IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen Golf I – край на производството след 35 години

Автомобилът за който днес често се казва, че е първият модерен компактен хечбек, след 35 годишно производство се отправя в заслужена пенсия.

Volkswagen Golf I – край на производството след 35 години
Приключи производството на CitiGolf, последната версия на този модел. която се правеше в Южноафриканската република. Историята на първата генерация на Volkswagen Golf е колкото дълга, толкова и богата.

Това е един от първите автомобили (1974), от този клас, чиито двигател е монтиран отпред, при това напречно и предаващ движението към предните колела. Конкурентите от Opel Kadett въвеждат тази конфигурация чак през 1979 година, а от Ford Escort правят същото през 1980.
На платформата обозначена кодово от фирмата като A1, освен Golf се произвеждат и първите две поколения на Sciroccо (1974-92) и Caddy (1980-95).

Каросерията е дело на Джорджето Джуджаро от ItalDesign, като за тези години се превърна в класика в модерния дизайн. За това говори и фактът, че произвеждания до края на миналия месец в Южноафриканската република CitiGolf не се отклоняваше от нейните основни линии.
През годините на базата на този модел бяха създадени десетки версии, които и до днес имат собствен живот и история. GTI през 1976, Jetta през 1979, Golf Cabriolet през 1990.... Продажбите на първото поколение на Golf спряха в Европа през 1984, но първото поколение на кабриото беше произвеждано до 1993.

Производството в Южноафриканската република обаче продължи 25 години след спиране на производството в Европа. За 25 години там са произведени 377 484 броя от Golf I. Решението за спиране на производството е взето поради икономически причини. През миналата 2008 година са били продадени 26 800 CitiGolf, докато през първите 6 месеца на тази година закупените коли от този модел са едва 1690.

Сега в завода в африканската страна очакват нова производствена програма. От пролетта на идната година ще започне производството на нов модел, който ще замени CitiGolf.
За довиждане от завода пуснаха последната серия от 1000 автомобила Golf I, всеки от които ще има специален сериен номер, гравиран на таблото.
0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Емо ( преди 16 години )
    Волвото беше на 40... Но май чичо ми му беше връстник!
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Емо ( преди 16 години )
    Автомобилните производители са се усетили, че няма никакъв смисъл да се правят автомобилите да издържат повече от 15-20 години, като това време непрекъснато намалява (сега най-вероятно е 7-10 години)! Това е пазарната политика! Редовната смяна на автомобилите води до значително по-добър оборот! В една бяла държава, не е проблем да се сменят автомобилите на всеки 3-5 години, но в по-голямата си част, БГ не е бяла държава!
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Емо ( преди 16 години )
    Най-здравите произвеждани някога автомобили се правят през 60-те и 70-те. Има модели на Мерцедес, проектирани, така че да могат да изкарат по 20-30 години безпроблемно, ако не се претоварват с каране (20к - 30к годишно). Чичо ми имаше подобно Волво преди 15-тина години.. Беше на 40, а проблемите му бяха консумативи! Като го подари на един негов роднина и си купи сравнително по-нов автомобил и като стана на 12 г. започна да го води по сервизите, съжали!
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Серго ( преди 16 години )
    RS1600Не съм съгласен с теб. Не вярвам че има коли който след 14 години ще се държат като сегашните 14 годишни bmw или mercedes Но според мен си има и логична причина. Преди време нямаше ограничения, нямаше хиляди правила за вредни емисии, рециклиране и т.н. Сега вече искат малък разход, малки вредни емисии и какво ли още не. За да постигнат това започват да се правят компромиси и да се ползват по-леки и уж по здрави материали. Щом има компромиси значи нещо няма да е читаво.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 16 години )
    Господа, не сте коректни в тия спорове.Това, че новите коли се трошали и вече не ги правят като в доброто старо време са легенди.В механично отношение сега са в пъти ппо-издръжливи и надеждни колите. На 200 0000 км. съвременен автомобил при добреа поддръжка се държи почти като нов. На времето, на 100 000 км. вече бяха грохнали кошници.Сега прави проблеми електрониката и дреболии, а на времето двигатели, скорости и окачване.За безопасност, комфорт и поведение няма какво да говорим...
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Въобще не става въпрос за подобни автомобили.. Говорим за нещо до 20 хил евро..
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Рич гей, прочете ли ми поста, преди да обиждаш?? Явно си го прочел, но защо отказа да го осмислиш?? От това че съм направил сравнение между нов голф 1 и 5-6 годишна кола втора ръка, как разбра че не мога да си позволя по скъп автомобил??? Само това ми е интересно!Или просто те засегнах с "новите голфове", да не си от тях????
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    dr.J.Co ( преди 16 години )
    Прав си приятелю,ама в бг има доста псевдо измислени дупенца които се праскат на гъзари взимат коли за по 100 000 евро и нагоре и после ела виж...лизинговите къши са пълни с коли които не се изплащат щото отворкото останал без пари!!!
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 16 години )
    Алооо, отворкото!? Според теб защо бях готов да си оставя новата "кола" и да си купя Е36 1998-*** година за 6000 евро? Защото новите коли иса супер, нали ***? Само проблеми създават. Може да са хубави и удобни, някои от тях, но никак не са качествени. А това кой колко пари има - ми то в нашата държава средното ниво е под всякаква критика, така че не съди за хората според средствата им за нови автомобили. Един приятел си призна, че Рено се чупи, ама имат три у тях. Кефят им се, ***!
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    пламен ( преди 16 години )
    ако можех, и сега бих си купил нов GOLF I GTI....много яки бяха...