IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Принципно нов двигател

Учени от университета в Мичиган са получили специално финансиране за завършване на тяхната разработка на „вълнов дисков двигател”.

Принципно нов двигател
Този принципно нов агрегат е около пет пъти по-икономичен от обикновения двигател с вътрешно горене. Наред с това вълновият дисков двигател ще струва 30% по-малко и ще бъде с 20% по-лек от стандартния.

Новият двигател е съвременна интерпретация на роторно-вълновия агрегат произведен за първи път през 50-те години на миналия век, на базата на газотурбинен агрегат.
Според ръководителят на екипа от университета в Мичиган, проф. Норберт Мюлер (Norbert Muller), новият двигател може лесно да замени сегашните двигатели с вътрешно горене. Той може да работи без система за охлаждане, без генератор и без трансмисия.

Според Мюлер новият двигател би бил идеален за създаването на суперикономична хибридна система. С нея автомобилът би могъл да изминава с едно зареждане над 800 км.
Заради ниската цена на двигателя, подобен автомобил би бил много по-достъпен от днешните хибридни автомобили, които са сред най-скъпите на пазара.
Вредните емисии от този двигател ще бъдат с 95% по-ниски от тези при автомобилите с обикновен двигател с вътрешно горене.
Очаква се напълно действаща версия на този двигател да бъде монтирана на сериен автомобил до две години.
0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Issuert ( преди 1 година )
    Hum Mol Genet 2012; 21 1145 1154 where can i buy priligy in usa
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Много приказки!Първо го направете!
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Незнайко ( преди 16 години )
    нз точно за какво става въпрос тук но все пак само да спомена че сегашните "модерни" коли израсходват голяма енергия. Пример: БМВ казват че парното на колата израсходва енергия достатъчна за отоплението на 3х250 кв.м. апартамента. Сами си направете сметка колко точно са ефикасни сегашните "модерни" двигатели :) такива разработки като на тези хора са от изключителна нужда особенно сега
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    smoky ( преди 16 години )
    bravo,samo 6te 4akame i 6te vidim o6te 4udesii................................
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 16 години )
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    хайде да видим, удивително как автомобилните мастодонти до сега не са се сетили с тоя двигатек да си направят по рентабилмо производството или целия екип на мичиганския университет и разработката им ще изчезнат завинаги...
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Xtrax ( преди 16 години )
    Uchudvam se na cifrite - 60-80% zagubi v dneshnite dvigateli tova napravo mi zvuchi nelepo, no ne sporq. Ne znam obache zashto umnojavash po 5 ?!?!
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Xtrax ( преди 16 години )
    Ami ako KPD-to mu e na nivo i dostiga segashnite dvigateli po moshtnost - SUPER!!! az bih karal kola s takuv motor ;)
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Бате, едно е КПД, друго е икономичен двигател. Много се бъркаш.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    biz_boy ( преди 16 години )
    Данните в тази статия ми изглеждат силно преувеличени - "пет пъти по-икономичен от обикновения двигател с вътрешно горене". Днешните двигарели имат КПД между 20 % и 40 %. Та като се умножи по 5 нещата отиват в сферата на фантастиката :-)