"Hyundai са страхотни! Те безспорно са заплаха за нас, тъй като колите им са евтини, а качеството им се подобрява", заяви лично главният изпълнителен директор на Honda пред Associated Press.
Шефът на дизайнерския отдел на Nissan - Shiro Nakamura се съгласи със своя колега, като сравни Hyundai с корейската Samsung, която порасна до основен конкурент на японската Sony, благодарение на качествените продукти, които предлага.
"Хюндай е най-голямата заплаха за японските автомобилопроизводители," каза Nakamura. "Те не само разполагат с технология, но и с евтина работна ръка.", допълни той.
Според него, за да останат конкурентноспособни, японските производители трябва да разчитат повече на своите творчески усещания. Това според Nakamura ще накара клиентите да плащат повече за японските автомобили.
Примерът с който Nakamura подкрепи думите си този път, бе кулинарен - "Купувачите трябва да искат да плащат повече, по същия начин, по който предпочитат по-изисканите японски деликатеси (като "Kaiseki" например), въпреки по-високите цени, които държат, спрямо някои корейски ястия". "Ние трябва да предложим еквивалент на "Kaiseki", който да се състезава с корейското меню", добави той.
Hyundai-Kia Automotive Group достигна четвъртото място по продажби в света. Компанията се радва на добри продажби в САЩ и Европа, като в момента от всички японски производители, единствено Toyota държи преднина пред тях.
Christopher Richter, анализатор в Calyon Tokio, заяви, че Hyundai бележи ръст не само на пазара в САЩ, но е силна от години и на ключови пазари, като например Китай и Индия.
Според Richter, Hyundai предлага комбинация от стойност и качество, която купувачите трудно ще игнорират. "В момента Hyundai са това, което японците бяха преди десет годни", заяви той, като сравни днешната инвазия на корейците с първоначалното "нападение" на Honda в САЩ.
Корейците оставиха казаното до тук без коментар.