Според информацията от Бирман, бъдещият BMW M5 ще бъде с бензинов турбодвигател с 8 цилиндъра и максимален въртящ момент 678 Nm, който ще бъде достъпен още от 1500 об/мин. Отделяните вредни емисии от СО2 ще бъдат намалени в сравнение със сегашния модел с 20% - от 344 на 275 г/км.

Двигателят ще бъде с обем 4.4 литра, би-турбо, разработен на базата на този, който сега се монтира и на BMW X5 M и X6 M. Максималната му мощност при Х5 М и Х6 М е 555 к.с. При BMW M5 ще бъде комбиниран с роботизираната трансмисия със седем степени и два съединителя.
Бирман обаче не съобщава конкретни характеристики на този двигател, нито неговите динамични характеристики при М5.
Мениджърът от BMW M GmbH пояснява, че първите прототипи от седана BMW M5, който носи вътрешен фирмен код F10M, са вече готови и сега преминават през тестове свързани с промените в предната част на каросерията и охлаждането на двигателя.
„Автомобилът се намира още в начален стадии на своето създаване. Сега работим върху неговата надеждност и охлаждането на двигателя”, казва Бирман.
Очаква се М5 от ново поколение да има по-агресивен външен вид, карбонов покрив и капак на багажника, както и някои други карбонови панели по каросерията. Колата ще има съвършено ново електроусилване на кормилната система, активни аеродинамични елементи по каросерията и специална система за стабилизация.
Колата ще бъде стандартно със системата за регенериране на кинетичната енергия използвана при спиране и превръщането й в електрическа енергия, складирана в акумулатора. Тази система е аналогична на използваната сега от болидите на F1 KERS. Чрез нея е възможно за кратко време да се повиши мощността на двигателя с 80-85 к.с. за сметка на включване на електромотора захранван от комплект специални акумулатори, които ще се зареждат при всяко използване на спирачките.


0