и, изненадващо, една френска кола попадат сред десетте най-препоръчителни от TUV в категория 4-5 годишни. Германската асоциация за технически инспекции всяка година публикува своя доклад за средния брой отчетени повреди при всеки модел.

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019
Porsche 911 е много разумен избор, ако търсите употребявана кола, която да не изисква много ремонти. Или щеше да бъде, ако не беше цената му...

Както и при до 3-годишните автомобили, и тук първото място е за Porsche 911, при което дефекти са констатирани в едва 3.6 на всеки 100 инспектирани автомобила (за втора поредна година към обичайните проверки  TUV тества и дали софтуерът в колите е актуален и с последния необходим ъпдейт).

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019
Renault Captur се представя по диаметрално различен начин от Clio, въпреки че делят една платформа

Челото на ранглистата затвърждава добрата репутация на Mercedes в последните години - гигантът от Щутгарт има пет свои модела в Топ 15. Сравнително добре се справя и Audi, при това с най-голям среден пробег за своите модели. За пръв път от много години в десетката попада и френски автомобил - компактното Renault Captur, което е дало дефекти в едва 5.3 на сто от случаите. Градското кросоувърче е в сериозен контраст с останалите модели на френската компания, които са в дъното на таблицата. Clio, което на практика е на същата платформа, е чак на 126-о място. Възможно е обяснението да е във факта, че Captur се произвежда в испанския завод на Renault във Валядолид, докато Clio се прави на три други места: Флен (Франция), Ново место (Словения) и Бурса (Турция).

При компактните кросоувъри доста добре се представя и Opel Mokka.

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019
Mondeo, бизнес седанът на Ford, дава толкова дефекти, колкото и пролетарската баничарка Dacia Dokker

Другите два германски производителя - BMW и Volkswagen - показват противоречиви резултати. Някои техни модели, например BMW X1 или VW Golf Plus, са в групата на отличниците. Други обаче са в червената зона в края на ранглистата - като Серия 5 или Passat. Доста посредствено се представя Ford, чиито най-масови модели Fiesta и Focus са след 60-а позиция, а Mondeo е чак 121-и, с почти същия брой дефекти като баничарката Dacia Dokker. Неочаквано слабо постижение дава и Skoda Octavia.

На самото дъно на класацията по традиция попадат френски и италиански модели, а също и VW Sharan. Автомобилът с най-много дефекти е последната генерация на Peugeot 206 преди спирането на производството му - там проблеми са констатирани при почти всяка трета кола.

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019
Peugeot 206 в последните години преди слизането си от конвейра е най-проблемният автомобил според доклада на TUV

ТОП 15 В ДОКЛАДА НА TUV ЗА 2019:
1. Porsche 911    3.6    40 000
2. Mercedes B-class    4.9    57 000
3. Audi Q5    5.0    84 000
4. Renault Captur    5.3    44 000
5. Audi TT    5.5    53 000
6. Opel Mokka    5.6    58 000
7. Mazda 2    5.8    46 000
8. Honda CR-V    5.9    64 000
8. Mercedes GLK    5.9    75 000
10. Mercedes A-class    6.0    59 000
11. Mazda 3    6.1    55 000
12. Mercedes SLK    6.2    45 000
12. Mercedes E-class Coupe    6.2    62 000
14. Audi A6/A7    6.3    106 000
14. Toyota RAV4    6.3    65 000
В колонките: модел, брой дефекти на сто инспектирани автомобила, среден пробег на тестваните автомобили

ПОСЛЕДНИТЕ 10: 122. Dacia Lodgy/Dokker (16.4, 60 000); 123. Fiat Punto (17.1, 54 000); 124. Seat Alhambra (17.4, 90 000); 125. Dacia Duster (17.5, 73 000); 126. Renault Clio (17.6, 37 000); 127. Renault Kangoo (17.8, 71 000); 128. VW Sharan (18.7, 96 000); 129. Chevrolet Spark (21.8, 48 000); 129. Dacia Logan (21.8, 83 000); 131. Peugeot 206 (28.0, 53 000)

КЪДЕ СА НЯКОИ ПО-ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 17. Audi A3 (6.5, 69 000 км); 18. BMW X1 (6.6, 68 000); 18. VW Touareg (6.6, 95 000); 21. Mazda CX-5 (6.7, 68 000); 23. Toyota Yaris (6.8, 49 000); 24. VW Golf (6.9, 65 000); 26. Audi A4 (7.0, 95 000); 32. BMW X3 (7.4, 80 000); 38. Toyota Avensis (7.7, 76 000); 38. Mazda 6 (7.8, 76 000); 39. Mercedes C-class (7.8, 80 000); 39. Mercedes E-class (7.8, 109 000); 50. Honda Civic (8.8, 60 000); 55. Opel Astra (9.0, 72 000); 58. BMW Серия 3 (9.4, 86 000); 63. Peugeot 208 (9.6, 53 000); 67. Ford Fiesta (9.8, 94 000); 74. Kia Cee'd (10.2, 63 000); 79. Ford Focus (10.5, 75 000); 99. Citroen C4 (12.7, 70 000); 101. Nissan Qashqai (12.8, 68 000), 102. VW Tiguan (13.0, 69 000); 105. BMW Серия 5 (13.4, 100 000); 107. Renault Megane (13.7, 74 000); 109. VW Passat (13.8, 113 000); 116. Kia Sportage (15.2, 67 000); 117. Skoda Octavia (15.5, 98 000), 119. Dacia Sandero (15.7, 59 000); 121. Ford Mondeo (16.0, 104 000)
 

Тагове: tüv tuv 2019
0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    fan. ( преди 9 месеца )
    "Mondeo, бизнес седанът на Ford, дава толкова дефекти, колкото и пролетарската баничарка Dacia Dokker" - *** , "малката " разлика е , че ФОРД-а ги дава за 104 к километра , а "баничарката " за 60 к ...:)))Нещо да кажете по темата? И трябва да правите разлика между " повреда" и "дефект" !
  • #21
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 9 месеца )
    за сметка на един коптор са налице 5 рено-недоразумения на последните места! Не увредените могат сами да преценят кое какво е.
  • #20
    7 rate up comment 4 rate down comment
    :D ( преди 9 месеца )
    Какво става, има ли голфчета-молфчета?
  • #19
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Спортните и скъпи коли в частност Поршетата не са направени за много каране. Това е представителна кола с която да си чешеш крастата, а не да я караш всекидневно стотици километри. Никой не го прави. Имам комшия, който е фен на марката Порше. Той кара едно старо 911, а жена му Бокстер. Иначе за всеки ден си имат БМВ 5 той, а тя кара Ауди А3. Поршетата много рядко ги виждам да ги изкарват от гаража. Сигурен съм, че едва ли правят по 10 000 км на година. Със сигурност са доста по-малко.
  • #18
    9 rate up comment 4 rate down comment
    до: Тюфтер ( преди 9 месеца )
    Не ги чуваш петлите. Никак даже! Това не ти е ГТП, а ТЮФ! Правиш ли разлика? ТЮФ се минава не всяка година, а на 2 г. Ако колата е нова, само тогава първият ТЮФ е на третата година. А по принцип ТЮФ не би трябвало да прави никаква подобна класация, защото дори и да не е умишлено ЛЪЖЕ. Това е технически преглед на автомобила. На технически преглед никой не ходи с развалена кола, която има дефекти. хората предварително си я оправят, ако има нещо за оправяне и тогава отиват на ТЮФ. Така, че...
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Да се намираме на пр ( преди 9 месеца )
    Всеки прави толкова км от колкото има нужда,а дали има смисъл от кола или не си е личен избор.
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    В текста за Пежо пише 206, под снимката - 2006, а самата снимка е на 207. Но всичко е точно.
  • #15
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Тюфтер ( преди 9 месеца )
    Това са резултатите от проверки на МПС-то веднъж годишно. Далеч по-интересно е какви ремонти са се случвали между тези проверки. Пробегът също е от мнооого голямо значение.
  • #14
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    "Много са субективни тези "класации"." Абсолютно е така.. не може всеки вид проблем под един знаменател.
  • #13
    4 rate up comment 17 rate down comment
    Bmw435iccX3G01 ( преди 9 месеца )
    Kato 6te pravi6 samo 10000 kl na godina za kvo ti e kola????Ka4ai se v reisa i si predstaviai 4e kara6.Az pod 30000 kl na godina ne sam podal pone ot 7-8 godimi