IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Fiat пуска серийно бензинов двигател с 2 цилиндъра от 2010

Вчера в Рим шефът на Fiat Group, Серджо Маркионе, представи производствения план на групата за 2010 и 2011 година.

Fiat пуска серийно бензинов двигател с 2 цилиндъра от 2010
Една от най-интересните новини е, че през следващата година ще видим много очаквания нов малък бензинов двигател на групата. Той ще има своята премиера при малкия Fiat 500.

Новаторският турбодвигател е с работен обем 0.9 литра и два цилиндъра и разполага с технологията на Fiat Multiair. Тя контролира всмукателните клапани в зависимост от нужната мощност на автомобила в дадения момент.
От Fiat казват, че новият двигател предлага същата мощност и динамика като по-голям атмосферен двигател с четири цилиндъра, вредните емисии и потреблението на гориво обаче, са значително по-малки. Като допълнение към по-ниския разход, двигателят с два цилиндъра е с 20% по-лек и има доста по-компактни размери в сравнение с 4 цилиндровия си събрат при една и съща мощност.

„Това е максимален израз на концепцията за намаляване на размера и разхода (downsizing). Новият двигател предлага по-нисък разход на гориво и вредни емисии без да дава отражение на мощността и динамиката”, заяви Маркионе. Новият бензинов турбодвигател с два цилиндъра ще има два варианта на мощност – 80 и 105 к.с.
Наред с него от Fiat ще предложат и атмосферна версия с мощност 65 к.с., също комбинирана със системата Multiair. На по-късен етап от фирмата ще предложат и CNG (компресиран природен газ) версия на този двигател. Очаква се новият двигател с два цилиндъра да бъде предлаган скоро в Европа освен с Fiat 500, също с Panda и Punto EVO.
 
0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    TIPO ( преди 15 години )
    И аз им вярвам щом типото което караше жена ми издържа 5 години,значи могат да произвеждат автомобили.Нека не забравяме и какви автомобили се вкарваха, както казва един приятел на последни 100км.
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Grave digger ( преди 15 години )
    Тези от Fiat са абсолютни ***.Какво я представят тази с-*** за клапаните като тяхна!БМВ я имат 5 години преди тях.Пълни скапаняци!
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    GRAWE DIGGER ( преди 15 години )
    Италианците никога не използват до край ползата от своите раззработки.Но винаги нещо измислат ново.Направиха страшна малка колица,защото прилича на стария фиат -като БМВ:мини-мориса.Ще видим и двигателчето.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    vel_co ( преди 15 години )
    Фиат май разбират downsizing-а буквално.То голяма мощност и нисък разход могат да се постигнат и с едноцилиндров мотор с походящо турбо,но каква е цената? Вибрациите започват от 4 цилиндъра надолу,а при 2 и 1 са непреодолими.Досега няма гладкоработещ мотор дори с 3 цилиндъра,да не говорим за 2. Ако тази Multiair система премахне вибрациите на 2-цилиндровия мотор - признавам ги за майстори.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Е стига злобяхте де. Всяка компания се напъва и напредва както може, респ. заслужава уважение.Иначе ще е голям майтап:"Колата ми работи на 2 цилндъра""Ми за закарай я на ремонт""Не бре, тя толкова си има"Иначе, наистина му е майката смаляване на работния обем явно. Това е доста крайно де, но ако върши работа, защо не?!
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Абе тези съм ги признал че творят само неуки фенове на немските коли не искат да си го признаят по понятни причини. Евала на Фиат с първия комън рейл дизел и последващи доработки 2-ро и 3-то поколение. Докато немците се *** с тъпата и скъпа технология дюза-помпа и срам не срам и те с комър рейл далечни години след Фиат и останалите които обособиха технологията. Сега пуснаха революционото решение Мултиеър и Вагините се чудят как да го изменят лекичко и да го внедрят в техните двигатели, крадци
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    chavv ( преди 15 години )
    Технологията си дава обещаните икономии.Проблемът е че някои хора не осъзнават какво значи 10% икономия на двигателя.Това не значи че автоматично получаваш икономия в трансмисията, съпротивлението на въздуха и кво-ли-още-не10% в двигателя ще дадат 2-3% краен
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    FIAT се бият в гърдите дори повече от VAG, макар ти да не го осъзнаваш. Дори новата им технология Multiair учавства в конкурса " Зелен волан". Това ако не е биене в гърдите, здраве му кажи. Проблемът обаче е, че тая технология засега не дава обещаните икономии на гориво. Иначе браво от мен за напъните от страна на FIAT.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 15 години )
    Пич, мотори всякакви, Двуцилиндрови Трабанти също. Казвам само, че това решение е много старо. Срязваш един мотор на две и готово. Така е и при трицилиндровите мотори. Изразих учудването си, защо чак сега се появяват двуцилиндрови двигатели при големите компании. Това не омаловажава решението на руснаците да произвеждат 50 000 двуцилиндрови Оки годишно, запълвайки капацитета на заводите си. Прав си за двуцилиндровата 650 кубикова Панда, но къде е сега?
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    каква ока бе, колега?! италианците имат двуцилиндрови мотори от 100 години...можеш и ти да си купиш на старо двуцилиндрова пандичка...никак не са лоши.