IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелът на Infiniti: V6 с 238 к.с.

С пристигането на новоразработен 3,0-литров V6 дизелов двигател започва втората фаза от планираното навлизане на Infiniti на европейския пазар на луксозни автомобили.

Дизелът на Infiniti: V6 с 238 к.с.




"Ние установихме Infiniti като луксозната спортна марка благодарение на забележителния, спечелил многобройни награди VQ бензинов двигател, който задвижва повечето от моделите в гамата”, казва Джим Райт, вицепрезидент Infiniti Европа.

“Но още от самото начало ние знаехме, че за Infiniti е абсолютна необходимост да предложи пълна гама от мощни дизелови двигатели, особено за европейския пазар на луксозни SUV, където дизелът заема огромна част от продажбите в сектора.”

“Макар и да проучихме възможността да адаптираме съществуващ дизел с голям работен обем за Infiniti, бързо установихме, че нищо на пазара не отговаря на нашите строги изисквания. Нуждаехме се от двигател, който не само предлага зашеметяваща динамика, но и рафинираност, която да бъде сочена като еталон. Поради тази причина, в рамките на Алианса, решихме да разработим наш собствен двигател. Динамичен дизелов двигател, който е достоен да носи емблемата на Infiniti”, допълни Райт.

Мощностните характеристики са: 175 кВ (238 к.с.) и забележителните 550 Нм въртящ момент, стандартно комбиниран със 7-степенна автоматична скоростна кутия, новият двигател изстрелва EX30d от 0 до 100 км/ч за 7,9 секунди, а FX30d – за 8,3 сек. Но с целия този въртящ момент изпреварването е това, в което предимството на Infiniti ще се чувства най-добре. (Всички данни подлежат на финална хомологация.)

Обозначен като V9X, новият V6 дизел на Infiniti е разработен в Европа от инженерите на Infiniti в сътрудничество с други инженери на Renault и Nissan. Той се произвежда в ултрамодерна фабрика в Клеон, Франция, на около 100 км западно от Париж.

Агрегатът ще бъде използван също така в автомобили на Renault и Nissan, позволявайки на двете компании да направят по-добри някои специфични модели и същевременно да се увеличи обемът на производството на двигателя. Необичайно за индустрията, V9X ще се използва в модели с предно, задно и задвижване на всички колела.



Може би най-ключовият елемент на новия V6 е материалът, избран за блока на двигателя. Докато някои конкуренти избират алуминиев цилиндров блок, за да намалят теглото, инженерите сметнали, че за да се постигнат търсените нива на рафинираност, към алуминиевия блок трябвало да се добави допълнителен материал, за да подобри коравината и да се намалят нивата на шума. Също така можело да се наложи балансиращият механизъм допълнително да се усложни, за да се подобри рафинираността, но това би заличило всички предимства на летия алуминиев блок.

Обикновеният чугунен или стоманен блок пък би добавил твърде много тежест над предните колела. Вместо това инженерите избрали компактно графитно желязо, или така наречения вермикулярен чугун (Compacted Graphite Iron - CGI) - материал, който осигурява всички предимства на чугуна и стоманата и дори още по-големи коравина и поглъщане на шума, но без допълнителното тегло. И макар и CGI да е по-тежък от изцяло алуминиев блок, той няма нужда от допълнителни ребра за уякчаване и от допълнителен шумоизолиращ материал, така че теглото е пренебрежително по-голямо.
0 от 500
  • #12
    14 rate up comment 2 rate down comment
    ravn ( преди 15 години )
    Това е 30sd мотора на BMW, който е с 2 турбини и с 306 коня! Тука за сравнение е 30d мотора с 1 турбина 235 коня и 520 Нм въртящ момент с ускорение от 0-100 за 8.2 секунди! Показателите на 2-та мотора са долу-горе близки с лек превез на Infinity, но за мен е най-важно кой ще се докаже като по-надежден, а не кой има 2-3 коня и 20-30 Нютона в повече! Така, че времето ще покаже! Не съм карал, но съм се возил в X5 30sd и наистина имаше перфектна динамика, но определено бих избрал Infinity-то :)
  • #11
    3 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Трябва да си много залюхан за да сравняваш ix55 с Fx - моделите. Все едно да слагаш слона Q45 на едно ниво с X5 например и да се чудиш защо не върви!
  • #10
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Обективен ( преди 15 години )
    Infinity - 3000cc diesel = 238hp, 550HM;BMW - 3000cc SDiesel - 306hp!!, 600HM!Както се казва - разлика от земята до небето, в полза на BMW!Но така е когато в премиум сегмента се набърка ширпотребата Renault..
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    per noel ( преди 15 години )
    Между другото този двигател (V9X), 3.0 dci от renault го представиха през 2007 с laguna coupe concept (266 к.с., 550 Nm) и се вгражда от 2008 в laguna coupe (235 к.с., компресия 16:1, 450 Nm). Става въпрос за различни модификации на двигателя, а в случя - и малко медийни практики с цел придобиване на определен hi-end статус на продукта на infiniti. А двигателят сигурно е страхотен - хората умеят да правят дизелови двигатели.
  • #8
    18 rate up comment 4 rate down comment
    цецо ( преди 15 години )
    е за тва става въпрос удивителен въртящ момент и достатъчно коне под капака алианса РЕНО НИСАН НЕ СПЯТ БАЧКАТ ЗДРАВО И РЕЗУЛТАТА Е НАЛИЦЕ НЕКА СИ ГОВОРЯТ РАЗБИРАЩИТЕ
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    ravn ( преди 15 години )
    Нямат богата гама от дизелови двигатели, защото в Япония и САЩ, където са им главните пазари не се употребява много дизелово гориво! Даже в Япония почти не се кара с нафта! Бях чел че само 0.1% е потреблението на дизелово гориво в Япония! Смятат го за неекологично и замърсяващо околната среда! И затова главно разработките им за дизели са за Европа, защото само тука се кара главно на нафта :)
  • #6
    18 rate up comment 3 rate down comment
    ravn ( преди 15 години )
    Те хората още не са го пуснали на пазара пък тука почнаха да го плюят мотора вече :D И откога мощността на двигателя е критерий за качество и издръжливост на агрегата? Харесвам много Ix55, НО Fx серията на Infinity е най-агресивния джип за мен на пазара до момента! Даже си спомням миналата година как спряхме с колата до магазин на Nissan само и само да видим дзверо! И като интериор и като екстериор е *** якия SUV :)
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Разбирачи-оФци, на светофара те дърпа въртящия момент, а не мощността. И това му е уникалното на дизела. С 1 к.с. и 10000 Нм, ще се изстреляш, но с 5 км/ч, а с 10000 к.с. и 1 Нм, няма да можеш да мръднеш.
  • #4
    9 rate up comment 22 rate down comment
    maho ( преди 15 години )
    Има по-впечатляващи дизели и сега.
  • #3
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Fx45 ( преди 15 години )
    Какви 4 г. от миналата година предлагат V6 240к.с. на ix55 но за разлика от това Инфинити което ускорява до 100км. за 7,9 и 8,3сек Хюндая го прави за 10,4 сек. и масимална скорост 200км. сиреч ужасни показатели. Всъщност не се сежщам за SUV с такива коне и по ужасна динамика. Да не споменавам ,че Хюндай копират доста елементи от инфинити в моделите си.