IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Saab 9-5 – един динамичен и комфортен автомобил

Това е дълго време чаканият изцяло нов Saab 9-5, един модел, който почти беше отписан в края на миналата година, когато самото съществуване на Saab беше под въпрос.

Новият Saab 9-5 – един динамичен и комфортен автомобил
Моделът беше чакан дълго време, защото ще замести актуалната днес генерация на 9-5, която е на 13 години, една преклонна възраст за автомобилен модел. 



Макар този модел да беше създаден от General Motors в трудни времена и в него да има много общи части с други модели на групата, това си е уникален шведски модел, защото повечето основни части в автомобила са или създадени в Швеция или под прякото ръководство на шведските инженери. Според експерти, това е „най-шведският” Saab от модела 9000, пуснат на пазара в далечната 1985 г., при който 70% от частите бяха създадени в Швеция. 



Като цяло новият Saab 9-5 e необикновен автомобил. Според производителите, 9-5 е пряк конкурент на модели като Audi A6. Със своята дължина от почти 5100 мм, новият модел на Saab обаче влиза в размерите на BMW 7-series. Ако го сравним с „роднинския” Opel Insignia, новият 9-5 има по-дълга с цели 100 мм колесна база. В резултат се е получил невероятно просторен салон, с предостатъчно място за краката на пътуващите отпред и отзад, а също и доста място за багаж. 



Може да се каже, че Saab 9-5 е автомобилът в ценовия сегмент до 60 000 евро с най-голямо пространство в купето. Комфортът в автомобила също е на много високо равнище. Новите седалки, новата технология „head-up display”, съвършената аудиосистема от Harman Kardon са само част от нещата работещи за удоволствието на водача. 



Според конструкторите в Saab, новият 9-5 е създаден „като шофьорът е бил във фокуса на конструкторите, а автомобилът е сред най-динамичните в своя клас”. 



Турбодвигателят V6 с обем 2.8 литра е със системата за променливо отваряне и затваряне на клапаните, има променлива форма на лопатките на турбината и като цяло е доста по-модерен от този монтиран на 9-3. Скоростната кутия е механична, с шест степени. В тази комбинация новият Saab-95 2.8 Т XWD може да ускори от място до 100 км/час за 6.9 секунди, въпреки че има относително високо собствено тегло от 1945 кг. 



Колата демонстрира сигурно спортно поведение, когато шасито е настроено в режима „Sport”. Все пак по-големите размери на автомобила в сравнение с част от преките му съперници го правят по-бавен от тях. 

Малко по-късно през тази година, Saab ще пусне и дизелова версия на 9-5 с двигател 2.0 TTiD с мощност 188 к.с., като за разлика от версия 2.8T, този модел няма да има предаване 4х4.  
0 от 500
  • #24
    5 rate up comment 14 rate down comment
    K19 ( преди 15 години )
    Mondeo е в D-сегмента,като А4.А6 е прекалено голяма лъжица за Форд,нали се опариха с крайно неуспешния модел Scorpio.Това с късото месдуосие и голяма дължина отдавна не е на мода,завива като автобус и недозавива.Този SAAB е закъснял поне 10-15 години.
  • #23
    7 rate up comment 16 rate down comment
    До BGRS ( преди 15 години )
    А пък на мен ми е странно как хора, които през живота си не са се качвали в СААБ се хвърлят тука да защитават марката, защото отнякъде чули, че тя била символ на качество и здравина, обаче преди 50г. Не визирам теб конкретно - ти може и да си се качвал. Само ще ти кажа, че служебната ми кола е сегашният модел 9-5 и просто някои хора са ми смешни с коментарите си.
  • #22
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Subarufan ( преди 15 години )
    Леко уточнение, лопатките на турбините никъде не си променят формата, дори в големите газотурбинни двигатели. Лопатките на дюзовия апарат се завъртат около оста си, за да се промени проходното сечението и ъгъла на атака на газовете към турбината. Има решения и за компресорната част, където по подобен начин лопатките на статора се завъртат, за да контролират изходното налягане на въздуха...
  • #21
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Шведа ( преди 15 години )
    класа е СААБ братоци...
  • #20
    4 rate up comment 8 rate down comment
    malewhore ( преди 15 години )
    Колега, напълно съм съгласен с мненитето ти. Въпреки това обаче конкретният модел си е Опел Инсигния, който струва обаче 60 000 евро и това не ми се връзва
  • #19
    12 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Интересни заключения правиш, но тогава в кой клас е по дължина - 5100 мм? Ти слагаш Мондео в класа на А4, но реално по пространство е в класа на А6. Междуосието му е 2850 мм, докато на Инсиния - 2740. А4 е с 2805 мм, а A6 с 2840 мм. Както виждаш, SAAB e в класа на Мондео и А6 по колесна база :)
  • #18
    10 rate up comment 4 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Всеки има право на мнение, а моето е, че и за миг не бих се отказал от тоя автомобил, дори да е на цената на Мерцедес, БМВ и Ауди. SAAB от хиляди години правят турбомотори така, че присмехулните коментари по тоя въпрос са неоснователни. Не разбирачите ми кажат, колко автомобилни фирми предлагат бензиновите си мотори с променлива форма на лопатките на турбината? При дизелите да, но при бензиновите?
  • #17
    15 rate up comment 2 rate down comment
    dr. lecter ( преди 15 години )
    на живо колата е много по .... красива от на снимките (видях я преди 2 месежа на една изложение). много добри детайли, материали....как е в движение....ще се разбере.
  • #16
    3 rate up comment 16 rate down comment
    nikolai ( преди 15 години )
    e to si e Opel ot vsiqkade , samo 4e po-grozen
  • #15
    5 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Променливо отваряне на клапаните и променлива форма на лопатките,.... тия цепят мрака,сега откриват топлата вода!Да бяха открили и директното впръскване...:)))) на такава цена BMW и Mercedes технологично са поне 25-30 години пред SAAB.Жалка картинка!