IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тест Драйв - Seat Exeo

Екипът ни седна зад волана на новия испански седан.

Тест Драйв - Seat Exeo

Имаме удоволствието да изпитаме новото предложение на испанската марка - Exeo. Нов модел, който бе представен за първи път пред българската публика преди няколко седмици на автомобилното изложение в София.

Лимузината от среден клас на Seat безспорно ни впечатли. Опитахме да намерим детайл, който да не ни хареса или подразни, но след щателно търсене се оказа, че такова нещо няма или поне не си струва да ви занимаваме с него.

Колата е стилна, дори елегантна, купето е просторно, а багажникът – голям. Външността на изпълнението SPORT, с което разполагаме, е спортно ориентирана, но дори 17-инчовите колела и по-ниската стойка на колата не могат да прикрият изисканото й излъчване.

Най-много ни впечатли задницата на колата, която лесно хваща окото. Може би именно това попадение на дизайнерите, създали този модел, е причината, че при извънградското ни каране не ни изпревари почти никой.

Другата възможна причина се крие в задвижващия агрегат, който в този случай е 2.0-литров Common rail дизел, оборудван с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Бяхме убедени, че в Аутотехника са допуснали грешка и всъщност са ни дали за тест драйв Exeo, оборудвано с най-мощния предлаган дизел за този модел(170 к.с.). Грешката се оказа в нас. Колата разполага с двигател, доставящ 140 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм.

Двигателят заслужава адмирации. Не е сред най-тихите, но влезе ли в обороти, буквално ви залепя за седалката. Бързото потегляне не е стихията на този агрегат. Оборудван с него, Seat Exeo ускорява от 0 до 100 км/ч за 9.2 сек, развива максимална скорост от 214 км/ч и изисква средно по 5.5 литра на всеки 100 км пробег.

Леко тромавият старт се забравя веднага, след като превключите на втора предавка и стрелката на оборотомера доближи 2000 об. в мин. Тогава Exeo влиза в стихията си и е способен да впечатли и най-големите песимисти на тема дизел.

Возията е твърда, но сигурна, което най-вероятно се дължи на спортната екипировка на колата. Дори при движение по неравен път, и то с висока скорост, в купето на Exeo остава спокойно и комфортно. За последните две заслуга имат и седалките, с които разполага изпълнението SPORT. Креслата дават перфектна опора и се регулират във всички възможни посоки. Същото важи и за трилъчевия мулти волан, на който са изведени най-необходимите уреди.

И като стана дума за салона на колата, няма как да не споменем, че той е буквално изпипан. Преобладават кръглите форми, които доставят спортно усещане. Централната конзола е изчистена и разполага с удобен и голям дисплей, който може да бъде заменен от навигационна радиосистема.

В Seat явно знаят, че малките камъчета могат да обърнат колата, защото инженерите и дизайнерите, създали Exeo, са наблегнали и на най-малките детайли. Именно те ще ви накарат да забравите, че сте в автомобил от среден клас и ще ви дадат усещане за висок комфорт.

За финал ще споменем, че този модел и изграден на базата на предното поколение на Audi A4. Доказана и изпитана платформа, която компанията използва и за този автомобил.

Новият SEAT Exeo е в продажба от юни 2009 година и се предлага в три версии – Reference, Stylance и Sport, с базова цена от 36 490 лева.
0 от 500