IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Серийната версия на Opel Ampera е почти готова

Изцяло новият Opel Ampera скоро ще бъде на пазара.

Серийната версия на Opel Ampera е почти готова
Най-новите шпионски снимки на автомобила показват доста ясно серийната версия на хибрида. Забелязва се, че версията на Opel ще бъде със своя уникална предна и задна част. 



За разлика от Chevrolet Volt и Holden Volt (американската и австралийската версии на модела) европейската Ampera има дизайн, който е близък до европейските пазари. С футуристичните си фарове и забележителна решетка, с изключителната си аеродинамика, колата определено ще предизвиква внимание. 

Интериорът впечатлява с доста пространство и обем. Централната конзола е в тъмен метален цвят и придава спортен вид на автомобила. Като цяло цветовете в интериора са тъмни с червени акценти. Колата предлага два информационни дисплея и един сензорен екран. 



Ampera ще се задвижва от системата на GM, наречена Voltec. Тя включва електромотор с мощност 111 kW и литево-йонни акумулатори с мощност 16-kWh. Само с електроенергия колата може да измине 60 км. В същото време, автомобилът разполага с малък бензинов двигател, който се използва само за да зарежда акумулатора. С него Ampera може да измине с едно зареждане до 500 км. 



Максималната мощност на Ampera е 150 к.с., а максималният въртящ момент е 370 Nm. Opel Ampera ускорява от място до 100 км/час за 9.0 секунди и има максимална скорост от 160 км/час. 

Според статистиката, 80% от германците изминават дневно под 50 км със своите автомобили. В същото време стойността на поддръжката на Ampera се изчислява на около 1/5 от разходите за конвенционален автомобил с подобни характеристики. Това дава надежди на GM, че когато автомобилът бъде на пазара през 2011, ще предизвика интерес и ще постигне успехи.
0 от 500
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Жицата ( преди 15 години )
    Айде специално за неразбралите. ДВГ няма връзка със задвижването на колата. Задвижва я електромотор, а ДВГ зарежда батериите за него. Само че никъде не прочетох, че има опция за зареждане от контакта. Друго ми е по- интересно обаче. Как ще ни натресат бензиновия акциз върху тока? Щото след 5 г. тия с тока ще са приличен процент и държавите ще потърсят своето.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Уикимен ( преди 15 години )
    Нямаше ли да е по-добре вместо 1,4 бензин да сложат примерно 1,4 TDI
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    б ( преди 15 години )
    точно така, само дето няма да можеш да се движиш с бързо темпо защото ДВГто е слабичко и няма да се оправи хем със зареждане хем с придвижване. това за повечето хора няма да е проблем. виж малкия багажник ще е.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Уикимен ( преди 15 години )
    Tози опел ще е тежи около 1800 кг. Обема на багажника ще е малко над 300 л. Иначе идеята не е нова, но е новаторска в автомобилопроизводството.
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Мне. След това сипваш бензин в резервоара и продължаваш както през предните 450 км....Разликата е само, че двигателя произвежда ток към акумулаторите, от които пък черпи ел. мотора, който всъщност задвижва.Нещо като дизелов локомотив. На същия принцип са :)Предимството е през седмицата, че докато ходиш на работа, ще ползваш предимно тока, който ще зареждаш от мрежата, а не произведен от бензиновия мотор.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    KKK ( преди 15 години )
    Е какво като прилича на хонда? Това лошо ли е? Хонда го намирам също за приличен автомобил и ако някой сбърка колата ми с хонда няма много да му се расърдя. Колата има уникален дизайн, особено като махнеш черната маскировъчна боя и се видят добре целите фарове. Това 500 км. какво значи, след това чакаш на място да се зареди ли?
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    hhh ( преди 15 години )
    Някой спомена Хонда:http://***.google.bg/images?um=1&hl=bg&tbs=isch%3A1&sa=1&q=honda+civic+type+R&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=Еми да найстина прилича :)
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    този опел е близо до иделаната концепция - само че трябва да е с по мощен мотор и не с батерии 16кВч а с кондензатор 1,6кВч. всичко друго е само експерименти за бъдещето....
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Жицата ( преди 15 години )
    звучи добре. Нека да видим цени и най- важното разход на бензин. Би трябвало двигателя постоянно да работи в оптимални режими и обороти и да е мега икономичен. Но ще видим само след една година.
  • #4
    8 rate up comment 7 rate down comment
    fun ( преди 15 години )
    точно външния вид ме дразни ,нищо друго. Прекалено много се вижда че са копирали доста от дизайна на Хонда Акорд и това не ми харесва.