IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Серийната версия на Opel Ampera е почти готова

Изцяло новият Opel Ampera скоро ще бъде на пазара.

Серийната версия на Opel Ampera е почти готова
Най-новите шпионски снимки на автомобила показват доста ясно серийната версия на хибрида. Забелязва се, че версията на Opel ще бъде със своя уникална предна и задна част. 



За разлика от Chevrolet Volt и Holden Volt (американската и австралийската версии на модела) европейската Ampera има дизайн, който е близък до европейските пазари. С футуристичните си фарове и забележителна решетка, с изключителната си аеродинамика, колата определено ще предизвиква внимание. 

Интериорът впечатлява с доста пространство и обем. Централната конзола е в тъмен метален цвят и придава спортен вид на автомобила. Като цяло цветовете в интериора са тъмни с червени акценти. Колата предлага два информационни дисплея и един сензорен екран. 



Ampera ще се задвижва от системата на GM, наречена Voltec. Тя включва електромотор с мощност 111 kW и литево-йонни акумулатори с мощност 16-kWh. Само с електроенергия колата може да измине 60 км. В същото време, автомобилът разполага с малък бензинов двигател, който се използва само за да зарежда акумулатора. С него Ampera може да измине с едно зареждане до 500 км. 



Максималната мощност на Ampera е 150 к.с., а максималният въртящ момент е 370 Nm. Opel Ampera ускорява от място до 100 км/час за 9.0 секунди и има максимална скорост от 160 км/час. 

Според статистиката, 80% от германците изминават дневно под 50 км със своите автомобили. В същото време стойността на поддръжката на Ampera се изчислява на около 1/5 от разходите за конвенционален автомобил с подобни характеристики. Това дава надежди на GM, че когато автомобилът бъде на пазара през 2011, ще предизвика интерес и ще постигне успехи.
0 от 500
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    За равномерно движение са достатъчни и 20 kW мощност. Защо мислиш, че ДВГ се правят с голяма мощност и то при определени обороти? Ами за да могат да ускоряват добре и да развиват голяма скорост. Реално при нормална скорост тая мощност е излишна и автомобилът влиза в преразход. Затова има и автомобили, при които се изключват част от цилиндрите.
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    baba ( преди 15 години )
    Мисълта ми е разбирачите тук да не обвиняват Опел, че крали от Хонда, от Форд и т.н., а да обвиняват GM:-)
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    владу ( преди 15 години )
    опел/ГМ твърдят следното:- 3 часа от 230В контакт и си заредил 16кВч батериите - с тях караш 60км- после се включва бензиновия мотор и харчи 1.6л/100кмтова, което спестяват най-вероятно е, че колата ти ще стане 55 коня и остатъците в батерията ще се ползват за краткотрайни ускорения ... а ако се спускаш бензиновия дори ще дозарежда ...
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    владу ( преди 15 години )
    е така де, те са 1:1 коли - едната за европейския, другата за американския пазар ..
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    baba ( преди 15 години )
    Този Опел е 98% Шевролет Волт:http://***.autoclub.com.au/uploaded_images/chevrolet-volt-2011-763963.jpgАко някой е крал от някого, това е GM ;-)
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    dedo ( преди 15 години )
    По-скоро прилича на Фокус отколкото на Хонда! Просто сега модата е такава:)
  • #17
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Някой си ( преди 15 години )
    Тоя 0пел хич не прилича на Хонда Сивик , нееее хич !
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Не можеш дълго време да харчиш повече ток (до 150 к.с. ел. мотор), отколкото двигателят (до 75 к.с.) може да произвежда.Това ви е ясно предполагам, какво сте се задърляли?!
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    аз ли съм неразбрал? няма карданна връзка. ама причинно следствена има - когато нямаш батерия т.е. след първите 60км какво става? ДВГ работи, генерира ток и тока върви по "Жицата" и ако ДВГто е 75кс колко бързо ще се движиш? кой сега не е разбрал
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Уикимен ( преди 15 години )
    В Уикито пише, че батериите на Шеви Волт ще може да се зареждат от мрежата"...are charged by connection to an electrical power outlet". Дават пробега на батерии на 40 мили - 64 км.Относно консумацията:Първите 100 км (при заредени батерии)- 1,6 л/100; След това по 4,8 л/100.Определено щеше да е по-икономична с дизел, но нали е американска разработка...