
Това е един от първите автомобили (1974), от този клас, чиито двигател е монтиран отпред, при това напречно и предаващ движението към предните колела. Конкурентите от Opel Kadett въвеждат тази конфигурация чак през 1979 година, а от Ford Escort правят същото през 1980.
На платформата обозначена кодово от фирмата като A1, освен Golf се произвеждат и първите две поколения на Sciroccо (1974-92) и Caddy (1980-95).

Каросерията е дело на Джорджето Джуджаро от ItalDesign, като за тези години се превърна в класика в модерния дизайн. За това говори и фактът, че произвеждания до края на миналия месец в Южноафриканската република CitiGolf не се отклоняваше от нейните основни линии.
През годините на базата на този модел бяха създадени десетки версии, които и до днес имат собствен живот и история. GTI през 1976, Jetta през 1979, Golf Cabriolet през 1990.... Продажбите на първото поколение на Golf спряха в Европа през 1984, но първото поколение на кабриото беше произвеждано до 1993.

Производството в Южноафриканската република обаче продължи 25 години след спиране на производството в Европа. За 25 години там са произведени 377 484 броя от Golf I. Решението за спиране на производството е взето поради икономически причини. През миналата 2008 година са били продадени 26 800 CitiGolf, докато през първите 6 месеца на тази година закупените коли от този модел са едва 1690.

Сега в завода в африканската страна очакват нова производствена програма. От пролетта на идната година ще започне производството на нов модел, който ще замени CitiGolf.
За довиждане от завода пуснаха последната серия от 1000 автомобила Golf I, всеки от които ще има специален сериен номер, гравиран на таблото.


0