IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Saab 9-5 – един динамичен и комфортен автомобил

Това е дълго време чаканият изцяло нов Saab 9-5, един модел, който почти беше отписан в края на миналата година, когато самото съществуване на Saab беше под въпрос.

Новият Saab 9-5 – един динамичен и комфортен автомобил
Моделът беше чакан дълго време, защото ще замести актуалната днес генерация на 9-5, която е на 13 години, една преклонна възраст за автомобилен модел. 



Макар този модел да беше създаден от General Motors в трудни времена и в него да има много общи части с други модели на групата, това си е уникален шведски модел, защото повечето основни части в автомобила са или създадени в Швеция или под прякото ръководство на шведските инженери. Според експерти, това е „най-шведският” Saab от модела 9000, пуснат на пазара в далечната 1985 г., при който 70% от частите бяха създадени в Швеция. 



Като цяло новият Saab 9-5 e необикновен автомобил. Според производителите, 9-5 е пряк конкурент на модели като Audi A6. Със своята дължина от почти 5100 мм, новият модел на Saab обаче влиза в размерите на BMW 7-series. Ако го сравним с „роднинския” Opel Insignia, новият 9-5 има по-дълга с цели 100 мм колесна база. В резултат се е получил невероятно просторен салон, с предостатъчно място за краката на пътуващите отпред и отзад, а също и доста място за багаж. 



Може да се каже, че Saab 9-5 е автомобилът в ценовия сегмент до 60 000 евро с най-голямо пространство в купето. Комфортът в автомобила също е на много високо равнище. Новите седалки, новата технология „head-up display”, съвършената аудиосистема от Harman Kardon са само част от нещата работещи за удоволствието на водача. 



Според конструкторите в Saab, новият 9-5 е създаден „като шофьорът е бил във фокуса на конструкторите, а автомобилът е сред най-динамичните в своя клас”. 



Турбодвигателят V6 с обем 2.8 литра е със системата за променливо отваряне и затваряне на клапаните, има променлива форма на лопатките на турбината и като цяло е доста по-модерен от този монтиран на 9-3. Скоростната кутия е механична, с шест степени. В тази комбинация новият Saab-95 2.8 Т XWD може да ускори от място до 100 км/час за 6.9 секунди, въпреки че има относително високо собствено тегло от 1945 кг. 



Колата демонстрира сигурно спортно поведение, когато шасито е настроено в режима „Sport”. Все пак по-големите размери на автомобила в сравнение с част от преките му съперници го правят по-бавен от тях. 

Малко по-късно през тази година, Saab ще пусне и дизелова версия на 9-5 с двигател 2.0 TTiD с мощност 188 к.с., като за разлика от версия 2.8T, този модел няма да има предаване 4х4.  
0 от 500
  • #54
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    А ето и една информация, на която попаднах. Статията е от Auto Motor und Sport и е от 6.03.2009 година:Най-ефективна е работата на турбокомпресорите с променлива геометрия. Употребата на този тип агрегати вече не е нещо необичайно при дизелите с тяхната ниска температура на отработилите газове, но при бензиновите мотори ситуацията е доста по-тежка и засега Porsche са единствените, които дръзват да внедряват в серийната си продукция тази сложна и скъпа технология. Ръководителят на отдела за разработка на двигатели в Mercedes Леополд Микулич обаче счита тази тема за извънредно интригуваща и отбелязва, че в Щутгарт се занимават активно с проучването на нови възможности за използване на турбокомпресори с променлива геометрия при бензиновите двигатели на марката. За разлика от традиционните си конкуренти, баварците от BMW отдават предпочитания на двойното принудително пълнене и прилагането на термоустойчиви материали. По този начин успяваме да постигнем отлична реакция, да заобиколим турбодупката и да избегнем нуждата от охлаждане на потока от отработили газове с подаване на излишък от гориво в режим на пълно натоварване.Сега остава да ми докажеш, че и ФИАТ ползват тая технология. По тоя начин, те ще бъдат вторите след Порше. Мисля, че тая статия доказва, колко високотехнологичен е новият мотор на СААБ!
  • #53
    0 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    "че едва ли не сега СААБ откривали топлата вода" *
  • #52
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Въпросът не бе в това, дали някой производител предлага турбомотори или не, а в това, дали компресорът не стои като прикачен към мотора. Всички производители имат в гамата си поне един турбомотор. Отговорих на едно анонимно мнение от предната страница в което се споменава, че едва ли СААБ сега откривали топлата вода. Затова и попитах, колко производители предлагат за бензиновите си мотори турбокомпресори с променлива геометрия. Мисля, че се аргументирах, защо тая техника е високотехнологична.
  • #51
    0 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Абе човек. Дай ми черно на бяло, че турбокомпресорът при бензиновите мотори на ФИАТ е с променлива геометрия! При дизелите да - VTG, но при бензиновите? Аз твърдях, че това е висока технология, затова и двигателят на SAAB е високотехнологичен, що се отнася до турбокомпресора! Цитирам какво казва Йенс Хадлер( Директор по разработките на нови двигатели при Фолксваген) - "Турбокомпресорите с променлива геометрия например поставят повишени изисквания пред конструкцията и използваните материали".
  • #50
    0 rate up comment 0 rate down comment
    it ( преди 15 години )
    Ами не е кьор фишек. Не само чета. Имам такава. Мога да ти дам и да покараш. Или пък отиди в представителство на фиат или алфа и ще ти предложат 1 кръгче. Попитай за 1.4 турбо или 1.8 ТБИ... А иначе СУБАРОФЕН много добре е описал тези турбини.
  • #49
    1 rate up comment 1 rate down comment
    expert ( преди 15 години )
    Как не ти омръзна да се занимаваш с глупости,бе нещастнк!Дали само мерцедес и Порше имат Hi-Tech бензинови турбими,а.... http://***.worldcarfans.com/110040125448/2011-hyundai-sonata-20t-announced---twin-scroll-turbocharger Не съм виновен,че Форд са в каменната ера.Но се радвам,че ти ще го приемеш като личен провал,ха,ха,ха,***!
  • #48
    0 rate up comment 1 rate down comment
    nikky ( преди 15 години )
    На Мерцедес двигателите АМГ и тези с въртящ момент над 1000 НМ нискотехнологични ли са?
  • #47
    4 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    И още нещо, свързано с темата. Само информацията, че турбината на SAAB е с променлива геометрия трябва да ви поодскаже, че това е високотехнологичен бензинов двигател!
  • #46
    3 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Май кьорфишек си пуснал, защото току що прегледах форумът на ФИАТ. Както си и мислех, Порше са едни от малкото, предлагащи турбини с променлива геометрия за бензиновите си мотори. При Фолксваген подобен ефект се получава чрез така нареченият уестгейт клапан, а при Форд с високооборотна нискоинертна турбина. Причината да не се прилага масово турбина с променлива геометрия е високата температура, при която изгаря бензина. Затова ми е интересно, къде е писано, че ФИАТ имат подобна при бенз.мотори.
  • #45
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Ами дай линк, ако може на български. Но и да не е на български, пак ще съм ти благодарен. давай да видим черно на бяло, че така само фишеци.