IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелът на Infiniti: V6 с 238 к.с.

С пристигането на новоразработен 3,0-литров V6 дизелов двигател започва втората фаза от планираното навлизане на Infiniti на европейския пазар на луксозни автомобили.

Дизелът на Infiniti: V6 с 238 к.с.




"Ние установихме Infiniti като луксозната спортна марка благодарение на забележителния, спечелил многобройни награди VQ бензинов двигател, който задвижва повечето от моделите в гамата”, казва Джим Райт, вицепрезидент Infiniti Европа.

“Но още от самото начало ние знаехме, че за Infiniti е абсолютна необходимост да предложи пълна гама от мощни дизелови двигатели, особено за европейския пазар на луксозни SUV, където дизелът заема огромна част от продажбите в сектора.”

“Макар и да проучихме възможността да адаптираме съществуващ дизел с голям работен обем за Infiniti, бързо установихме, че нищо на пазара не отговаря на нашите строги изисквания. Нуждаехме се от двигател, който не само предлага зашеметяваща динамика, но и рафинираност, която да бъде сочена като еталон. Поради тази причина, в рамките на Алианса, решихме да разработим наш собствен двигател. Динамичен дизелов двигател, който е достоен да носи емблемата на Infiniti”, допълни Райт.

Мощностните характеристики са: 175 кВ (238 к.с.) и забележителните 550 Нм въртящ момент, стандартно комбиниран със 7-степенна автоматична скоростна кутия, новият двигател изстрелва EX30d от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди, а FX30d – за 8,3 сек. Но с целия този въртящ момент изпреварването е това, в което предимството на Infiniti ще се чувства най-добре. (Всички данни подлежат на финална хомологация.)

Обозначен като V9X, новият V6 дизел на Infiniti е разработен в Европа от инженерите на Infiniti в сътрудничество с други инженери на Renault и Nissan. Той се произвежда в ултрамодерна фабрика в Клеон, Франция, на около 100 км западно от Париж.

Агрегатът ще бъде използван също така в автомобили на Renault и Nissan, позволявайки на двете компании да направят по-добри някои специфични модели и същевременно да се увеличи обемът на производството на двигателя. Необичайно за индустрията, V9X ще се използва в модели с предно, задно и задвижване на всички колела.



Може би най-ключовият елемент на новия V6 е материалът, избран за блока на двигателя. Докато някои конкуренти избират алуминиев цилиндров блок, за да намалят теглото, инженерите сметнали, че за да се постигнат търсените нива на рафинираност, към алуминиевия блок трябвало да се добави допълнителен материал, за да подобри коравината и да се намалят нивата на шума. Също така можело да се наложи балансиращият механизъм допълнително да се усложни, за да се подобри рафинираността, но това би заличило всички предимства на летия алуминиев блок.

Обикновеният чугунен или стоманен блок пък би добавил твърде много тежест над предните колела. Вместо това инженерите избрали компактно графитно желязо, или така наречения вермикулярен чугун (Compacted Graphite Iron - CGI) - материал, който осигурява всички предимства на чугуна и стоманата и дори още по-големи коравина и поглъщане на шума, но без допълнителното тегло. И макар и CGI да е по-тежък от изцяло алуминиев блок, той няма нужда от допълнителни ребра за уякчаване и от допълнителен шумоизолиращ материал, така че теглото е пренебрежително по-голямо.
0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ... и се наложи отново сервизна акция за корекция на електрониката, при която се загубиха доста от рекламираните показатели на моторите?
  • #21
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Абе хората казаха, че поне още 100 000 км ще издържи! Забрави ли за пукнатите глави на 1.9 TDI моторите помпа -дюза на Фолксваген? Не можеха да изкарат и 100 000 км и това не бе изолиран случай, а акция от рода на Тойотските ***! А може би забрави, че VAG обещаха следгаранционно почистване на елементите от помпа-дюза, защото се запушваха след няколко десетки хиляди километра? Сигурно си забравил и за софтуерните проблеми на същите дизелови мотори, които губеха мощност при потегляне...
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Тука има много ТИР-ове, ве брато xD. Затова и дизелите никнат като гъби! Ако нямаше нафта на черно, бъди сигурен, че в БГ нямаше да има повече от 1 % дизелови автомобили xD. Всеобщо правило е, че профишофьорите карат дизелов автомобил. Иначе ще им се чудят и смеят. Това в рамките на шегата...
  • #19
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Julio ( преди 15 години )
    Не само,че не залязват,а тепърва започва инвазията в Европа.Тази и нвазия навлиза във втория си етап с този дизел.Времето ще покаже кой кой е.
  • #18
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Д ( преди 15 години )
    Прочетете последната част на статията,за чугуна и алуминия.Тези откриха топлата вода!Съжалявам,че ще намеся Hyundai,но за подобна сплав ставаше дума доста преди Инфинити и Рено да разберат от къде духа вятъра.И това беше патент на Hyundai.Проверете в търсачката на "U2 engines" да видите от колко години ги произвеждат корейците и техния 1.6 беше най-тих при кубатура 1.4-1.7.Така,че тук новина няма,просто Инфинити крадат като разпрани от Hyundai.
  • #17
    4 rate up comment 19 rate down comment
    911 turbo ( преди 15 години )
    Инфинити са много зле,тихо залязват.Те никога не са били силна фирма.Особено сега,с дизеловите *** на Рено.В последния Аутобилд четохте ли за продължителния тест на последната Лагуна дизел?Пълна катастрофа,след 100 000 км. мотора не става за нищо,износени биелни лагери до основата,пукната глава..?!?... износен разпред. вал и механизмите на клапаните.За ***,нищо не става!А колкото до Хюндай,могат само да им дишат праха на корейците,от 2006 имат такъв дизел,250 к.с. 550 Нм.
  • #16
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Д ( преди 15 години )
    Това Инфинити е таргетирано към Х6, а не Х5:The standard engine to the BMW X6 30d is a 3.0 liter I6 model that produces power up to 235 hp and torque of 520 Nm. The only available transmission to the engine is a 6-speed automatic. Инфинити са подходили както винаги подхождат досега спрямо БМВ - предлагат повече за по-малко пари. Иначе няма смисъл да се конкурират с БМВ. Това чисто практически погледнато... Без претенции коя от двете марки е по-добра.
  • #15
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Д ( преди 15 години )
    Това Инфинити е таргетирано към Х6, а не Х5:The standard engine to the BMW X6 30d is a 3.0 liter I6 model that produces power up to 235 hp and torque of 520 Nm. The only available transmission to the engine is a 6-speed automatic. Инфинити са подходили както винаги подхождат досега спрямо БМВ - предлагат повече за по-малко пари. Иначе няма смисъл да се конкурират с БМВ. Това чисто практически погледнато... Без претенции коя от двете марки е по-добра.
  • #14
    2 rate up comment 14 rate down comment
    cesicon ( преди 15 години )
    3.0 D na BMW montiran na 5icata e samo 210kW/286 k.s - ti ea i infinitito - slaba rabota.S toq temp ve4no 6te sa na opa6kata.
  • #13
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Fx45 ( преди 15 години )
    Нещо много бързо взе да сменяш името. Май като ти показах колко си бос и ти стана неудобно. И кое е слона. ix55е със 100кг. по-лек Fx всъщност от най-лекия FX който е с тегло 2012кг а Ix55 е 1950кг.Не мога да разбера като не знаеш нищо за коли защо въобще влизаш тука да напишеш простотията си та всички да я разберем.А ако сравним с Тежкия ML, Тежкия Х5 и супердебелия Q7 ,които със същите коне са с много по-добра динамика, сам си направи сметка ,дали има по скапан дизелов мотор от на Хюндая.