Най-големият проблем за Toyotа може да се окаже моделния ред на фирмата. В него, според новото висше ръководство на Toyota, сега преобладават неизразителни автомобили с посредствен дизайн, които се купуват главно заради високата им надеждност, а не заради техния стил.
Тук обаче се отчита, че Toyota не би трябвало да върви към радикални промени в дизайна, защото тогава може да отблъсне консервативните си потребители. Става ясно, че новото ръководство на Toyota иска да прибави към ефективността и надеждността на своите модели и нов по-привлекателен стил.
За да потвърдят новата стратегия, от Toyota Motor обявиха, че ще произвеждат нов спортен автомобил, който „ще бъде ценово по-достъпен и ще носи удоволствие от управлението си”. Става дума за съвместната разработка със Subaru.
Новият президент на Toyotа, Akio Toyoda вече обяви, че фирмата се отказва от поставената цел да придобие дял на световните пазари от 15%. „Ще се върнем към корените и ще се съсредоточим към качеството, а няма да гоним количество”, заяви Тойода.
Целта да се постигне дял от 15% на световните пазари до 2010 г. беше поставена през 2002 г. от тогавашния президент на Toyotа, Фуджио Чо. Сега Toyota има капацитета да произвежда по около 10 милиона автомобили годишно. Заради кризата обаче, прогнозите са до края на тази финансова година (до края на март 2010) да бъдат произведени 6.6 милиона автомобили. През миналата финансова година (април 2008 – март 2009), Toyota продаде по света 7.57 милиона автомобили.