IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Golf R vs Ford Focus RS vs Renault Megane 250

Британското списание Autocar прави интересно сравнение в своя най-нов брой, като противопоставя един срещу друг три от най-популярните „горещи” хечбек автомобили.

VW Golf R vs Ford Focus RS vs Renault Megane 250
Кой е най-добър - VW Golf R, Ford Focus RS или Renault Megane 250? Първото впечатление от трите е всъщност колко различно изглеждат те, пише авторът на сравнението Стив Сътклиф (Steve Sutcliffe).



Focus RS определено впечатлява най-силно, изглежда изключително добре на пътя, но и цената му във Великобритания си я бива – 27 000 паунда (60 900 лева). Моделът на Renault е също забележителен, като при него дори елегантността е в повече.

От своя страна Golf изглежда доста по-ординерно, и като гледа само външния вид човек може да се запита дали въобще е нужно да го сравняваме с другите два, пише Сътклиф.



Сравнението обаче си струва. Трите „горещи” автомобили се стремят да получат близки резултати и се целят в една и съща аудитория. Средствата с които правят това обаче, определено са различни.



Базисната цена е най-ниска при Renault – 22 467, (50 600 лева), на доста далечна дистанция е цената на Ford RS 27,280 (60 900 лева), а най-скъп е моделът на VW – 28 930 паунда (65 200 лева). Това обаче са базисните цени. Ако се опитаме да изравним екстрите в трите модела се получава малко по-различна цена – около 25 000 паунда (56 300 лева) при Renault, около 29 000 паунда (около 65 400 лева) при Ford и 31 000 паунда (около 70 000 лева) при VW.



Първият въпрос е как моделът на VW оправдава високата си цена? От Волфсбург имат аргументи – предаване 4х4, което липсва при другите два модела. Двигателят на R e двулитров с турбина и мощност 267 к.с. при 6000 об/мин. Максималният въртящ момент е 350 Nm. Това го прави по-бърз от другите два автомобила в спринта от място до 100 км/час – 5.7 секунди.



Renault също има двулитров турбодвигател, но мощността му е с 20 к.с. по-малка (247 к.с.), а максималният му въртящ момент е 340 Nm. Така в спринта до 100 км/час, „горещият” французин изостава с 6.1 секунди.

Ford излиза с най-голям двигател от трите модела – пет цилиндъра, обем 2.5 литра, мощност 300 коня и максимален въртящ момент 439 Nm. Няма официални данни за ускорението на Ford RS, като от фирмата просто казват, че то е „под 6 секунди”. Дали обаче е по-добро от постигнатите 5.7 секунди от VW?



Авторите тестват трите автомобила на писти и по пътища за обществено ползване. На пистите и Renault, и Ford показват доста добри резултати и дори в някои междинни спринтове (от 40 до 100 мили в час) са по-добри от VW.

По пътищата за обща употреба обаче, Golf R е без конкуренция. Golf R предлага изключително култивиран ход на двигателя и по-високо качество на поведение на пътя, считат тестващите. По-малките му гуми създават по-голяма стабилност на пътя, според участниците в теста.

До известна степен това важи и за Renault, чиито ход е по-улегнал и гладък, но за сметка на това по-шумен от този при Ford. Въпреки това френският модел изостава в това отношение от VW.

Ако търсим слабото място на „горещия” Golf, то е в движението на лоста за скоростите – прекалено меко, създаващо усещане за невключена скорост. Но и това има своето решение – изберете версия с DSG трансмисия.

В заключение, авторите на теста направен от Autocar пишат, че Golf R е пред другите два модела, защото има изключително зряло поведение на пътя, макар и да е като цяло ординерен и недотам интересен като дизайн.

В тази област Ford и Renault имат много по-атрактивно излъчване и сякаш са създадени, за да ни карат да се обръщаме след тях. Кой е по-добър между Ford и Renault? Разликата е минимална и в този смисъл може би надделява по-ниската цена на Renault. От друга страна обаче, управлението на RS определено изисква повече адреналин, заключават авторите от Autocar.
0 от 500
  • #160
    6 rate up comment 4 rate down comment
    hm.. ( преди 15 години )
    реже бмв-та еахти и голфа........ смях
  • #159
    5 rate up comment 6 rate down comment
    emo ( преди 15 години )
    az sam skorosten kara4,toest pistov,visokite skorosti sa mi trapka,ne kazvam 4e sam nai dobriqt,no sam moge bi edin ot nai smelite kara4i na koli bega4ki,kakavto e nebezizvestniqt golf 3 ka
  • #158
    4 rate up comment 1 rate down comment
    az ( преди 15 години )
    EE kato ima6 na 1 milion kilometra tova nezna4i 4e moej6 da kara6,i edin taximetrov 6ofior ima nad 1 milion km ama kvo te ne sa mi kompromat za karane.Az nqmam mn kilomtri izminati okolo 100 000 za edna godina ima o6te mn da se u4a no ima koi da me u4i i sam siguren 4e kogato stigna na km na koito kazva6 4e si 6te sum mn nad tebe
  • #157
    3 rate up comment 8 rate down comment
    emil milanov ( преди 15 години )
    ei pikliuvci,vie znaete li kvo zna4i uskorenieto na golf rmi toi rege dori novite modeli bmw300 kilometra e ne6to mnogo seriozno be,kele64eta.za da kara6 golf r32,trqbva da si na mnogo visoko nivo,na koeto sam az sas nad 1 milion kilometra
  • #156
    6 rate up comment 2 rate down comment
    apollo11 ( преди 15 години )
    are, pernik, karaite si 3-kite s "pestin konq" (PK) i spamete i tuk komentarite!!wseki 6te si kara towa, keoto ima i/ili iska
  • #155
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    kolegi za vw samo moje da si me4taete hahahahahahaha ford i reno palni bokluci
  • #154
    4 rate up comment 11 rate down comment
    pe6o pawer-a ( преди 15 години )
    Еми резултата е мн *** и трите са кошници...
  • #153
    8 rate up comment 5 rate down comment
    pacata80 ( преди 15 години )
    i trite sa dobri no fokusa pove4e mi haresva.ima podobri pokazateli.
  • #152
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Рено винаги са били марка с традиции в моторните спортове. Не мога да кажа на черното бяло. Бях фен на Рено в началото на деветдесетте, когато Менсъл и Патрезе мачкаха всички във F1. По-късно и Шумахер стартира серията от титли с Beneton Renault. За жалост, най-добрият пилот може би - Сена, загина също с Уйлямс Рено. Аз бих взел Форда поради две причини - фен съм на тая марка и страхотно ме привлича звука от 5 цилиндровия му мотор.
  • #151
    8 rate up comment 4 rate down comment
    hm.. ( преди 15 години )
    еми да ти кажа не всичко е реалност...аз клоня леко към реното,но ако имах финансова възможност ще взема форда хем дизайна е много по-добъ хем от вътре не е като реното нали?