IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Golf R vs Ford Focus RS vs Renault Megane 250

Британското списание Autocar прави интересно сравнение в своя най-нов брой, като противопоставя един срещу друг три от най-популярните „горещи” хечбек автомобили.

VW Golf R vs Ford Focus RS vs Renault Megane 250
Кой е най-добър - VW Golf R, Ford Focus RS или Renault Megane 250? Първото впечатление от трите е всъщност колко различно изглеждат те, пише авторът на сравнението Стив Сътклиф (Steve Sutcliffe).



Focus RS определено впечатлява най-силно, изглежда изключително добре на пътя, но и цената му във Великобритания си я бива – 27 000 паунда (60 900 лева). Моделът на Renault е също забележителен, като при него дори елегантността е в повече.

От своя страна Golf изглежда доста по-ординерно, и като гледа само външния вид човек може да се запита дали въобще е нужно да го сравняваме с другите два, пише Сътклиф.



Сравнението обаче си струва. Трите „горещи” автомобили се стремят да получат близки резултати и се целят в една и съща аудитория. Средствата с които правят това обаче, определено са различни.



Базисната цена е най-ниска при Renault – 22 467, (50 600 лева), на доста далечна дистанция е цената на Ford RS 27,280 (60 900 лева), а най-скъп е моделът на VW – 28 930 паунда (65 200 лева). Това обаче са базисните цени. Ако се опитаме да изравним екстрите в трите модела се получава малко по-различна цена – около 25 000 паунда (56 300 лева) при Renault, около 29 000 паунда (около 65 400 лева) при Ford и 31 000 паунда (около 70 000 лева) при VW.



Първият въпрос е как моделът на VW оправдава високата си цена? От Волфсбург имат аргументи – предаване 4х4, което липсва при другите два модела. Двигателят на R e двулитров с турбина и мощност 267 к.с. при 6000 об/мин. Максималният въртящ момент е 350 Nm. Това го прави по-бърз от другите два автомобила в спринта от място до 100 км/час – 5.7 секунди.



Renault също има двулитров турбодвигател, но мощността му е с 20 к.с. по-малка (247 к.с.), а максималният му въртящ момент е 340 Nm. Така в спринта до 100 км/час, „горещият” французин изостава с 6.1 секунди.

Ford излиза с най-голям двигател от трите модела – пет цилиндъра, обем 2.5 литра, мощност 300 коня и максимален въртящ момент 439 Nm. Няма официални данни за ускорението на Ford RS, като от фирмата просто казват, че то е „под 6 секунди”. Дали обаче е по-добро от постигнатите 5.7 секунди от VW?



Авторите тестват трите автомобила на писти и по пътища за обществено ползване. На пистите и Renault, и Ford показват доста добри резултати и дори в някои междинни спринтове (от 40 до 100 мили в час) са по-добри от VW.

По пътищата за обща употреба обаче, Golf R е без конкуренция. Golf R предлага изключително култивиран ход на двигателя и по-високо качество на поведение на пътя, считат тестващите. По-малките му гуми създават по-голяма стабилност на пътя, според участниците в теста.

До известна степен това важи и за Renault, чиито ход е по-улегнал и гладък, но за сметка на това по-шумен от този при Ford. Въпреки това френският модел изостава в това отношение от VW.

Ако търсим слабото място на „горещия” Golf, то е в движението на лоста за скоростите – прекалено меко, създаващо усещане за невключена скорост. Но и това има своето решение – изберете версия с DSG трансмисия.

В заключение, авторите на теста направен от Autocar пишат, че Golf R е пред другите два модела, защото има изключително зряло поведение на пътя, макар и да е като цяло ординерен и недотам интересен като дизайн.

В тази област Ford и Renault имат много по-атрактивно излъчване и сякаш са създадени, за да ни карат да се обръщаме след тях. Кой е по-добър между Ford и Renault? Разликата е минимална и в този смисъл може би надделява по-ниската цена на Renault. От друга страна обаче, управлението на RS определено изисква повече адреналин, заключават авторите от Autocar.
0 от 500
  • #120
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Astra rules ( преди 15 години )
    Новата Astra избива рибата,няма такава кола!Golf 6 не само външно изглежда посно и китайски.Вътре паднах от смях,с двете духалки високо по средата,сякаш са най-важното нещо.Връща те някъде в средата на 90-те.Голф не може да са намаже на возията на опела,11 см. по-дълга база има астрата,само 1.5 см. по-малко от Пасат,трепач!Най-качествените машини в този клас за мен са:1.Astra 1.7 CDTi 2.BMW 120d 3.Mazda 3 1.6 4.Hyundai i30 1.6 CRDi/126 hp. Голфът от всякъде е като кола от по-долния клас.
  • #119
    4 rate up comment 1 rate down comment
    mo4o ( преди 15 години )
    рендето кърти яко...браво
  • #118
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Driver ( преди 15 години )
    Алоуу ...безработното "фенче" от рено.бг! Къде се буташ и ти при Колите ве - еии..!? Я си стой в WC -то при "производството" френско!
  • #117
    3 rate up comment 1 rate down comment
    sss1 ( преди 15 години )
    TI RAZBIRA4O AKO ISKA6 SE POZAINTERESUWAI I KOITO ISKA6 AWTO SUSTEZATEL PITAI I 6TE TI KAJE,4E PO-DOBRO OT 4X4 NEMA!!!!!
  • #116
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Renault fan ( преди 15 години )
    И каква е ползата от това управление 4x4 на скапаната германска каруца Голф? Само дето повишава разхода на гориво, а едва ли има някаква разлика в управлението в сравнение с колите с предно предаване! Единствено ако живееш на някой стръмен склон и трябва всеки ден да теглиш каравана по нагорнището е оправдано да си вземеш кола 4x4, но не и за ежедневно ползване! Като са толкова важни да го правят 4x4 да го сравняват с джиповете, а не с спортните хечбеци! Renault Megane is the best!
  • #115
    7 rate up comment 1 rate down comment
    The Stig ( преди 15 години )
    Гледам тука над 100 коментара, за една простотия. Кой по-добър ? И всеки се пени и защитава фаворита си. Е не разбирате ли че хората които харесват Golf не могат да бъдат обедени че е ***, както и хората които харесват RS че модела не става. Всичко е въпрос на вкус и всеки има право на избор. Защо трябва да се изписват романи за една простотия ? Аз пък ще кажа че най-много ми допада Megane но в жълт цвят с черните джанти. Айде почвайте да ме плюете....
  • #114
    4 rate up comment 1 rate down comment
    sss1 ( преди 15 години )
    AZ KOLKOTO TESTA NA AUTO MOTOR UND SPORT,SE GOLF BIE,IMA6E 1 MEJDU NEGO I FORD FOCUS I ASTRA I 3TE S DIZEL I 1 MEJDU GOLF,ASTRA I 308 I PAK GOLF BIE,KWA KONTRA SA AUTO MOTOR UND SPORT?
  • #113
    3 rate up comment 1 rate down comment
    EmoXide ( преди 15 години )
    Ти нещо си луд.
  • #112
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Д.Добрев ( преди 15 години )
    Не ме разбрахте,нямам нищо против голф 5,Фолксваген толкова си могат.Лошото е,че издания като Autobild имат подвеждаща функция.Създават някакъв идиличен образ на модела голф и успяват с повтаряне да ти втълпят,че е точно така.Когато обаче се сблъскаш с действителността,истината те удря като бърз влак.Няма нищо общо с написаното.Една посредствена колица,която дори не е удобна.И това не е просто подвеждане,това е лъжа.Прави са Auto$Motor Sport да им прави контра тестове.За това ставаше въпрос.
  • #111
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Шефа на Аутомедия ( преди 15 години )
    Ей *** не са научихте да пишете на български (кирилица)! Да ва *** в простите парчета нестига, че пишете на ЛАТИНИЦА ами и с главни букви! Да ви изсъхнат мадурите! Няма какво да правите по цял ден на лафче в сайта! Сигурно 90% от вас още са под 18 ама иначе го давате големи експерти!