.jpg)
Идеята на екипа на AutoCar е била да сравни автомобили ускоряващи от място до 100 км/час за под 10 секунди и имащи среден разход на гориво по-нисък от 6 литра на 100 км.

Honda CR-Z е първият сериен спортен хибрид. Има бензинов двигател с обем 1.5 литра работещ в тандем с електромотор. Общата му мощност е 122 к.с. При него емисиите от СО2 са 117 г/км.

BMW 320d Efficient Dynamics е по-конвенционално, по-тежко и по-голямо (предлага 5 места). В същото време двигателят с мощност 161 к.с. дава вредни емисии от СО2 от само 109 г/км и позволява колата да ускорява по-бързо от модела на Honda.

Mercedes E-class Blue Efficiency е с мощност 134 к.с. налични още при ниски обороти (от 2800 об/мин) и има вредни емисии от 137 г/км.

Golf GTD е най-традиционната кола в групата, но в същото време двулитровият дизелов common-rail с мощност 168 к.с. е един от най-добрите в своя клас. При версия с механична скоростна кутия той има вредни емисии от 139 г/км (при DSG трансмисия емисиите са 147 г/км).
.jpg)
Alfa Mito също е общо взето стандартен хечбек, но има новаторския двигател Multiair. С обем от само 1368 см3 той предлага мощност от 133 к.с. и емитира 129 г/км СО2.
При модела на Honda водачът седи доста ниско, но в същото време има доста пространство отпред. Лоша е видимостта назад, а на задните седалки е най-добре да се слага само багаж.
.jpg)
Поведението на колата е динамично, хибридът доставя удоволствие от управлението си дори на спортно настроени водачи. Според тествалите автомобила експерти на списанието обаче, шасито разочарова при по-лоши пътища.
BMW залага на по-традиционни ценности, но в същото време предлага невероятна динамика и максимален въртящ момент от 380 Nm.

Задното предаване също работи за динамиката на автомобила. Ходът на двигателя е доста култивиран, а шумът в кабината е много по-тих от този при съперниците.
.jpg)
Двигателят на Golf GTD е също много култивиран. Натиска се бутон Sport и колата става по-динамична, ускорението е 8.1 секунди. На по-лоши пътища колата се държи отлично.
.jpg)
Alfa е най-евтиния автомобил в групата. Най-голямото му достойнство е двигателят Multiair. Ходът му обаче е доста турболентен, което води до относително лошо поведение на колата на пътя.
.jpg)
Моделът на Mercedes е много по-различен . С двигател имащ по-голям обем от този на MiTo с 800 см3 и в същото време ускоряващ най-бавно от цялата група. На пътя обаче, това е колата предлагаща най-комфортно возене, с характерните за Mercedes лукс, обем и практичност.
.jpg)
Най-висок разход има Alfa – малко под 6 литра на 100 км. Следват Honda с разход от 5.4 литра на 100 км, Golf с разход 5.3 литра, Mercedes – 4.9 литра, а най-добър показател за среден разход има BMW – 4.5 литра на 100 км.
Като цяло експертите на списанието заключават, че BMW 320d e най-разностранната кола, но не и автомобилът даващ най-голямо удоволствие на собственика си. По този показател колата е след Mercedes, който според авторите на сравнението е невероятна смесица от икономичност, динамика и изтънчено поведение на пътя.
След BMW са поставили модела на Honda, който въпреки несъвършеното си поведение на пътя остава привлекателен избор заради високите технологии, симпатичния си дизайн и стил. Сивото мишле сред автомобилите от групата изглежда е Golf, но със своя двигател, с практичността си и ефективността си, той изпреварва Alfa, която има предимства, като силен дизайн и емоционално поведение на пътя, но също и модерен двигател.


1