IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Golf R vs Ford Focus RS vs Renault Megane 250

Британското списание Autocar прави интересно сравнение в своя най-нов брой, като противопоставя един срещу друг три от най-популярните „горещи” хечбек автомобили.

VW Golf R vs Ford Focus RS vs Renault Megane 250
Кой е най-добър - VW Golf R, Ford Focus RS или Renault Megane 250? Първото впечатление от трите е всъщност колко различно изглеждат те, пише авторът на сравнението Стив Сътклиф (Steve Sutcliffe).



Focus RS определено впечатлява най-силно, изглежда изключително добре на пътя, но и цената му във Великобритания си я бива – 27 000 паунда (60 900 лева). Моделът на Renault е също забележителен, като при него дори елегантността е в повече.

От своя страна Golf изглежда доста по-ординерно, и като гледа само външния вид човек може да се запита дали въобще е нужно да го сравняваме с другите два, пише Сътклиф.



Сравнението обаче си струва. Трите „горещи” автомобили се стремят да получат близки резултати и се целят в една и съща аудитория. Средствата с които правят това обаче, определено са различни.



Базисната цена е най-ниска при Renault – 22 467, (50 600 лева), на доста далечна дистанция е цената на Ford RS 27,280 (60 900 лева), а най-скъп е моделът на VW – 28 930 паунда (65 200 лева). Това обаче са базисните цени. Ако се опитаме да изравним екстрите в трите модела се получава малко по-различна цена – около 25 000 паунда (56 300 лева) при Renault, около 29 000 паунда (около 65 400 лева) при Ford и 31 000 паунда (около 70 000 лева) при VW.



Първият въпрос е как моделът на VW оправдава високата си цена? От Волфсбург имат аргументи – предаване 4х4, което липсва при другите два модела. Двигателят на R e двулитров с турбина и мощност 267 к.с. при 6000 об/мин. Максималният въртящ момент е 350 Nm. Това го прави по-бърз от другите два автомобила в спринта от място до 100 км/час – 5.7 секунди.



Renault също има двулитров турбодвигател, но мощността му е с 20 к.с. по-малка (247 к.с.), а максималният му въртящ момент е 340 Nm. Така в спринта до 100 км/час, „горещият” французин изостава с 6.1 секунди.

Ford излиза с най-голям двигател от трите модела – пет цилиндъра, обем 2.5 литра, мощност 300 коня и максимален въртящ момент 439 Nm. Няма официални данни за ускорението на Ford RS, като от фирмата просто казват, че то е „под 6 секунди”. Дали обаче е по-добро от постигнатите 5.7 секунди от VW?



Авторите тестват трите автомобила на писти и по пътища за обществено ползване. На пистите и Renault, и Ford показват доста добри резултати и дори в някои междинни спринтове (от 40 до 100 мили в час) са по-добри от VW.

По пътищата за обща употреба обаче, Golf R е без конкуренция. Golf R предлага изключително култивиран ход на двигателя и по-високо качество на поведение на пътя, считат тестващите. По-малките му гуми създават по-голяма стабилност на пътя, според участниците в теста.

До известна степен това важи и за Renault, чиито ход е по-улегнал и гладък, но за сметка на това по-шумен от този при Ford. Въпреки това френският модел изостава в това отношение от VW.

Ако търсим слабото място на „горещия” Golf, то е в движението на лоста за скоростите – прекалено меко, създаващо усещане за невключена скорост. Но и това има своето решение – изберете версия с DSG трансмисия.

В заключение, авторите на теста направен от Autocar пишат, че Golf R е пред другите два модела, защото има изключително зряло поведение на пътя, макар и да е като цяло ординерен и недотам интересен като дизайн.

В тази област Ford и Renault имат много по-атрактивно излъчване и сякаш са създадени, за да ни карат да се обръщаме след тях. Кой е по-добър между Ford и Renault? Разликата е минимална и в този смисъл може би надделява по-ниската цена на Renault. От друга страна обаче, управлението на RS определено изисква повече адреналин, заключават авторите от Autocar.
0 от 500
  • #170
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ако наистина Голф имаше по-добро пътно поведение, по ралитата щяхме да го виждаме, а сега виждаме основно Фокус и след това Меган. Голф почти го няма.
  • #169
    3 rate up comment 1 rate down comment
    кърта ( преди 15 години )
    ти германец ли си
  • #168
    3 rate up comment 1 rate down comment
    testmaniac ( преди 15 години )
  • #167
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Иван Бакунин ( преди 15 години )
    Ford-a обаче е с Revo-Knuckle предно окачване, което казват че е много добро именно в завоите. Макар да не съм ги карал подкрепям Ford. А и вече това е най-мощната кола с света с предно предаване, който приз с 4х4 нямаше да вземат :)))
  • #166
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Валтер Рьол ( преди 15 години )
    Много ясно че голфът ще бие на старта с неговото двойно предаване. Тия от Форд ненормални ли са да направят кола 300 коня само с предно? Тя няма да може да зацепи с тази мощност, а при спортно каране едвам ще взима по-острите завои. A пък да не говорим за RS500. Иначе Focus RS e супер як и има по-яка визия от голфа и мегана. И все пак трябва да ги пробвам и трите и тогава бих казал окончателното си мнение коя е най-добра.
  • #165
    14 rate up comment 3 rate down comment
    fenfen ( преди 15 години )
    О велики Голфе, да се свети твойто име, твоя имидж и твоята цена. Че да видим и ние "расова бегачка"под която да се кланяме на канала. Масло капе, антифриз се лее, а мотора на 3 цилиндъра от 4 пее. Стиснали сме здраво...свинските опашки, телта народна и ръце юнашки, скърцаме със зъби под звука на виещата ролка, а в душата ни назрява болка.Ето види му се края мисли си шофьора,докато изчиства мъзгите от мотора.Но епизода се повтаря ден след дендокато не се превърнеш в мазохист-фен.
  • #164
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Marto ( преди 15 години )
    Evala!!!
  • #163
    4 rate up comment 3 rate down comment
    emo ( преди 15 години )
    poslednite 2 komentara,mnogo me izkefiha,evala za koeto na horata,no ima edna zabelegkagolfa,ako ste gledali po discovery,pobedi bmvpo vsi4ki harakteristiki.tazi forma,tova savar6enstvo tazi savmestimost kupe dvigatel e nenadminata i do dnes,imenno zatova golfr32 e nenadminati do dnes proumeite go,vsi4ki kradat ot golf po ne6to,no toi naistina e izdignat vav kultmin. godina 2009vav germaniq ne naprazno e nai kupuvaniqt avtomobil,a cenata mu ne e nikak malkapo4tikolkoto mercedecbmw,audi,sred
  • #162
    5 rate up comment 3 rate down comment
    seat forever ( преди 15 години )
    abe vie neste dobre gledam i ne vqrvam na ushite si focusa e 305konq s dvigatel 2.5 golfa e 267 s dvigatel 2.0 e i koi e po burz pro4ete po gore i togava pi6ete 4e focusa e mn dobur dobur e ama nqkude po selata v anglia
  • #161
    4 rate up comment 10 rate down comment
    NaNi ( преди 15 години )
    какво да ви кажа естествено, че VW Golf R, всеки има право да си изкаже мнението и предпочитанията, но не мисля че трябва да се ругаем за предпочитанията ни :) от 3 години карам VW и не мисля да изневерявам на марката :)