IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Във Ferrari обмислят да въведат турбодвигатели

Ferrari най-вероятно ще използва и турбина при бъдещите си двигатели, но все още този въпрос се обсъжда във фирмата.

Във Ferrari обмислят да въведат турбодвигатели
Шефът на разработката на нови двигатели във Ferrari Жан Жак Хис (Jean-Jacques His) казва, че най-големият проблем който трябва да решат преди да въведат турбото е така наречения „турбо лаг”.

„Най-вероятно ще приложим турбината, но преди това трябва да решим проблема с това забавяне, което не може да бъде присъщо на нашите динамични модели”, казва Хис. Каквото и да е забавяне на пренасянето на движещия момент е неприемливо за един двигател на Ferrari, обяснява той.
Малко вероятно е от Ferrari да използват технологията Multiair на Fiat Group с променлива геометрия на турбината. Хис заяви, че във Ferrari са се опитвали да приложат тази система при V8 на F430, но не са постигнали желаната мощност.
„Главното предимство на системата Multiair се чувства при максималния въртящ момент, но е много трудно да запазим това предимство при високи обороти”, казва Хис.
Той обаче уточни, че трансмисията на Ferrari с два съединителя, която сега се предлага само при двигателите V8 на фирмата, вече е пригодена и за моделите с двигател V12, като може да работи и при 10 000 об/мин на двигателя.  
0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 16 години )
    Abe ANONIMEN malymniko za kva turbo dupka mi govori6 ti znae6 li kvo e tva 4e 2te tyrbini go nqmali ? MAlymnik turbo dypkata e za6toto vuzdyha 1vo otiva v intercoolera da se ohladi i sled tova stiga do dvigatela *** kato ima6 2 tyrbini ne minava prez intercoolera li ? qko prost si zemi si trai , kato si zle pone si mul4i
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 16 години )
    От друга страна може би трябва да ползват по-ниско налягане,за да не става мощността неразумна при 8-9 хил.оборота.Мисля,че ще се справят добре,както винаги.Пък и както напомни едно от предните мнения Ферари са правили вече турбо машини.И то не какви да е.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 16 години )
    Никой не може да подмине компресорите при общата вълна на намаляване на работните обеми.Компресорният двигател е много по-съвършен от всяка гледна точка,позволява всякакви настройки и има почти безгранични възможности.Само трябва да се намери подходящият издържлив материал. Характерно за Ферари е удоволствието от високите обороти.За целта мисля,че трябва да ползват многостепенни компресори(или комбинация от механичен и турбо)за плавна мощностна характеристика(така ще избегнат и турбо-лага).
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Hau ( преди 16 години )
    Анонимен, като си такъв разбирач предполагам работиш за някой велик автомобилен концерн и сега обиждаш наляво и надясно кой какъв бил.ОоО извинявай или си просто един драскач прочел 1-2 статийки и сега ругаеш този и онзи, а просто хората изразяват мнение.Предполагам че казвайки на някой че е *** си взел, като пример себе си. Всеки има право на мнение, това че то не съвпада ствоето не значи че хората са глупави, а и дори да не са прави има и по приятен начин да им го кажеш.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    amatior ( преди 16 години )
    kak prez 2009god shte slagat neshto mexani4no na takiva samoleti?
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Ама то тука 90% са мега ***. В съседната статия за безпилотно Ауди ,някакъв *** обяснява ,че това била поредната глупост ,но кой му трябвало такава кола,разваляла удоволствието от шофирането. Тя тъпата му глава изобщо не вързва ,че ако ти се кара изключваш автопилота. Тука други *** не разбрали решението с двойното тубро и тръгнали за Saab да дрънкат някакви тъпотии.Въобще се чудя как може толкова неадекватни хора да съществуват и то в такъв огромен процент, че и публикуват малоумието си
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    187 ( преди 16 години )
    ако турбо дупката им е проблема да слагат механичен компресор.кво се правят на ощипани моми?
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Никой нве е обяснявал ,че БМВ и Ауди първи са ги измислили, просто написах ,че това е едно от решенията за турбо-дупката. Но както си личи от турските ви йероглифи, на фесовете им е трудно да четат българския и да го разберат. Бай-*** пък направо да види кой е писал ,че Сааб не са първи, и въобще каква връзка имат СААБ? Те горките от години движат на ръба на фалита иопреелено и тройно турбо не би ги спасило.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 16 години )
    AXAXA kolko biseri sa izpisani 1.8 turbo v formula 1 :D ni6to 4e pravilata za sega zabranqvat turbo :D AUDI i BMW ot dosta po skoro ot drygite marki slagat turbo :) a ina4e ferrari i predi e imalo dvigatel s turbo F40 :)
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ba4ati ( преди 16 години )
    vzemete im pi6ete napravo na Ferrari 4e te nemogat da vzemat re6enie bez vas 6toto da ne da vi razo4arovat :D