IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.

Първото впечатление е, че колата прилича много на по-малките си „роднини” и най-вече на A4.

Audi представи новото поколение на своя флагман А8.
Стратегията на фирмата от Инголщат е „one-style fits all" (един стил за всички). Веднага трябва да кажем, че това въобще не е попречило на новия А8 да бъде изключително елегантен, луксозен и префинен.

Просто от новата „осмица” се очакваше да представи по-революционен дизайн, докато от Audi отново са заложили на консервативна еволюция, което обаче винаги досега им е носило успех.

От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например.
Ако външният вид на А8 е в стила на А4, то интериора на лимузината повтаря почти изцяло вида на по-компактния автомобил.

За сметка на това обаче, качеството на материалите и изработката им е повишено още повече. Новият А8 може да бъде характеризиран като автомобил в който максимално е използван алуминий. Дължината на лимузината е 5137 мм, широчината е 1949 мм, а височината - 1460 мм. Разстоянието между осите на автомобила е почти три метра - 2992 мм.

В същото време новият флагман има собствено тегло почти като това на досегашния, въпреки че е с по-големи размери и има по-богато стандартно оборудване. Когато в началото на 2010 започнат продажбите на новото поколение А8 в Европа, колата ще бъде предлагана с два двигателя - 4.2 FSI и 4.2 TDI.

Бензиновият V8 с обем 4.2 литра има максимална мощност 372 к.с. и максимален въртящ момент 445 Nm при 3500 об/мин. Бензиновата версия ускорява от място до 100 км/час за 5.7 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. Средният комбиниран разход на гориво при този модел, според производителите е 9.5 литра на 100 км. Това е с 1.4 литра по-нисък разход в сравнение с досегашния модел.

Дизеловият V8 TDI със същия работен обем от 4.2 литра има максимална мощност от 350 к.с. и впечатляващ максимален въртящ момент от 800 Nm. Дизеловият V8 ускорява по-бързо от бензиновия, като набира 100 км/час за 5.5 секунди. Въпреки че новият дизелов двигател има по-висока мощност с 24 к.с. и по-висок максимален въртящ момент в сравнение с досегашния модел, средният разход на гориво е 7.6 литра или с 1.8 литра по-малко от сегашния модел.

Двата двигателя V8 няма да бъдат единствени с новия А8. На малко по-късен етап автомобилът ще се предлага и с два дизелови двигателя V6. Първият е трилитров TDI с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент 550 Nm. С него А8 ще ускорява до 100 км/час за 6.6 секунди и ще има среден разход на гориво от 6.6 литра на 100 км. Вторият вариант на този двигател ще бъде с мощност 204 к.с. и разход от само 6.0 литра на 100 км., нещо доскоро невъзможно при толкова голям и тежък автомобил.

Всички двигатели предлагани с А8 ще се комбинират с електронно управлявана трансмисия tiptronic с осем скорости. Всички версии без базисния 3.0 TDI модел ще бъдат с предаване на движението към четирите колела (quattro). 


Снимки от премиерата на Audi A8
0 от 500
  • #203
    0 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 16 години )
    Lexus никога няма да може да се мери с трите гранда от Европа.Само един пример,погледни какви коли се карат в Дубай,ОАЕ,Монако и по останалата част от света,където хората обичат най доброто.Няма японски коли,разбери Европа произвежда най хубавите коли,храна,питиета,дрехи,парфюми,мебели...
  • #202
    0 rate up comment 1 rate down comment
    LEXUS ( преди 16 години )
    с ДВЕ ДУМИ -Новото Ауди същото като старото,типично за безидейните германци. Един Lexus LS600h ако застане до тая пръчка,Аудито ще изглежда смешно и старо както винаги е изглеждало.
  • #201
    0 rate up comment 1 rate down comment
    LEXUS ( преди 16 години )
    "От друга страна не може да не се отбележи, че дизайнерите на Audi са успели да постигнат забележителен коефициент на аеродинамичност - 0.26. Той е същият като при компактната Toyota Prius например. " Очевадно е,че всички догонват Тойота с години закъснение.
  • #200
    1 rate up comment 0 rate down comment
    А8 ( преди 16 години )
    красота и сила - новото А8 !!!!
  • #199
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 16 години )
    Абе лимузина си е от всякъде 5 метрова луксозна лимузина... Че то коя лимузина е с някъв революционон дизайн ?
  • #198
    0 rate up comment 0 rate down comment
    EmoXide ( преди 16 години )
    Относно новота А8, няма какво да кажа освен това, че отново ще е основният силен конкурент на BMW7 и поостарялата S-klasse.
  • #197
    0 rate up comment 0 rate down comment
    EmoXide ( преди 16 години )
    до anti-romНе знам какъв ти е психичния проблем, няма и да се опитвам да го анализирам, не съм ти личен психолог, но мога да те уверя, че си в голяма заблуда относно мен.Никога не съм твърдял, че имам нещо различно от скромната ми количка Renault(Nissan) NOTE, камо ли да се снимам с чужди автомобили. Нито съм твърдял, че живея до ДНА.Или имаш проблеми с паметта, или халюцинираш в своите пристъпи на неовладяна депресия и хистерия.Чао и дано Бог се смили над душата ти...
  • #196
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    от всякъде е крадено от KIA Candenza
  • #195
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Vaiiiii basi i groznata zadnica ,4e tq na A4 e 100 pati po hubava
  • #194
    0 rate up comment 0 rate down comment
    A U D I R8 ( преди 16 години )
    Прилича ми на стика с който ще ти разбия кухата лейка!