IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тест Драйв - Seat Exeo

Екипът ни седна зад волана на новия испански седан.

Тест Драйв - Seat Exeo

Имаме удоволствието да изпитаме новото предложение на испанската марка - Exeo. Нов модел, който бе представен за първи път пред българската публика преди няколко седмици на автомобилното изложение в София.

Лимузината от среден клас на Seat безспорно ни впечатли. Опитахме да намерим детайл, който да не ни хареса или подразни, но след щателно търсене се оказа, че такова нещо няма или поне не си струва да ви занимаваме с него.

Колата е стилна, дори елегантна, купето е просторно, а багажникът – голям. Външността на изпълнението SPORT, с което разполагаме, е спортно ориентирана, но дори 17-инчовите колела и по-ниската стойка на колата не могат да прикрият изисканото й излъчване.

Най-много ни впечатли задницата на колата, която лесно хваща окото. Може би именно това попадение на дизайнерите, създали този модел, е причината, че при извънградското ни каране не ни изпревари почти никой.

Другата възможна причина се крие в задвижващия агрегат, който в този случай е 2.0-литров Common rail дизел, оборудван с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Бяхме убедени, че в Аутотехника са допуснали грешка и всъщност са ни дали за тест драйв Exeo, оборудвано с най-мощния предлаган дизел за този модел(170 к.с.). Грешката се оказа в нас. Колата разполага с двигател, доставящ 140 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм.

Двигателят заслужава адмирации. Не е сред най-тихите, но влезе ли в обороти, буквално ви залепя за седалката. Бързото потегляне не е стихията на този агрегат. Оборудван с него, Seat Exeo ускорява от 0 до 100 км/ч за 9.2 сек, развива максимална скорост от 214 км/ч и изисква средно по 5.5 литра на всеки 100 км пробег.

Леко тромавият старт се забравя веднага, след като превключите на втора предавка и стрелката на оборотомера доближи 2000 об. в мин. Тогава Exeo влиза в стихията си и е способен да впечатли и най-големите песимисти на тема дизел.

Возията е твърда, но сигурна, което най-вероятно се дължи на спортната екипировка на колата. Дори при движение по неравен път, и то с висока скорост, в купето на Exeo остава спокойно и комфортно. За последните две заслуга имат и седалките, с които разполага изпълнението SPORT. Креслата дават перфектна опора и се регулират във всички възможни посоки. Същото важи и за трилъчевия мулти волан, на който са изведени най-необходимите уреди.

И като стана дума за салона на колата, няма как да не споменем, че той е буквално изпипан. Преобладават кръглите форми, които доставят спортно усещане. Централната конзола е изчистена и разполага с удобен и голям дисплей, който може да бъде заменен от навигационна радиосистема.

В Seat явно знаят, че малките камъчета могат да обърнат колата, защото инженерите и дизайнерите, създали Exeo, са наблегнали и на най-малките детайли. Именно те ще ви накарат да забравите, че сте в автомобил от среден клас и ще ви дадат усещане за висок комфорт.

За финал ще споменем, че този модел и изграден на базата на предното поколение на Audi A4. Доказана и изпитана платформа, която компанията използва и за този автомобил.

Новият SEAT Exeo е в продажба от юни 2009 година и се предлага в три версии – Reference, Stylance и Sport, с базова цена от 36 490 лева.
0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    .................... ( преди 16 години )
    aud A4 po Ispanski!!!
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Vantage ( преди 16 години )
    Хей, аутомедия!Излагате Инвестор.По-добре кръстете статията: рекламна брошура на Сеат Ексео.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дарк ( преди 16 години )
    Ето го и А5 на Сеат :D
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    route ( преди 16 години )
    Като им е толкова добра старата платформа,защо са я сменили?Защото не е толкова добра,а това тук е рекламен трик.Само с ниски цени може да тръгнат продажбите на Seat,на които и без друго имиджа им е паднал заради лошото качество и безбройните проблеми.А ниски цени се получават когато нещо старо го представиш за ново.Стар номер,патент на Рено.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    EmoXide ( преди 16 години )
    45Клв. е перфектна цена за старото А4 купено като нов автомобил с добро оборудване и освежен дизайн.Спокойно този седан може да претендира за най-добро предложение в класа си като цена-качество-екстри
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Стига с тия теории на конспирацията.. За 36000лв. Колата е добре. За тия пари не можеш да си купиш нищо добро в този клас най-много Пежо 308. А относно колато отвътре кокпита е 90% А4 и това е очевидно.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Към Аутомедиа ( преди 16 години )
    Не се прави така тест-драйв, много прозира, чсно е че е платено, няма лошо, но не го правете по този начин! Дори Auto Bild всички тестове и представяния са им платени, особенно от VW, но го правят малко по-интелигентно, поучете се!!!Поздарви :)
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IIHII ( преди 16 години )
    Да не предпочитате клонинги като Сандеро ??? Сеат не за първи път имат клонинг модел Exeo е толкова добър колкото и А4. Не ви харесва не си го купувате - елементарно ! Какво стана с видео тест-драв проекта не можахте ли да си изберете достоен тестер :)
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    spiro ( преди 16 години )
    Доста слабо. Новите сеати са толкова грозни, че не знам кой би си дал парите. Базова цена 36 бона за кола, напрактика стара 6 години. Те и ламарините са от А4. Сеат преди бяха атрактивни коли, сега тяхното ауто емоцион отиде на кино.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Станчев ( преди 16 години )
    Точно! Exeo използва платформата и доста от възлите на старото Audi A4!