IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW отказва да определи срок за отказ от ДВГ

Компанията продължава да работи активно както върху електрически, така и върху бензинови и дизелови задвижвания.

В непрекъснато променящата се ситуация в автомобилната индустрия преминаването към електрическа мобилност изглежда неизбежно, но дали това е така и кога ще може да се случи на практика все още е съвършено неясно. Докато повечето производители постоянно се напасват към изискванията на политиците и промените в конюнктурата, BMW се откроява с решителния си ангажимент към непрекъснатото развитие на двигателите с вътрешно горене.


BMW твърдо отказва да определи крайна дата за производството на ДВГ


Въпреки глобалната тенденция към електрификация, баварската компания се въздържа от определяне на крайна дата за своите любими двигатели с вътрешно горене. И с право, защото налагането на самоцелни решения винаги среща сериозни спънки при сблъсък с реалността.

Доклади от по-рано тази година потвърдиха, че BMW работи усърдно върху ново поколение бензинови и дизелови двигатели с четири, шест и осем цилиндъра. Според наличната информация, въпросните агрегати се очаква да останат в производство и през следващото десетилетие.

Докато основните конкуренти Audi и Mercedes-Benz обявиха амбициозни срокове за преминаване към своите продуктови гами изцяло към електромобили, BMW начертава коренно различен курс. Говорейки пред CarExpert, Франк Вебер, член на управителния съвет за развитие на BMW Group, даде да се разбере, че BMW няма да обяви крайна дата за своите двигатели с вътрешно горене. Вебер изрази мнението, че BMW предвижда бъдеще, в което двигателите с вътрешно горене съжителстват хармонично с електрифицираните предложения, предоставяйки на клиентите безпроблемен избор между различни типове задвижвания за следващите минимум 10-15 години.

„Това, което виждате днес, е как ние овладяваме гъвкавостта на задвижването като част от нашата стратегия... хората не трябва да правят избор на задвижване и след това с него да правят избор на превозно средство. Те просто казват; „Взимам каквото предпочитам“ и все пак получавам Серия 5. Това е истинско предимство за нас“, обясни Вебер пред онлайн изданието.

Решението на BMW да не определя крайна дата за двигателите с вътрешно горене е в контраст с преобладаващата тенденция в индустрията. Mercedes-Benz обяви намерението си да стане само електрическа марка до 2030 г., в зависимост от пазарните условия. Audi, от друга страна, планира постепенно да премахне моделите с двигатели с вътрешно горене до 2033 г., с известна гъвкавост въз основа на търсенето на клиентите и регулаторните съображения.

В допълнение към отдадеността си на традиционните двигатели с вътрешно горене, BMW също така пламенно следва стратегия за електрификация. Компанията си е поставила за цел до края на десетилетието поне 50 процента от продажбите й да се генерират от електрически превозни средства, захранвани с батерии. Този двоен подход има за цел да обслужва по-широк спектър от потребители, като им позволява да изберат задвижването, което най-добре отговаря на техните нужди, без да правят компромис с предпочитаните от тях модели превозни средства.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Дядо Мерко ( преди 1 година )
    Всички знаем че слънцето през ноща го няма,а вятър вее понякога,само по на дедо шишарките! Та не знам,от къде ще ги зареждаме тези автомобили с таз зелена сделка? Толкова е абсурдно всичко че понякога си мисля, абе бабо абе,Меркел! Освен че докара студа и бежанците и ковид,какви мизерии ще докарате още?
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Страната ни не добива петрол и си даде рафинерията на ING Group, която има столетни връзки с банковата фамилия Ротшилд. Течните горива тук се внасят след но, акo и данo.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    БМВ е еталон за премиум коли, Тойота е еталон за масови коли. Доскоро всички се мереха по тях в съответните сегменти и беше така десетки години. Щом тези две марки не се отказват от ДВГ ще видите че както преди и останалите ще ги последват. Ел колите не са за всички. Оставете цената, богатите пазари си имат други приоритети и БМВ е много наясно с това.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До седем. Дават ти 10 000 лв екобонус днес, но от toyota не ти гарантират цената след една-две години когато ще си получиш автомобила. Какво те грее еко бонуса ако ти вдигнат цената с 20 хиляди лв когато ти я доставят?
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    браво на бмв. Не се мятат като шарани по новите трендове, само за да са модерни и "еко". Нека решава потребителя и ако има много такива които искат двг - еми ще има и двг. Това е.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В България.
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В момента електрическата Тойота се продава с еко бонус от 10000 лева.
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 3. Това вярата и сектантството не прощават. Ти откъде разбра че клиентите на toyota не искат електромобили? Toyota ли ти казах? След като toyota не им е предложила електромобил откъде го е разбрала?Но въпреки това обяснява, че няма търсене на електромобили? След като са толкова умни и предвидливи и знаят всичко, защо се чака по една година за toyota, а вече не са я произвели за да си я купят клиентите веднага? Какво направи Тесла в същата ситуация, когато през 2020 се чакаше по една година?
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При положение, че само ЕС ще забранят колите с ДВГ, а и да не ги забранят, хората няма да могат да си позволят никаква кола, от къв зор им е да се отказват. На БВМ пазарите тъй или иначе са в Азия (вкл. Близкия Изток) и в Щатите. В Щатите вероятно няма да могат да забранят колите с ДВГ, а богатите китайци, японци и корейци, както и арабите ще искат да карат коли с ДВГ. Може би след 50 години, когато намерят някакви алтернативи на сегашните батерии, електрическите коли еволюционно ще се наложат.
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Е как да не могат да смогнат като то от години е едно и също такова ли им е смогването :D