IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нови подробности за бъдещото поколение BMW M5

Шефът на отдела за нови разработки на подразделение „М” на BMW, Алберт Бирман, разкри подробности за новото поколение на BMW M5.

Нови подробности за бъдещото поколение BMW M5
Това става в интервю дадено за британското списание Autocar, като Бирман обяснява, че автомобилът ще има световна премиера през 2011 г. във Франкфурт.

Според информацията от Бирман, бъдещият BMW M5 ще бъде с бензинов турбодвигател с 8 цилиндъра и максимален въртящ момент 678 Nm, който ще бъде достъпен още от 1500 об/мин. Отделяните вредни емисии от СО2 ще бъдат намалени в сравнение със сегашния модел с 20% - от 344 на 275 г/км.

Двигателят ще бъде с обем 4.4 литра, би-турбо, разработен на базата на този, който сега се монтира и на BMW X5 M и X6 M. Максималната му мощност при Х5 М и Х6 М е 555 к.с. При BMW M5 ще бъде комбиниран с роботизираната трансмисия със седем степени и два съединителя.
Бирман обаче не съобщава конкретни характеристики на този двигател, нито неговите динамични характеристики при М5.
Мениджърът от BMW M GmbH пояснява, че първите прототипи от седана BMW M5, който носи вътрешен фирмен код F10M, са вече готови и сега преминават през тестове свързани с промените в предната част на каросерията и охлаждането на двигателя.
„Автомобилът се намира още в начален стадии на своето създаване. Сега работим върху неговата надеждност и охлаждането на двигателя”, казва Бирман.
Очаква се М5 от ново поколение да има по-агресивен външен вид, карбонов покрив и капак на багажника, както и някои други карбонови панели по каросерията. Колата ще има съвършено ново електроусилване на кормилната система, активни аеродинамични елементи по каросерията и специална система за стабилизация.
Колата ще бъде стандартно със системата за регенериране на кинетичната енергия използвана при спиране и превръщането й в електрическа енергия, складирана в акумулатора. Тази система е аналогична на използваната сега от болидите на F1 KERS. Чрез нея е възможно за кратко време да се повиши мощността на двигателя с 80-85 к.с. за сметка на включване на електромотора захранван от комплект специални акумулатори, които ще се зареждат при всяко използване на спирачките.  
0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ме ( преди 16 години )
    кога ли ще ми се отдаде да карам и аз такава кола... имам tdi сега и е много приятна като включи турбината от 2к оборота, а това битурбо и от 1.5к ще е удоволствие и за каране и за слушане
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Bob ( преди 16 години )
    Харесва ми насоката с двигателите, пък и ``аналогична на използваната сега от болидите на F1 KERS`` ще има. БМВ затвърждават впечатлението на водещ пройзводител при двигателите. Надявам се само дизайна и интериора да се променят от това, което е в момента 5-та серия. Все пак имат 1-2 години.
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Gigo ( преди 16 години )
    Хайде драги ученици вече трябва да се свършили даскалото и ви очаквам да оплюете този автомобил... M5 Number One