
Новаторският турбодвигател е с работен обем 0.9 литра и два цилиндъра и разполага с технологията на Fiat Multiair. Тя контролира всмукателните клапани в зависимост от нужната мощност на автомобила в дадения момент.
От Fiat казват, че новият двигател предлага същата мощност и динамика като по-голям атмосферен двигател с четири цилиндъра, вредните емисии и потреблението на гориво обаче, са значително по-малки. Като допълнение към по-ниския разход, двигателят с два цилиндъра е с 20% по-лек и има доста по-компактни размери в сравнение с 4 цилиндровия си събрат при една и съща мощност.

„Това е максимален израз на концепцията за намаляване на размера и разхода (downsizing). Новият двигател предлага по-нисък разход на гориво и вредни емисии без да дава отражение на мощността и динамиката”, заяви Маркионе. Новият бензинов турбодвигател с два цилиндъра ще има два варианта на мощност – 80 и 105 к.с.
Наред с него от Fiat ще предложат и атмосферна версия с мощност 65 к.с., също комбинирана със системата Multiair. На по-късен етап от фирмата ще предложат и CNG (компресиран природен газ) версия на този двигател. Очаква се новият двигател с два цилиндъра да бъде предлаган скоро в Европа освен с Fiat 500, също с Panda и Punto EVO.


1