IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Във Ferrari обмислят да въведат турбодвигатели

Ferrari най-вероятно ще използва и турбина при бъдещите си двигатели, но все още този въпрос се обсъжда във фирмата.

Във Ferrari обмислят да въведат турбодвигатели
Шефът на разработката на нови двигатели във Ferrari Жан Жак Хис (Jean-Jacques His) казва, че най-големият проблем който трябва да решат преди да въведат турбото е така наречения „турбо лаг”.

„Най-вероятно ще приложим турбината, но преди това трябва да решим проблема с това забавяне, което не може да бъде присъщо на нашите динамични модели”, казва Хис. Каквото и да е забавяне на пренасянето на движещия момент е неприемливо за един двигател на Ferrari, обяснява той.
Малко вероятно е от Ferrari да използват технологията Multiair на Fiat Group с променлива геометрия на турбината. Хис заяви, че във Ferrari са се опитвали да приложат тази система при V8 на F430, но не са постигнали желаната мощност.
„Главното предимство на системата Multiair се чувства при максималния въртящ момент, но е много трудно да запазим това предимство при високи обороти”, казва Хис.
Той обаче уточни, че трансмисията на Ferrari с два съединителя, която сега се предлага само при двигателите V8 на фирмата, вече е пригодена и за моделите с двигател V12, като може да работи и при 10 000 об/мин на двигателя.  
0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 16 години )
    Ako iska6 izob6to ne6to da nay4i6 pone pi6i konkretni ne6ta ,a ne se pravi na profan v neta .Kato si takuv profan ae kaji mi za6to taka e napraven dvigatela na lancia Triflux-a ? A da te vidime injenere razgadai za6to e takuv (ako izob6to si go 4yval).
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 16 години )
    hahahaha ne6to sprq da govori6 za inertnost a ? zdyha se . a ako iska6 i na angl 6e ti go namera qvno sam nemoje6 . kaji kakuv dvigatel my e po dobro kpdto s turbo da ti kaja taka li e ako 4ete6 vnimatelno kakvo sum pisal 6te razbere6 4e tova e taka , no qvno ne si razbral koga !
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IIHII ( преди 16 години )
    az literaturata nwe q 4eta iz neta....i govoreh dali znae6 koga se slaga intercoler :) ne go li pro4ete? 5 stranici s formuli za "koga se slaga kompresor" nqma ima formuli da iz4iski6 kakva razmernost da e :}} ina4e k.p.d.-to na dvg s turbo e po-dobur ot tozi s kompresor no ti znae6 za6o nali
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 16 години )
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3557Zapovqdai glypako tam ima to4no opredelenie na intercooler i to4no tam 6te vidi6 i opredelenie na turbo laga (vzeto e ot BMW foruma tam e originalnoto mnenie.). Aide za po napred 1vo 4etete posle pi6ete,decko e da si gubime vremeto v malumni obqsnenie i ybidi!
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 16 години )
    ne e vuprosa dali 6te vurvi s kompresor a dali 6te e po dobro kpd-to s kompresor ili turbo i suotvetno varianta za po malkite dvigateli e turbo kakto pisah po doly. Ako iska6 da se obrazova6 prosto potursi ako i tova ne ti e trydno 4e gledam si malko posredstven
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 16 години )
    Hahaha moito mom4e ima dostatu4no literatura v neta vi6 to4no za6to se poly4ava turbo laga ... posle mi govori dali az znam (ili pone napi6i za kakva inertnost govori6 .). I kazah za po malkite dvigateli tui kato tam mo6nosta koqto poly4ava6 otgore e nezadovolitelna . Ako o4akva6 da ti izpi6a 5 stranici s formuli koito seki moje da nemeri i da vidi za6to i koga ne se slaga kompresor jestoko se luje6. A tova ,4e zima pove4e mo6nost mojebi i decata go znaqt ina4e nqma6e da se slaga nikude turbo .
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 16 години )
    Каквото и да направят, ще бъдем емоционално зад тази фирма дълго време ...надявам се !!!
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IIHII ( преди 16 години )
    :D zabaven si ti za inertnost 4uval li si ? s ni6to ne ti e vinoven intercolera ... ti vuoob6te znae6 li koga i za kakvo se slaga i po tvoqta logika primerno 230kompresor trqbva edvam da se vla4i :D qko produljavai da misli6
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 16 години )
    Nemogat da slojat vmesto turbo , kompresor 6toto toi vzima pove4ko kone ot dvigatela i kato cqlo na po malkite dvigateli ne e oda4en variant . Ina4e est e po dobur ot turboto za6toto ne e nyjno da se ohlajda vuzdyha. (za sravnenie ako ste se vozili v edna kola s pysnat i s izklu4en klimatik - razlikata idva ot kompresora samo4e na klimatika :D , ne6to podobno iziskva i drygiq kompresor za da zapo4na izob6to da nagnetqva nqkakuv vuzdyh )
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 16 години )
    струва ми се че при тази система , която изглежда доста логична ,(търбина + компресор) явно има някакъв съществен недостатък ,който се проявяа при гранични режими на работа. в нормална експлоатация на обикновен автомобил явно е простимо , но за изискванията на клиентите на супер автомобилите от най висок клас не е... едва ли от ферари ще искат а откриваттоплата вода , ако някой ве4е го е направил успешно.