IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Чисто удоволствие: тестваме BMW Z4 M40i

Обновената версия на баварския роудстър е станала още по-добра, запазвайки най-важните си качества

Автомобилната индустрия се намира в не точно най-розовия период от своята история. Съвременните коли стават все по-еднакви, все по-сложни, все повече заприличват на обекновена потребителска вещ. И нека не забравяме - с всеки изминал ден те стават и все по-"екологично ангажирани", като под екологични се подразбира да удовлетворяват самоцелните изисквания на политиците, а екологията...


BMW Z4 M40i


Екологията да си се оправя сама, както се оказва на практика. В този контекст автомобилите, които са създадени с основната цел да носят удоволствие и естетическа радост, да дават на човек усещане за свобода и искрена радост и да го карат просто да се усмихва, започват да стават все по-голяма рядкост. Искрено вярваме, че те няма да изчезнат, може би в един хубав ден дори ще изживеят ренесанс - ще поживеем, ще видим.

Едно обаче е сигурно - днес автомобили като обновеното BMW Z4 изглеждат като истинска бяла лястовица за тези, които знаят какво е магията на автомобила. Да, принципно красотата е силно субективно понятие, но спрямо приетите норми за това кое е естетично в един автомобил и кое - не дотам, BMW Z4 изглежда като модел. С пропорции, които едни биха нарекли атлетични, други - спортни, някои дори "секси".


BMW Z4 M40i


Всеки може да има свое мнение за визията на тази кола, но за нас съчетанието от дълго междуосие, къси надвеси, големи колела, издължена предница, къса и агресивна задна част, както и забележително структурирани метални повърхности изглежда просто страхотно. Няма спортни елементи като големи "бъбреци" или някакво твърде натрапващо се излъчване - Z4 изглежда точно така, както би трябвало да изглежда един расов спортен автомобил.

Елегантен, но не претруфен с ненужни детайли, агресивен, но не прекомерно брутален. Обновлението е донесло на автомобила още повече финес в детайлите, без да отнеме и частица от чертите, които го правят така отличителен на пътя. Мекият сгъваем покрив се отваря и затваря за изключително кратко време, заема минимална част от багажното отделение и е изключително добре звукоизолиран дори при много високи скорости.


BMW Z4 M40i


Интериорът на обновения модел изглежда и се усеща по-качествен отпреди, ергономията е близка до съвършенството - веднъж седнал в автомобила, човек с почти всякакъв ръст и физически особености лесно може да намери идеалната позиция. Управлението на функциите все още залага на добрата стара школа с въртящ и натискащ се регулатор и е сред най-интуитивните решения в областта, които могат да бъдат открити на пазара.

Традиционно за BMW, характерът на автомобила на пътя силно се влияе от това какъв решим на работа сте избрали. Всъщност версията M40i се оказва учудващо приятен спътник за спокойни разходки сред красиви природни гледки или за лежерно каране из града - комфортът на окачването е доста по-добър, отколкото предполага спортната обща концепция на автомобила. Пък и във всеки момент имате приятното чувство, че резервите от мощ на двигателя са почти неизчерпаеми, стига да имате нужда от тях.


BMW Z4 M40i


Ако пък изберете някой от спортните режими, нещата се променят коренно и, както биха казали коравите фенове на този тип машини, всъщност всичко си идва по местата. Защото разполагащият с 340 к.с. и 500 Нм редови шестак под предния капак хармонира просто перфектно с осемстепенния автоматик на ZF, реакциите при подаване на газ са направо експлозивни.

Звукът от мотора може да ви накара да ви се иска да го слушате по цял ден просто за удоволствие, а ускорението е достойно за сериозен спортен автомобил. 4,5 секунди от място до 100 км/ч - преди петнайсетина години за такива показатели човек трябваше да се насочи към Porsche 911, при това не към базовите версии...


BMW Z4 M40i


Спортното прогресивно кормилно управление позволява прецизно насочване на автомобила при почти всякакви условия, а пързалянето на задната част е добре контролирано, носейки удоволствие, но без да застрашава сигурността. Дозирането на спирачките също е безупречно - всъщност по отношение на качествата при спортно каране нямаме от какво да се оплачем, дори много да се стараем да намерим някакъв реален недостатък.


Повече снимки на BMW Z4 M40i можете да видите в галерията:


0 от 500