IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Раздвоение на личността – тестваме BMW M3 Touring

Дългото чакане на баварското комби определено си заслужаваше

Преди близо 3 години BMW най-после официално обяви, че ще пусне първото комби M3 в своята история. Автомобилът беше представен официалн и вече е на пазара, като интересът към него е огромен. А екипът на Automedia.bg беше сред първите, които имаха възможност да го тестват в реални условия на пътя.


BMW M3 Touring (тест-драйв)


Дълго време BMW избягваше този сегмент, в който голямата битка беше между Audi RS4 Avant и Mercedes-AMG C63. Не е ясно на какво се дължеше това решение на баварците, тъй като идеята за M3 Touring явно е била обсъждана в компанията. В началото на 2000-те години BMW направи напълно функционално M3 Touring на платформата на модела E46, но то така и не достигна до производство. Нещо повече - съществуването на тази кола беше разкрито едва през 2016 г.

Любопитното е, че M3 Touring се появява в момента, в който комбитата като цяло губят дял от пазара за сметка на все по-популярните SUV. Затова и в BMW не могат да си позволят дори най-малкия компромис с каквото и да е – като се започне от дизайна, мине се пред оборудването и се стигне до техническите характеристики.


BMW M3 Touring (тест-драйв)


Очевидно е, че тази кола изглежда добре. Едно бързо и мощно комби трябва да бъде именно такова. Независимо от избора на цвят на каросерията, покривът и релсите винаги ще бъдат черни - точно като оригиналния заден дифузьор. Като опция се предлагат лазерни фарове, разпознаваеми по сините си вложки и пакет от допълнителни елементи по каросерията M Carbon.

От практическа гледна точка M3 Touring предлага всички предимства на класическо комби, които в случая включват отварящо се стъкло на багажника и гумени ленти, предотвратяващи плъзгането на товара по време на движение. Седалките на втория ред се сгъват и в тази си конфигурация колата се състои от три части - чудовищен турбо двигател, спортни седалки и огромно багажно отделение.


BMW M3 Touring (тест-драйв)


Към всички тези предимства трябва да се добави и балансът, предлаган от тази кола - M3 Touring тежи с 85 кг повече от седана M3, като допълнителното тегло се дължи на някои детайли в задната част, чието предназначение е да укрепят каросерията и да я направят по-твърда. Задните пружини са с по-големи размери, амортисьорите имат различни настройки на височина, чиято цел е комбито да постигне впечатляващата управляемост на седана и то го прави. Това се усеща на пътя, където тази кола е стабилна, прецизна и уверена в способности дори при поредица от криволичещи завои.

Супер-комбито, както го определят мнозина експерти, предлага и спестяващ теглото пакет M Race Track с въглеродно-керамични спирачки, гуми за писта и детайли от въглеродни влакна в купето. Пакетът M Drive Professional (разширен контрол на сцеплението с 10 настройки плюс телеметрия) обаче част от стандартното оборудване.


BMW M3 Touring (тест-драйв)


Инженерите на BMW са постигнали почти идеално разпределение на теглото между двете оси – 47% на предната срещу 53% на задната. Шофьорът може да избира между три настройки - стандартно 4WD, пистово 4WD Sport с акцент върху задните колела и само задно задвижване 2WD с деактивиране на системата за стабилизиране. Има и специален режим за дрифт - M Dynamic Mode, който определено позволява истинско забавление на пътя. При него можете да се движите с максимална скорост, като колата остава управляема и предвидима.

Що се отнася до производителността, не можете да искате повече. Седанът M3 е достъпен в два варианта – стандартен и Competition, като и в двата случая под капака му е поставен 3,0-литров редови турбомотор с 6 цилиндъра. Той развива съответно 480 и 510 к.с., като въртящият момент е 650 Нм. За комбито е предвиден само по-мощния вариант на двигателя, тоест версията Competition. Агрегатът е съчетан само с 8-степенна автоматична трансмисия с Drivelogic и система M xDrive задвижване на всички колела.


BMW M3 Touring (тест-драйв)


При стартиране от място M3 Touring се нуждае от приблизително същото време (3,6 секунди), за да достигне 100 км/ч, както и Porsche 911 GT2 RS в поколение 997. Сравнението между семейно комби и една от най-добрите спортни коли през този век може да ви изглежда нелогично, но то е напълно заслужено. И за да го установите се нуждаете от по-малко от час на пътя.

Интериорът на M3 Touring е в стила на най-новия дизайн на марката, представен през миналата година. Промените в него са направени за приспособяване на новия цифров интерфейс с извит сензорен екран и тънки вентилационните отвори, като предишните контролери на климатика са премахнати.


BMW M3 Touring (тест-драйв)


Друго което прави впечатление е големият брой опции за цвят и тапицерия – нещо, на което BMW M залага все повече в последно време.Ако ви харесва, можете да поръчате седалки в синьо-зелено, ярко оранжево, червено, бяло или светло кафяво. BMW също така предлага истински въглеродни влакна на конзолата, таблото, волана и специфичните за M-моделите пера за смяна на предавките.

Комбито получава и най-новата операционна система 8 на BMW и нейният извит цифров интерфейс, която е стандартна за модела. 12,3-инчовият дисплей на водача и 14,9-инчовият централен сензорен екран са ясни и достатъчно големи, за да поберат цялото си значително съдържание в него, без това да бъде твърде претрупано. Достъпът до повечето функци става само с няколко натискания на сензорния екран (или завъртания на кръглия контролер).


BMW M3 Touring (тест-драйв)


В крайна сметка стигаме и до цената, която няма как да бъде ниска. И не е – тя стартира от 186 300 лв. А добре конфигурирано BMW M3 Touring излиза малко над 226 000 лв. В крайна сметка обаче, няма как да бъде другояче, защото този автомобил е пълен с технологии, които освен, че подобряват представянето му на пътя, са и доста скъпи.

За тези пари обаче получавате „идеалния семеен автомобил“, както го определят някои. С него можете да закарате децата на училище и да отидете на пазар или на работа. По-добрият вариант, разбира се, е да го изкарате извън града и да намерите хубав път с много завои, където да дадете газ. Там това BMW е в стихията си, като ви дава всичко, което бихте очаквали от подобна кола – тя е бърза, много стабилна и удобна.


BMW M3 Touring (тест-драйв)


Така за похарчените доста пари получавате автомобил, което ще ви върши работа всеки ден. Единственият проблем е, че с него най-вероятно ще вървят и глоби за превишение на скоростта, тъй като тази кола просто е направена, за да се кара бързо. С нея имате възможност да изпробвате способностите си зад волана, без да се притеснявате особено, защото имате на разположение цял куп системи за безопасност, които ще ви измъкнат от всяка (или почти всяка) неприятна ситуация на пътя.


0 от 500