IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелът на Infiniti: V6 с 238 к.с.

С пристигането на новоразработен 3,0-литров V6 дизелов двигател започва втората фаза от планираното навлизане на Infiniti на европейския пазар на луксозни автомобили.

Дизелът на Infiniti: V6 с 238 к.с.




"Ние установихме Infiniti като луксозната спортна марка благодарение на забележителния, спечелил многобройни награди VQ бензинов двигател, който задвижва повечето от моделите в гамата”, казва Джим Райт, вицепрезидент Infiniti Европа.

“Но още от самото начало ние знаехме, че за Infiniti е абсолютна необходимост да предложи пълна гама от мощни дизелови двигатели, особено за европейския пазар на луксозни SUV, където дизелът заема огромна част от продажбите в сектора.”

“Макар и да проучихме възможността да адаптираме съществуващ дизел с голям работен обем за Infiniti, бързо установихме, че нищо на пазара не отговаря на нашите строги изисквания. Нуждаехме се от двигател, който не само предлага зашеметяваща динамика, но и рафинираност, която да бъде сочена като еталон. Поради тази причина, в рамките на Алианса, решихме да разработим наш собствен двигател. Динамичен дизелов двигател, който е достоен да носи емблемата на Infiniti”, допълни Райт.

Мощностните характеристики са: 175 кВ (238 к.с.) и забележителните 550 Нм въртящ момент, стандартно комбиниран със 7-степенна автоматична скоростна кутия, новият двигател изстрелва EX30d от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди, а FX30d – за 8,3 сек. Но с целия този въртящ момент изпреварването е това, в което предимството на Infiniti ще се чувства най-добре. (Всички данни подлежат на финална хомологация.)

Обозначен като V9X, новият V6 дизел на Infiniti е разработен в Европа от инженерите на Infiniti в сътрудничество с други инженери на Renault и Nissan. Той се произвежда в ултрамодерна фабрика в Клеон, Франция, на около 100 км западно от Париж.

Агрегатът ще бъде използван също така в автомобили на Renault и Nissan, позволявайки на двете компании да направят по-добри някои специфични модели и същевременно да се увеличи обемът на производството на двигателя. Необичайно за индустрията, V9X ще се използва в модели с предно, задно и задвижване на всички колела.



Може би най-ключовият елемент на новия V6 е материалът, избран за блока на двигателя. Докато някои конкуренти избират алуминиев цилиндров блок, за да намалят теглото, инженерите сметнали, че за да се постигнат търсените нива на рафинираност, към алуминиевия блок трябвало да се добави допълнителен материал, за да подобри коравината и да се намалят нивата на шума. Също така можело да се наложи балансиращият механизъм допълнително да се усложни, за да се подобри рафинираността, но това би заличило всички предимства на летия алуминиев блок.

Обикновеният чугунен или стоманен блок пък би добавил твърде много тежест над предните колела. Вместо това инженерите избрали компактно графитно желязо, или така наречения вермикулярен чугун (Compacted Graphite Iron - CGI) - материал, който осигурява всички предимства на чугуна и стоманата и дори още по-големи коравина и поглъщане на шума, но без допълнителното тегло. И макар и CGI да е по-тежък от изцяло алуминиев блок, той няма нужда от допълнителни ребра за уякчаване и от допълнителен шумоизолиращ материал, така че теглото е пренебрежително по-голямо.
0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Gergov_L ( преди 2 години )
    май тук сте само детиняци къде си мислат че разбират от ДВГ. ДНЕШНИТЕ ДИЗЕЛИ СА С КЛАСИ НАД БЕНЗИНОВИТЕ МАСЛАРКИИИИИИИИИ
  • #31
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тея инфинити мога да ви кажа, че са пълна скръб!Чисто ново инфинити, като това на снимката, на 10 000км чупи двигател и се налага да го сменят с нов!*** премиума *** чудото!Хвалете ги на бабите си тея ***!
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    barabata ( преди 15 години )
    Абе човек, а ти знаеш ли че не само двигателя отговаря за ускорението на автомобила ?А тегло ? А скоростна кутия ?Ако сложиш Ф1 двигателя на кола 2 тона и толкова дълги скорости имаш ли идея какво ще стане ? И кой кого ще дръпне ?
  • #29
    2 rate up comment 3 rate down comment
    sinbad0 ( преди 15 години )
    Бро ти си велик...
  • #28
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Обективен ( преди 15 години )
    Инфинити се натиска за "премиум" класа с ширпотреба дизели на рено. Смешна работа, 3.0D е БАЗОВИЯ дизел на БМВ, SD-мотора също е 3000кубика,но е 306к.с. и 600NM момент. Когато рено-инфинити направи такъв мотор, тогава да се хвали! Иначе е като приказката за жабата и вола...
  • #27
    3 rate up comment 8 rate down comment
    VQ35 ( преди 15 години )
    Хайде бе,никой ли дизел не мина теста на Аутобилд!Я провери два месеца по-рано на KIA Ceed 1.6 CRDi/115 hp. (мотора от i30) дали намериха проблем,дали имаше и минимално износване?Тестът на лагуната доказва,че французите вървят от зле към по-зле.А тази измислена марка Инфинити е някакъв грозен техен клонинг.Аз дори мислех,че е фаирала.
  • #26
    3 rate up comment 5 rate down comment
    дЕДО ( преди 15 години )
    "Разбирачи-оФци, на светофара те дърпа въртящия момент, а не мощността. И това му е уникалното на дизела. С 1 к.с. и 10000 Нм, ще се изстреляш, но с 5 км/ч, а с 10000 к.с. и 1 Нм, няма да можеш да мръднеш."Еми начи Ф1 колите с по 220-240НМ дето са, ще ги дърпаш яко с дизелака на светофара, а?*** смотан, много си ***.
  • #25
    2 rate up comment 5 rate down comment
    VQ36 ( преди 15 години )
    В крайна сметка подобен тип автомобили трябва да са си с мощен бензинов двигател. Никой не си купува това с идеята за екологичност и пестеливост. Купува си го за удоволствие :)
  • #24
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    И още нещо. Не се сещам досега, някой дизелов мотор да е минал 100 000 км тест на Ауто Билд без проблеми или забележки след разглобяването!
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Четохме за Лагуна дизел и там германците хвалеха Рено, което най-сетне успя да се класира доста напред! Обаче тая статия само потвърди мнението ми, че днешните дизели са ненадеждни и не заслужават покупка на старо! Това не е изолиран случай само при Рено, а масов при всички марки! Не е едновремешния дизел, който надживяваше собственика си! Да живее бензиновият мотор! Не случайно се казва: "бензин в кръвта", а не "нафта в кръвта"!