
"Ние установихме Infiniti като луксозната спортна марка благодарение на забележителния, спечелил многобройни награди VQ бензинов двигател, който задвижва повечето от моделите в гамата”, казва Джим Райт, вицепрезидент Infiniti Европа.
“Но още от самото начало ние знаехме, че за Infiniti е абсолютна необходимост да предложи пълна гама от мощни дизелови двигатели, особено за европейския пазар на луксозни SUV, където дизелът заема огромна част от продажбите в сектора.”
“Макар и да проучихме възможността да адаптираме съществуващ дизел с голям работен обем за Infiniti, бързо установихме, че нищо на пазара не отговаря на нашите строги изисквания. Нуждаехме се от двигател, който не само предлага зашеметяваща динамика, но и рафинираност, която да бъде сочена като еталон. Поради тази причина, в рамките на Алианса, решихме да разработим наш собствен двигател. Динамичен дизелов двигател, който е достоен да носи емблемата на Infiniti”, допълни Райт.
Мощностните характеристики са: 175 кВ (238 к.с.) и забележителните 550 Нм въртящ момент, стандартно комбиниран със 7-степенна автоматична скоростна кутия, новият двигател изстрелва EX30d от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди, а FX30d – за 8,3 сек. Но с целия този въртящ момент изпреварването е това, в което предимството на Infiniti ще се чувства най-добре. (Всички данни подлежат на финална хомологация.)
Обозначен като V9X, новият V6 дизел на Infiniti е разработен в Европа от инженерите на Infiniti в сътрудничество с други инженери на Renault и Nissan. Той се произвежда в ултрамодерна фабрика в Клеон, Франция, на около 100 км западно от Париж.
Агрегатът ще бъде използван също така в автомобили на Renault и Nissan, позволявайки на двете компании да направят по-добри някои специфични модели и същевременно да се увеличи обемът на производството на двигателя. Необичайно за индустрията, V9X ще се използва в модели с предно, задно и задвижване на всички колела.
Може би най-ключовият елемент на новия V6 е материалът, избран за блока на двигателя. Докато някои конкуренти избират алуминиев цилиндров блок, за да намалят теглото, инженерите сметнали, че за да се постигнат търсените нива на рафинираност, към алуминиевия блок трябвало да се добави допълнителен материал, за да подобри коравината и да се намалят нивата на шума. Също така можело да се наложи балансиращият механизъм допълнително да се усложни, за да се подобри рафинираността, но това би заличило всички предимства на летия алуминиев блок.
Обикновеният чугунен или стоманен блок пък би добавил твърде много тежест над предните колела. Вместо това инженерите избрали компактно графитно желязо, или така наречения вермикулярен чугун (Compacted Graphite Iron - CGI) - материал, който осигурява всички предимства на чугуна и стоманата и дори още по-големи коравина и поглъщане на шума, но без допълнителното тегло. И макар и CGI да е по-тежък от изцяло алуминиев блок, той няма нужда от допълнителни ребра за уякчаване и от допълнителен шумоизолиращ материал, така че теглото е пренебрежително по-голямо.


27