IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Golf R vs Ford Focus RS vs Renault Megane 250

Британското списание Autocar прави интересно сравнение в своя най-нов брой, като противопоставя един срещу друг три от най-популярните „горещи” хечбек автомобили.

VW Golf R vs Ford Focus RS vs Renault Megane 250
Кой е най-добър - VW Golf R, Ford Focus RS или Renault Megane 250? Първото впечатление от трите е всъщност колко различно изглеждат те, пише авторът на сравнението Стив Сътклиф (Steve Sutcliffe).



Focus RS определено впечатлява най-силно, изглежда изключително добре на пътя, но и цената му във Великобритания си я бива – 27 000 паунда (60 900 лева). Моделът на Renault е също забележителен, като при него дори елегантността е в повече.

От своя страна Golf изглежда доста по-ординерно, и като гледа само външния вид човек може да се запита дали въобще е нужно да го сравняваме с другите два, пише Сътклиф.



Сравнението обаче си струва. Трите „горещи” автомобили се стремят да получат близки резултати и се целят в една и съща аудитория. Средствата с които правят това обаче, определено са различни.



Базисната цена е най-ниска при Renault – 22 467, (50 600 лева), на доста далечна дистанция е цената на Ford RS 27,280 (60 900 лева), а най-скъп е моделът на VW – 28 930 паунда (65 200 лева). Това обаче са базисните цени. Ако се опитаме да изравним екстрите в трите модела се получава малко по-различна цена – около 25 000 паунда (56 300 лева) при Renault, около 29 000 паунда (около 65 400 лева) при Ford и 31 000 паунда (около 70 000 лева) при VW.



Първият въпрос е как моделът на VW оправдава високата си цена? От Волфсбург имат аргументи – предаване 4х4, което липсва при другите два модела. Двигателят на R e двулитров с турбина и мощност 267 к.с. при 6000 об/мин. Максималният въртящ момент е 350 Nm. Това го прави по-бърз от другите два автомобила в спринта от място до 100 км/час – 5.7 секунди.



Renault също има двулитров турбодвигател, но мощността му е с 20 к.с. по-малка (247 к.с.), а максималният му въртящ момент е 340 Nm. Така в спринта до 100 км/час, „горещият” французин изостава с 6.1 секунди.

Ford излиза с най-голям двигател от трите модела – пет цилиндъра, обем 2.5 литра, мощност 300 коня и максимален въртящ момент 439 Nm. Няма официални данни за ускорението на Ford RS, като от фирмата просто казват, че то е „под 6 секунди”. Дали обаче е по-добро от постигнатите 5.7 секунди от VW?



Авторите тестват трите автомобила на писти и по пътища за обществено ползване. На пистите и Renault, и Ford показват доста добри резултати и дори в някои междинни спринтове (от 40 до 100 мили в час) са по-добри от VW.

По пътищата за обща употреба обаче, Golf R е без конкуренция. Golf R предлага изключително култивиран ход на двигателя и по-високо качество на поведение на пътя, считат тестващите. По-малките му гуми създават по-голяма стабилност на пътя, според участниците в теста.

До известна степен това важи и за Renault, чиито ход е по-улегнал и гладък, но за сметка на това по-шумен от този при Ford. Въпреки това френският модел изостава в това отношение от VW.

Ако търсим слабото място на „горещия” Golf, то е в движението на лоста за скоростите – прекалено меко, създаващо усещане за невключена скорост. Но и това има своето решение – изберете версия с DSG трансмисия.

В заключение, авторите на теста направен от Autocar пишат, че Golf R е пред другите два модела, защото има изключително зряло поведение на пътя, макар и да е като цяло ординерен и недотам интересен като дизайн.

В тази област Ford и Renault имат много по-атрактивно излъчване и сякаш са създадени, за да ни карат да се обръщаме след тях. Кой е по-добър между Ford и Renault? Разликата е минимална и в този смисъл може би надделява по-ниската цена на Renault. От друга страна обаче, управлението на RS определено изисква повече адреналин, заключават авторите от Autocar.
0 от 500
  • #130
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Изгледах с интерес клипчето по-долу. Чува се, колко са прегракнали реното и Голфа. Също така се чува, какъв оркестър свири под капака на RS. Няма за какво повече да говоря.
  • #129
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Не знам как е при Golf R, но при Fokus RS, звукът от мотора се вкарва чрез специална система директно в купето. Това може само да ти говори, каква е целта на тая кола в ограничен тираж.
  • #128
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Ако баба ти беше мъжка, щеше да има дръжка. Впуснах се неспирно и неспасяемо в махленския спор. Сега по-сериозно. Фокус се отказаха от 4х4, защото първо цената щеше да се вдигне и второ, автомобилът щеше да стане по-тежък. Те поне така обясниха. Сигурно си прав за някои неща, като ускорение, разход на гориво, но не си прав за мотора. Петте цилиндъра вядят такъв глас, какъвто никога няма да извадят четирите цилиндъра на Фолксваген...
  • #127
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Полицаите в Германия карат и BMW и Porshe. Сега какво? Форд не е на мястото си ли, щом твърдиш, че карали такива автомобили?
  • #126
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Пак съм тук, пръхнах се от преспитте. Някои носят Версаче и никога не биха обули турски дънки. Аз никога не бих си взел Фолксваген, щом има Форд. Дори и да са по-лоши на даден етап, Разликата не е толкова голяма, че да си сменям всеки път като мръсно дупе гащите. Както каза ( или друг беше, че вече ви обърках с колко ника пишете), Никой дето кара MB не си мечтае за Фиеста.
  • #125
    3 rate up comment 1 rate down comment
    sss1 ( преди 15 години )
    ABE TO MAI SAMO FENA NA FORDOWETE TUKA GI ZA6TITAWA6E,AMA TI GOWORI6 BEZ DA ZNAE6,NI6TO 6TE PO4ETE6 I 6TE SE INFORMIRA6
  • #124
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Аутомедия ( преди 15 години )
    няма никой,само ВАГ-фена стои на стража да пази честта на марката,...:))) това е малоумно
  • #123
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    VW se opitvat da se spasqt ot *** , za tova golf 6 e na praktika golf 5.1 na starata baza , nqma kinti
  • #122
    5 rate up comment 1 rate down comment
    др.табаков ( преди 15 години )
    от трите автомобила виждам само 1 по-различен и това е реното...много добро 6
  • #121
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Шефа на Аутомедия ( преди 15 години )
    Тука някои хора не са си пили лекарствата! Лошо лошо! Айде чудя се къде са феновете на Хюндай нещо спят? Ето Орелите, оп простете Опелите се показаха, чакам Хюндай!