IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Да сравниш несравнимото

На пръв поглед сравнението което прави британското списание AutoCar е малко странно.

Да сравниш несравнимото
Какво може да свързва Alfa Mito 1.4 Multiair, BMW 320D Efficient Dynamics, Honda CR-Z, Mercedes E200 CDI Blue Efficiency SE и Volkswagen Golf GTD? Това са коли от различни сегменти на пазара, с различни двигатели, съвсем различни цени и привличащи различни купувачи. 



Идеята на екипа на AutoCar е била да сравни автомобили ускоряващи от място до 100 км/час за под 10 секунди и имащи среден разход на гориво по-нисък от 6 литра на 100 км. 



Honda CR-Z е първият сериен спортен хибрид. Има бензинов двигател с обем 1.5 литра работещ в тандем с електромотор. Общата му мощност е 122 к.с. При него емисиите от СО2 са 117 г/км. 



BMW 320d Efficient Dynamics е по-конвенционално, по-тежко и по-голямо (предлага 5 места). В същото време двигателят с мощност 161 к.с. дава вредни емисии от СО2 от само 109 г/км и позволява колата да ускорява по-бързо от модела на Honda. 



Mercedes E-class Blue Efficiency е с мощност 134 к.с. налични още при ниски обороти (от 2800 об/мин) и има вредни емисии от 137 г/км. 



Golf GTD е най-традиционната кола в групата, но в същото време двулитровият дизелов common-rail с мощност 168 к.с. е един от най-добрите в своя клас. При версия с механична скоростна кутия той има вредни емисии от 139 г/км (при DSG трансмисия емисиите са 147 г/км). 



Alfa Mito също е общо взето стандартен хечбек, но има новаторския двигател Multiair. С обем от само 1368 см3 той предлага мощност от 133 к.с. и емитира 129 г/км СО2. 

При модела на Honda водачът седи доста ниско, но в същото време има доста пространство отпред. Лоша е видимостта назад, а на задните седалки е най-добре да се слага само багаж. 



Поведението на колата е динамично, хибридът доставя удоволствие от управлението си дори на спортно настроени водачи. Според тествалите автомобила експерти на списанието обаче, шасито разочарова при по-лоши пътища. 

BMW залага на по-традиционни ценности, но в същото време предлага невероятна динамика и максимален въртящ момент от 380 Nm. 



Задното предаване също работи за динамиката на автомобила. Ходът на двигателя е доста култивиран, а шумът в кабината е много по-тих от този при съперниците. 



Двигателят на Golf GTD е също много култивиран. Натиска се бутон Sport и колата става по-динамична, ускорението е 8.1 секунди. На по-лоши пътища колата се държи отлично. 



Alfa е най-евтиния автомобил в групата. Най-голямото му достойнство е двигателят Multiair. Ходът му обаче е доста турболентен, което води до относително лошо поведение на колата на пътя. 



Моделът на Mercedes е много по-различен . С двигател имащ по-голям обем от този на MiTo с 800 см3 и в същото време ускоряващ най-бавно от цялата група. На пътя обаче, това е колата предлагаща най-комфортно возене, с характерните за Mercedes лукс, обем и практичност. 



Най-висок разход има Alfa – малко под 6 литра на 100 км. Следват Honda с разход от 5.4 литра на 100 км, Golf с разход 5.3 литра, Mercedes – 4.9 литра, а най-добър показател за среден разход има BMW – 4.5 литра на 100 км. 

Като цяло експертите на списанието заключават, че BMW 320d e най-разностранната кола, но не и автомобилът даващ най-голямо удоволствие на собственика си. По този показател колата е след Mercedes, който според авторите на сравнението е невероятна смесица от икономичност, динамика и изтънчено поведение на пътя. 

След BMW са поставили модела на Honda, който въпреки несъвършеното си поведение на пътя остава привлекателен избор заради високите технологии, симпатичния си дизайн и стил. Сивото мишле сред автомобилите от групата изглежда е Golf, но със своя двигател, с практичността си и ефективността си, той изпреварва Alfa, която има предимства, като силен дизайн и емоционално поведение на пътя, но също и модерен двигател.  
0 от 500
  • #7
    15 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Забрави малката подробност, че е бензинов за разлика от останалите...(без Хонда)
  • #6
    12 rate up comment 10 rate down comment
    / ( преди 15 години )
    И да покажат, че революционния двигател на алфа е най-бавен,но за сметка на това най-неикономичен.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    "Идеята на екипа на AutoCar е била да сравни автомобили ускоряващи от място до 100 км/час за под 10 секунди и имащи среден разход на гориво по-нисък от 6 литра на 100 км." - Ето защо ги сравняват. Не правят сравнение по нищо друго, освен по тези показатели.
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Хондичката много ми харесва и като визия, и като интериор. Рядко виждам автомобил, който наистина да ми хареса!
  • #3
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Concord ( преди 15 години )
    И аз не мога да схвана какъв е смисъла на тоя тест.Все едно да се сравнява Поло с Бентли...
  • #2
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Веселяк ( преди 15 години )
    Да, необходимо е 500 поколения преди теб да са живели на остров, неизбежното кръвосмешение да доведе до необратими дегенеративни промени в ДНКто за да сравниш Алфа МиТо с Мерцедес Е класа...
  • #1
    11 rate up comment 6 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    :))Ami da biaha vkliucheli i edna karuca s edn konska sila v tova "neveroiatno,genialno i toolkova smislenno sravnenie" :)) Sas sigornost shteshe da obere tochkite nulevi emisii i i istinsko udovolstve ot shofiraneto osobenno ako koniat prade kato go ponapanat malko po nikoi bair:))) Bati malumnite britanki avto-jurnalisti....:))))