IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Да сравниш несравнимото

На пръв поглед сравнението което прави британското списание AutoCar е малко странно.

Да сравниш несравнимото
Какво може да свързва Alfa Mito 1.4 Multiair, BMW 320D Efficient Dynamics, Honda CR-Z, Mercedes E200 CDI Blue Efficiency SE и Volkswagen Golf GTD? Това са коли от различни сегменти на пазара, с различни двигатели, съвсем различни цени и привличащи различни купувачи. 



Идеята на екипа на AutoCar е била да сравни автомобили ускоряващи от място до 100 км/час за под 10 секунди и имащи среден разход на гориво по-нисък от 6 литра на 100 км. 



Honda CR-Z е първият сериен спортен хибрид. Има бензинов двигател с обем 1.5 литра работещ в тандем с електромотор. Общата му мощност е 122 к.с. При него емисиите от СО2 са 117 г/км. 



BMW 320d Efficient Dynamics е по-конвенционално, по-тежко и по-голямо (предлага 5 места). В същото време двигателят с мощност 161 к.с. дава вредни емисии от СО2 от само 109 г/км и позволява колата да ускорява по-бързо от модела на Honda. 



Mercedes E-class Blue Efficiency е с мощност 134 к.с. налични още при ниски обороти (от 2800 об/мин) и има вредни емисии от 137 г/км. 



Golf GTD е най-традиционната кола в групата, но в същото време двулитровият дизелов common-rail с мощност 168 к.с. е един от най-добрите в своя клас. При версия с механична скоростна кутия той има вредни емисии от 139 г/км (при DSG трансмисия емисиите са 147 г/км). 



Alfa Mito също е общо взето стандартен хечбек, но има новаторския двигател Multiair. С обем от само 1368 см3 той предлага мощност от 133 к.с. и емитира 129 г/км СО2. 

При модела на Honda водачът седи доста ниско, но в същото време има доста пространство отпред. Лоша е видимостта назад, а на задните седалки е най-добре да се слага само багаж. 



Поведението на колата е динамично, хибридът доставя удоволствие от управлението си дори на спортно настроени водачи. Според тествалите автомобила експерти на списанието обаче, шасито разочарова при по-лоши пътища. 

BMW залага на по-традиционни ценности, но в същото време предлага невероятна динамика и максимален въртящ момент от 380 Nm. 



Задното предаване също работи за динамиката на автомобила. Ходът на двигателя е доста култивиран, а шумът в кабината е много по-тих от този при съперниците. 



Двигателят на Golf GTD е също много култивиран. Натиска се бутон Sport и колата става по-динамична, ускорението е 8.1 секунди. На по-лоши пътища колата се държи отлично. 



Alfa е най-евтиния автомобил в групата. Най-голямото му достойнство е двигателят Multiair. Ходът му обаче е доста турболентен, което води до относително лошо поведение на колата на пътя. 



Моделът на Mercedes е много по-различен . С двигател имащ по-голям обем от този на MiTo с 800 см3 и в същото време ускоряващ най-бавно от цялата група. На пътя обаче, това е колата предлагаща най-комфортно возене, с характерните за Mercedes лукс, обем и практичност. 



Най-висок разход има Alfa – малко под 6 литра на 100 км. Следват Honda с разход от 5.4 литра на 100 км, Golf с разход 5.3 литра, Mercedes – 4.9 литра, а най-добър показател за среден разход има BMW – 4.5 литра на 100 км. 

Като цяло експертите на списанието заключават, че BMW 320d e най-разностранната кола, но не и автомобилът даващ най-голямо удоволствие на собственика си. По този показател колата е след Mercedes, който според авторите на сравнението е невероятна смесица от икономичност, динамика и изтънчено поведение на пътя. 

След BMW са поставили модела на Honda, който въпреки несъвършеното си поведение на пътя остава привлекателен избор заради високите технологии, симпатичния си дизайн и стил. Сивото мишле сред автомобилите от групата изглежда е Golf, но със своя двигател, с практичността си и ефективността си, той изпреварва Alfa, която има предимства, като силен дизайн и емоционално поведение на пътя, но също и модерен двигател.  
0 от 500
  • #17
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Svet ( преди 15 години )
    Аз така както го виждам Honda-та излиза най-добре. От "нелуксозните" коли тя е на първо място.
  • #16
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 15 години )
    Puska se greshna informaciq navsqkyde, zashtoto horata ne razbirat. Po otnoshenie na razhoda na gorivo, DSG e po-ikonomichna sprqmo avtomatichnite skorostni kutii.Sorry za latinicata...
  • #15
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Нали уж DSG била по-ефективна от ръчната скоростна кутия!Като гледам на всякъде където я слагат разхода скача и не с малко.Нещо не виждам смисъл в тая алабалистика.
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    IT ( преди 15 години )
    хехе:)) да прав си и коня отделя СО2 незнам колко грама точно но най вероятно ще влезне в изискванията на теста :)))Ааа относно другите странични отпадачни продукти те са напълно рециклируеми и не само това ами са жизненно важни за еко системата :))като и да е..мисалта ми е че неможеш да сравняавасш *** с пичка единственнто обшто е че са полови органи:)Но явно на британците пищките им са толкова малки че често се чудят дали не са пички :)))
  • #13
    11 rate up comment 3 rate down comment
    автофен ( преди 15 години )
    Когато в главите на журналистите няма нищо, а има и празни страници за запълване в списанието, се раждат такива тестове. Минаваш през 5 шоурума, събираш рекламни книжки с параметрите на автомобила, сядаш и за 1 час пишеш такава статийка. После обясняваш на шефа, че три дни си правил изтощителни тест-драйвове....Тези журналисти да не са с български произход?!:)))
  • #12
    10 rate up comment 9 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Вземи почети малко повече за тези модели. Голф GTD няма абсолютно никакво намерение да бъде икономичен! Това е нафтово GTI. Моделите на Мерцедес и БМВ са специално конструирани за максимално нисък разход на гориво. Ако се търсеше икономичност, можеха да сравнят и Golf Blue Motion 1.6 TDI, но той ускорява до 100 км/ч за 11.3 секунди. За мен Алфата и Голфът са най-добрите в това сравнение.
  • #11
    3 rate up comment 5 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    Грешиш за нулевите емисии. Един кон произвежда доста повече CO2 и други фашкии (в истинския смисъл на думата) от един автомобил.
  • #10
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Spider ( преди 15 години )
    От тези коли най-тромав е Мерцедеса, не знам какво удоволствие може да предложи кола с тегло 1735кг. и 130к.с.! Тука явно се гледа кой клас е най-висок и естествено ,че няма как този клас да не е по-комфортен. И Мерцедеса не ускорява до 100км. за по-малко от 10сек. а Заводско го дават за 10,7сек. Което реално може да отиде и над 11сек. По същата логика можеха да сложат и една S-класа и да я обявят за победител. Много ясно че ще вози по-добре от малката Алфа. Бати тестовете праят тия Англичани.
  • #9
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    опитват се да похвалят голфа,но звучи несериозно.Най-малктата и най-леката кола с дизелов двигател,а колко харчи,WOW!3-та серия е по-голяма и по-тежка,а с по-нисък разход.Голфът нещо куца.
  • #8
    23 rate up comment 4 rate down comment
    auto expert ( преди 15 години )
    Голяма тъпотия,сравняват разхода на дизелов Golf и бензинова Alfa!Защо не сравняваха разхода на бензиновия Golf?Защото щеше да е последен във всичко.