IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Fiat пуска серийно бензинов двигател с 2 цилиндъра от 2010

Вчера в Рим шефът на Fiat Group, Серджо Маркионе, представи производствения план на групата за 2010 и 2011 година.

Fiat пуска серийно бензинов двигател с 2 цилиндъра от 2010
Една от най-интересните новини е, че през следващата година ще видим много очаквания нов малък бензинов двигател на групата. Той ще има своята премиера при малкия Fiat 500.

Новаторският турбодвигател е с работен обем 0.9 литра и два цилиндъра и разполага с технологията на Fiat Multiair. Тя контролира всмукателните клапани в зависимост от нужната мощност на автомобила в дадения момент.
От Fiat казват, че новият двигател предлага същата мощност и динамика като по-голям атмосферен двигател с четири цилиндъра, вредните емисии и потреблението на гориво обаче, са значително по-малки. Като допълнение към по-ниския разход, двигателят с два цилиндъра е с 20% по-лек и има доста по-компактни размери в сравнение с 4 цилиндровия си събрат при една и съща мощност.

„Това е максимален израз на концепцията за намаляване на размера и разхода (downsizing). Новият двигател предлага по-нисък разход на гориво и вредни емисии без да дава отражение на мощността и динамиката”, заяви Маркионе. Новият бензинов турбодвигател с два цилиндъра ще има два варианта на мощност – 80 и 105 к.с.
Наред с него от Fiat ще предложат и атмосферна версия с мощност 65 к.с., също комбинирана със системата Multiair. На по-късен етап от фирмата ще предложат и CNG (компресиран природен газ) версия на този двигател. Очаква се новият двигател с два цилиндъра да бъде предлаган скоро в Европа освен с Fiat 500, също с Panda и Punto EVO.
 
0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ФиЯЯЯЯта изтегля коли. Хубу. всички изтеглят. Това е добре, че признават грешките си. Лошо е, когато открият грешките, а ги запазят тайна. Случва се така, че при редовното сервизно обслужване, тайно се оправя проблема, за да не стига до медиите. Затова и не пускат никой във фирмените сервизи. Не говоря само за БГ. Днес е хубав ден. Шумахер се завръща за 3 години. Какво по-хубаво от това? Може би нова кола? Оооо Yes!!!!
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Мото Пфое му е майката.
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ами регистрирай се ве пи4 и пиши с 4ервен ник! Така поне ще знаем, че си ти xD Споко, открихме разликата. Вместо W e V.
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    LoL
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Фият в момента изтегля 500 000 коли поради технически проблеми.А самите Италианци на първо място купуват Ситроен.Защото си познават качеството на колите.Карал сам 4 различни модели до чисто нови Пунто и Панда--невероятни бараки без никаква стабилност,а дизела(Пунтото) беше най тапата кола която сам карал.Та ако изкате проблеми си купете Фият ,може и с 1 цилиндър.
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    GRAWE DIGGER ( преди 15 години )
    Господа някоя божия ИЗДЪНКА е писал отмое име,аз съм GRAWE DIGGER,а заешката душичка е написала:"Grave digger",малко съм груб,но ме учуди постъпката на "ЛИЧНОСТНИЯ"-"ТРУП"!
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Badi ( преди 15 години )
    V bade6teto kolite 6te se dvijat na tok moje da ima edno microbenzinovo motor4e kato tva kato zakasa6 da moje6 da predviji6 to el stanciqta
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Всъщност, данните на Фиат за разхода са доста ниски, така че не си прав за това, което казваш. Напимер Алфа Ромео МиТо 1.4TB16V 135 PS има разход 5,6 l/100km EU-Mix. Реално се получава тестови разход 7,5 l/100 km. Данните са от Ауто Билд. Ако наистина бе така както казваш, то от FIAT нямаше да дават толкова ниски данни. Това показва, че все пак икономия има, но при тест на стенд. В реалността всичко е различно. За сравнение Голф 6 със 160 к.с. дава същия реален разход, но на хартия е 6,3 л/100
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Tanatos ( преди 15 години )
    и аз знам,че BMW имат вече такава,абсолютно същата,но името е различно.Колкото и Common rail измислиха FIAT,толккова и това
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Май не си наясно за каква система става въпрос. При Мултиеър клапаните се управляват електрохидравлично, което ще рече, че всеки може да работи сам за себе си. Друг е въпросът каква е печалбата от цялата работа и дали не е по-изгодно да се управляват всички клапани едновременно, както при други марки. Всички фирми работят по тая система, но Фиат я пуснаха първи.