
Новият двигател е съвременна интерпретация на роторно-вълновия агрегат произведен за първи път през 50-те години на миналия век, на базата на газотурбинен агрегат.
Според ръководителят на екипа от университета в Мичиган, проф. Норберт Мюлер (Norbert Muller), новият двигател може лесно да замени сегашните двигатели с вътрешно горене. Той може да работи без система за охлаждане, без генератор и без трансмисия.
.jpg)
Според Мюлер новият двигател би бил идеален за създаването на суперикономична хибридна система. С нея автомобилът би могъл да изминава с едно зареждане над 800 км.
Заради ниската цена на двигателя, подобен автомобил би бил много по-достъпен от днешните хибридни автомобили, които са сред най-скъпите на пазара.
Вредните емисии от този двигател ще бъдат с 95% по-ниски от тези при автомобилите с обикновен двигател с вътрешно горене.
Очаква се напълно действаща версия на този двигател да бъде монтирана на сериен автомобил до две години.


1