IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Saab 9-5 – един динамичен и комфортен автомобил

Това е дълго време чаканият изцяло нов Saab 9-5, един модел, който почти беше отписан в края на миналата година, когато самото съществуване на Saab беше под въпрос.

Новият Saab 9-5 – един динамичен и комфортен автомобил
Моделът беше чакан дълго време, защото ще замести актуалната днес генерация на 9-5, която е на 13 години, една преклонна възраст за автомобилен модел. 



Макар този модел да беше създаден от General Motors в трудни времена и в него да има много общи части с други модели на групата, това си е уникален шведски модел, защото повечето основни части в автомобила са или създадени в Швеция или под прякото ръководство на шведските инженери. Според експерти, това е „най-шведският” Saab от модела 9000, пуснат на пазара в далечната 1985 г., при който 70% от частите бяха създадени в Швеция. 



Като цяло новият Saab 9-5 e необикновен автомобил. Според производителите, 9-5 е пряк конкурент на модели като Audi A6. Със своята дължина от почти 5100 мм, новият модел на Saab обаче влиза в размерите на BMW 7-series. Ако го сравним с „роднинския” Opel Insignia, новият 9-5 има по-дълга с цели 100 мм колесна база. В резултат се е получил невероятно просторен салон, с предостатъчно място за краката на пътуващите отпред и отзад, а също и доста място за багаж. 



Може да се каже, че Saab 9-5 е автомобилът в ценовия сегмент до 60 000 евро с най-голямо пространство в купето. Комфортът в автомобила също е на много високо равнище. Новите седалки, новата технология „head-up display”, съвършената аудиосистема от Harman Kardon са само част от нещата работещи за удоволствието на водача. 



Според конструкторите в Saab, новият 9-5 е създаден „като шофьорът е бил във фокуса на конструкторите, а автомобилът е сред най-динамичните в своя клас”. 



Турбодвигателят V6 с обем 2.8 литра е със системата за променливо отваряне и затваряне на клапаните, има променлива форма на лопатките на турбината и като цяло е доста по-модерен от този монтиран на 9-3. Скоростната кутия е механична, с шест степени. В тази комбинация новият Saab-95 2.8 Т XWD може да ускори от място до 100 км/час за 6.9 секунди, въпреки че има относително високо собствено тегло от 1945 кг. 



Колата демонстрира сигурно спортно поведение, когато шасито е настроено в режима „Sport”. Все пак по-големите размери на автомобила в сравнение с част от преките му съперници го правят по-бавен от тях. 

Малко по-късно през тази година, Saab ще пусне и дизелова версия на 9-5 с двигател 2.0 TTiD с мощност 188 к.с., като за разлика от версия 2.8T, този модел няма да има предаване 4х4.  
0 от 500
  • #44
    3 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 15 години )
    Като дадеш на контакт и светват всички лампички по таблото - включително и тази за маслото... После ако не загаснат пак всички, може да не е много на добре :D
  • #43
    2 rate up comment 2 rate down comment
    :D ( преди 15 години )
    Има ли някой, който да кара SAAB, наложи ми се да карам и невидях лампа за маслото?! При всичките ли SAAB-ове е така?
  • #42
    3 rate up comment 0 rate down comment
    it ( преди 15 години )
    FIAT например
  • #41
    3 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Приемам уточнението. Писах го така, защото така е публикувано в статията и не ми се занимава с търсене на точните термини, още повече, че не стоя по цял ден в интеврнет, за да намирам поне 3 достоверни източника, преди да пиша нещо. Мислех да напиша "променлива геометрия", както е известно на повечето "разбиратели", но предпочетох да не влизам в конфликт с публикуваното в статията. Ха, ха, ха, ха... Можеш все пак да ми отговориш, колко модели имат подобна техника в бензиновите си мотори.
  • #40
    4 rate up comment 1 rate down comment
    WORLD CHAMPION ( преди 15 години )
    Браво колега,Точно се канех да разясня на умниците от Автомедиа и децата във форума за,какво става въпрос, но ти си го обяснил прекрасно, а относно модела.....хубаво, но на тази цена??? .......наистина им пожелавам успех от сърце.
  • #39
    4 rate up comment 3 rate down comment
    nikky ( преди 15 години )
    SAAB са страхотни автомобили, но си ги карат само в САЩ, Швеция и Англия. Скъпи, трудна и скъпа поддръжка и екзотична марка, която си държи цената, колкото Ровър или Волво, поне в България, или с други думи - никак.
  • #38
    6 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 15 години )
    Аз като карах моето самолетче на сервиза миналата седмица, ми казаха, че скоро пристига новата 9-5 и ще има безплатен тест драйв... Записваш се и се качваш да покараш...Та - тези, които са с леко предубедено мнение към марката, мисля, че също могат да се пробват и да кажат после как е...А на Аутомедия - въпреки забележките ми за правопис, точност и изчерпателност на информацията и т.н., много се радвам, че и на вас СААБ е любима марка и пишете, даже и когато няма нещо кой знае колко ново...
  • #37
    1 rate up comment 8 rate down comment
    AN ( преди 15 години )
    NAI DOBRATA KOLA E LANCIQTA. 8 GODI6NA E I NQMA EDNO PETNO RAJDA. ZA MOTORA NQMA DA VI GOVORQ, 1.9 TD 90 KONQ. LETI KATO RAKETA.6 NA 100 NAFTA.
  • #36
    16 rate up comment 5 rate down comment
    MoTkO ( преди 15 години )
    ***....защо ме обиждаш аз никога не съм казал лоша дума против теб...или у твойто село така се поздравявате и незнам кой пише глупостии това за голфа си го изкарай от главата карам кола която е на светлинни години от него
  • #35
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Бен ( преди 15 години )
    По принцип, ако следват традициите си, двигателят и ходовата част ще са номер едно, обаче интериора и екстериора са ужасТ :( ...