IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Fiat пуска серийно бензинов двигател с 2 цилиндъра от 2010

Вчера в Рим шефът на Fiat Group, Серджо Маркионе, представи производствения план на групата за 2010 и 2011 година.

Fiat пуска серийно бензинов двигател с 2 цилиндъра от 2010
Една от най-интересните новини е, че през следващата година ще видим много очаквания нов малък бензинов двигател на групата. Той ще има своята премиера при малкия Fiat 500.

Новаторският турбодвигател е с работен обем 0.9 литра и два цилиндъра и разполага с технологията на Fiat Multiair. Тя контролира всмукателните клапани в зависимост от нужната мощност на автомобила в дадения момент.
От Fiat казват, че новият двигател предлага същата мощност и динамика като по-голям атмосферен двигател с четири цилиндъра, вредните емисии и потреблението на гориво обаче, са значително по-малки. Като допълнение към по-ниския разход, двигателят с два цилиндъра е с 20% по-лек и има доста по-компактни размери в сравнение с 4 цилиндровия си събрат при една и съща мощност.

„Това е максимален израз на концепцията за намаляване на размера и разхода (downsizing). Новият двигател предлага по-нисък разход на гориво и вредни емисии без да дава отражение на мощността и динамиката”, заяви Маркионе. Новият бензинов турбодвигател с два цилиндъра ще има два варианта на мощност – 80 и 105 к.с.
Наред с него от Fiat ще предложат и атмосферна версия с мощност 65 к.с., също комбинирана със системата Multiair. На по-късен етап от фирмата ще предложат и CNG (компресиран природен газ) версия на този двигател. Очаква се новият двигател с два цилиндъра да бъде предлаган скоро в Европа освен с Fiat 500, също с Panda и Punto EVO.
 
0 от 500
  • #33
    0 rate up comment 1 rate down comment
    GRAWE DIGGER do SDI ( преди 15 години )
    Излових те,защото не се сдържа-ти сиго писал SDI !Трябва да учиш малко психология-ще ти помогте за общуванетои за гнева!Но аз ти прощавам,бъди веселздрав и щастлив!И карай внимателно,карайте всички внимателно,пътят не е даденост,пътя е креативизъм-постоянно се променя:трябва да се очаква:спукана гума ,куче,деца,дупка,пияница,насрещна кола!Айде,че потеглямена екскурзия-ще си пишем след:04.01.2010-живот и здраве!
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    SDI ( преди 15 години )
    сигурно те бъзикат,че си невежа гайда,защото дума GRAWE няма
  • #31
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Сашко-Бургас ( преди 15 години )
    Здрави и Щастливи!ЧАО!
  • #30
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ИСТИНАТА СВЯТА ( преди 15 години )
    Ще ходиме на хижа!На вас-ЩАСТИЕ!И Крепко здраве!!!!!!!!!!
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    сик ( преди 15 години )
    Веселете се и се пазете!Щастие и здраве
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    класика ( преди 15 години )
    До година!!!Бъдете живи и здрави!!!
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    GRAWE DIGGER ( преди 15 години )
    Айде до след празниците!ЧАО!ПАЗЕТЕ СЕ!БЪДЕТЕ ЗДРАВИ!
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    GRAWE DIGGER ( преди 15 години )
    Да прав си за Тойота.
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Една бърза справчица в Нет-а показа че през последното десетилетие най-много проблеме с нови коли които трябва да се върнат в сервиз за отстраняване на праблема имат Ауди 5 пъти. Следвани от Рено 4 ,Ситроен 4 , Мерцедес 3 , Фолсваген 3 , БМВ 2 . Незнам дали е умесно да вкарвам японски производител в изброените , но понеже GRAWE DIGGER е писал и Тойота тя е в класацията 1 с модела Авенсис и за първи път в класацията за това десетилетие Фиат. Излиза че притях това не е традиция както примерно АУДИ
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    GRAWE DIGGER ( преди 15 години )
    Знаете къде работя,та съм жив свидетел.Прав е колегата Анонимен-правят го иМерцедес и БМВ и Тойота....за Ауди дане говорим,пък и Фолксваген....Не привикват колите с дефекти,а тайничко ги поправят докато уж клиентае в сервиза само за обслужване.Оставикъдето се оскъпява(технично)услугата,атова си е доста опасно-като не се викатвсички коли на куп!