IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тест Драйв - Seat Exeo

Екипът ни седна зад волана на новия испански седан.

Тест Драйв - Seat Exeo

Имаме удоволствието да изпитаме новото предложение на испанската марка - Exeo. Нов модел, който бе представен за първи път пред българската публика преди няколко седмици на автомобилното изложение в София.

Лимузината от среден клас на Seat безспорно ни впечатли. Опитахме да намерим детайл, който да не ни хареса или подразни, но след щателно търсене се оказа, че такова нещо няма или поне не си струва да ви занимаваме с него.

Колата е стилна, дори елегантна, купето е просторно, а багажникът – голям. Външността на изпълнението SPORT, с което разполагаме, е спортно ориентирана, но дори 17-инчовите колела и по-ниската стойка на колата не могат да прикрият изисканото й излъчване.

Най-много ни впечатли задницата на колата, която лесно хваща окото. Може би именно това попадение на дизайнерите, създали този модел, е причината, че при извънградското ни каране не ни изпревари почти никой.

Другата възможна причина се крие в задвижващия агрегат, който в този случай е 2.0-литров Common rail дизел, оборудван с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Бяхме убедени, че в Аутотехника са допуснали грешка и всъщност са ни дали за тест драйв Exeo, оборудвано с най-мощния предлаган дизел за този модел(170 к.с.). Грешката се оказа в нас. Колата разполага с двигател, доставящ 140 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм.

Двигателят заслужава адмирации. Не е сред най-тихите, но влезе ли в обороти, буквално ви залепя за седалката. Бързото потегляне не е стихията на този агрегат. Оборудван с него, Seat Exeo ускорява от 0 до 100 км/ч за 9.2 сек, развива максимална скорост от 214 км/ч и изисква средно по 5.5 литра на всеки 100 км пробег.

Леко тромавият старт се забравя веднага, след като превключите на втора предавка и стрелката на оборотомера доближи 2000 об. в мин. Тогава Exeo влиза в стихията си и е способен да впечатли и най-големите песимисти на тема дизел.

Возията е твърда, но сигурна, което най-вероятно се дължи на спортната екипировка на колата. Дори при движение по неравен път, и то с висока скорост, в купето на Exeo остава спокойно и комфортно. За последните две заслуга имат и седалките, с които разполага изпълнението SPORT. Креслата дават перфектна опора и се регулират във всички възможни посоки. Същото важи и за трилъчевия мулти волан, на който са изведени най-необходимите уреди.

И като стана дума за салона на колата, няма как да не споменем, че той е буквално изпипан. Преобладават кръглите форми, които доставят спортно усещане. Централната конзола е изчистена и разполага с удобен и голям дисплей, който може да бъде заменен от навигационна радиосистема.

В Seat явно знаят, че малките камъчета могат да обърнат колата, защото инженерите и дизайнерите, създали Exeo, са наблегнали и на най-малките детайли. Именно те ще ви накарат да забравите, че сте в автомобил от среден клас и ще ви дадат усещане за висок комфорт.

За финал ще споменем, че този модел и изграден на базата на предното поколение на Audi A4. Доказана и изпитана платформа, която компанията използва и за този автомобил.

Новият SEAT Exeo е в продажба от юни 2009 година и се предлага в три версии – Reference, Stylance и Sport, с базова цена от 36 490 лева.
0 от 500
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    азззз ( преди 3 години )
    тук коментарите са като на бавно развиващи се автомобилист
  • #32
    4 rate up comment 0 rate down comment
    stoci ( преди 16 години )
    за 36 бона можеш да си купиш ауди,мерцедес или бмв на по 4/5г,на по 100 хил или повече кмкоето не е много но все пак са си изминати и ти незнаеш как са изминати може и спокойно може и спортно,т.е. да и е взето здравето на тази кола и гаранцията не важи вече,а в този случай даваш парите вземаш чисто нова гаранционна кола,с доказани характеристики и части.
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Bi4eto ( преди 16 години )
    Kak ne namerihte ne6to deto ne vi haresva be... kato durtiq 1.8 T naprimer koito e lamq. Mnogo qsno 4e kolata e prili4na no dale4 ot perfektnosta... aide davaite sledva6tiq draiv
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Xtrax ( преди 16 години )
    ako trqbva da sum chesten i men ne me kefqt SEAT, ne kazvam che sa loshi vse pak sa VAG bi trqbvalo da sa zdravi koli prednaznachenie za srednostatisticheskiq evropec i si vurshat rabotata dobre, no ne sum suglasen che specialno tazi ne e dobra ot vutre - haresva mi A4 B7 otvun i otvutre tova e 1:1 s nego vutre, no sa spestili ot materiali i tova me drazni. Obache istinata e che ste se prodava stot kogato si vutre si mislish che si v chisto novo staro Audi :) i to na niska cena - tova i e koza:)
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    steve ( преди 16 години )
    Ама виие какво очаквате да се открива ТОПЛАТА ВОДА ЛИНали СЕАТ е част от ФОЛКВАГЕН ГРУП където влиза и АУДИТо дизайна е логичен
  • #28
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Опелджия ( преди 16 години )
    Адски разочарован съм от цялата нова гама на Сеат, разгледах моделите на авто изложението и мога спокойно да кажа, че не видях по лош интериор от техния (като изключим лада и компания). Външния вид на новите им модели също не е от най привлекателния ... колко жалко.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    EmoXide ( преди 16 години )
    ЧЕТИ ПРАВИЛНО!По долу съм писал ЧИЧКИ не ***!
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    4x4 ( преди 16 години )
    Ами не сме ***,това явно е твоято занимание.Просто нещо или ни харесва,или не!Не се напъваме на сила да ни хареса,защото видиш ли било от VAG.Браво на този който го е казал най-точно ТЕГАВ дизайн.Това казва всичко.И 30 бона да я направят,като не ме кефи,в левооо...И наистина отзад е точно Фиат Линеа,а предницата с някакви никакви фарове,... изобщо яко са спестили от към дизайнери.Напълно безлична,сори!
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    EmoXide ( преди 16 години )
    ха-ха-ха-ха!Разбирачите се изказаха, да сте завършвали индустриален дизайн или нещо подобно?!?Прекалено консервативно гледате на нещата бре хора. Дизайна си е екстра! Това, че вие не понасяте как Exeo е едно чистокръвно префасонирано купе от А4 се дължи на факта, че сте свикнали да възприемате една геометрицно опростена и правоъгълна муцуна. А сега хоп изведнъж виждате нещо с дръпнати очи в италиански стил.Естествено веднага го заклеймихте, като типични чички сте!!!
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    kiro666 ( преди 16 години )
    все едно гледам А4-просто е с фейс лифт-дори задницата си е като на А4-но както се казва за 36 бона минимална цена дизайна е тегав.Една кола ако ще да е с двигател от Лада-има ли добър вид хората ще я купуват-много биха прежалили динамичните характеристики или икономията на гориво.ФИАТ защо се купува-ами евтин е и изглежда горе долу готино-нищо че по принцип са дървета :)